Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en student i tidlig 20-årene som nå til høsten starter på mitt tredje år av en bachelorgrad innenfor markedsføring. Jeg har forstått det slik at for å finne en ok jobb med en ok lønn, bør man gå videre og ta master. Problemet mitt er at jeg egentlig ikke er en skoleperson, i det hele tatt. Jeg har nå slitt meg gjennom de to første årene, og er egentlig ikke interessert i å gå mer på skole, selv om jeg forstår at det er noe jeg er nødt til. Problemet er bare hva? 

Jeg skal være helt ærlig å si at jeg har ingen anelse om hva jeg vil bli, eller jobbe med. Skal jeg nevne noe jeg virkelig kunne tenkt meg, så er dette innenfor helt andre felt enn det jeg nå studerer, og jeg ønsker ikke å starte på scratch .. Jeg er egentlig ute etter noen tips til en videre utdannelse som kan kombineres med det jeg allerede kommer til å sitte igjen med etter endt skoleår.

Jeg føler også forøvrig at jeg er helt fortapt, ettersom jeg er 23 år og har ingen anelse om hva jeg vil bli eller hva jeg skal gjøre med livet i det hele tatt. Andre rundt meg er i forhold som går fremover, flytter sammen, planlegger fremtid, enten har en jobb eller går noe de oppriktig brenner for og har en plan med selve livet i seg selv. Jeg er i et ustabilt forhold, som jeg ønsker så mye mer av, som jeg får ingenting ut av og sitter med null anelse om veien videre. 

Jeg føler jeg har så ekstremt dårlig tid. Jeg vil finne kjærligheten, forlove meg, gifte meg, få en god jobb, barn, det a4-livet som jeg alltid har ønsket meg, men jeg får det bare ikke til .. Vet ikke hva jeg vil med tråden, trengte bare å få luftet litt :( Sitter her og er så fryktelig lei meg over alt .. 

Anonymkode: dbdd8...a55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men hva er det du kunne tenke deg da? Vil du heller jobbe med mennesker, eller fortsette med økonomi?

Anonymkode: 7efba...ce3

AnonymBruker
Skrevet

Du er bare 23. Jeg begynte på et 5-årig studie da jeg var 23. Men det var egentlig ikke noe jeg var interessert i.... Fullførte studiet og fikk barn da jeg var 30. Blir 36 nå og har fortsatt ingen plan eller vet hva jeg skal bli ;) du må ikke ha alle svarene nå, finn små gleder og interesser som gjør at du stort sett har det bra, så faller brikkene på plass etter hvert. Ikke stress.

Finn ut hva du har interesse for. I dag er ingen utdannelse bortkastet og det er rom for livslang læring. Det er mange jobber som krever minst bachelorutdannelse, så det hadde kanskje vært fornuftig å fullføre. Finn deg en jobb, siden du helst vil jobbe, hva som helst, og så ser du hvordan det går. 

Anonymkode: 44788...c20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...