AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #1 Skrevet 23. juni 2019 Altså inkludert i fengsels(straffen). er det bare noe som de utilregnelige får? Jeg vet om en notorisk svindler som de mener har en eller annen pf. Hun svindler, får fengselsstraff og bøter, blir sluppet fri, og bare fortsetter å svindle. Hun har ikke noe ønske om behandling. Jeg lurer på om det er noe som kan påtvinges henne? Anonymkode: 805df...0fb
Vox_populi Skrevet 24. juni 2019 #2 Skrevet 24. juni 2019 Det har uansett ingen hensikt. Behandling (dvs. pissprat) virker ikke om ikke vedkommende vil behandles og selv hjelper til. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #3 Skrevet 24. juni 2019 9 timer siden, Vox_populi skrev: Det har uansett ingen hensikt. Behandling (dvs. pissprat) virker ikke om ikke vedkommende vil behandles og selv hjelper til. Så alle gode resultater avhenger av egen vilje til endring? Anonymkode: 805df...0fb
Vox_populi Skrevet 24. juni 2019 #4 Skrevet 24. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så alle gode resultater avhenger av egen vilje til endring? Anonymkode: 805df...0fb I tilfeller som dette: ja.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #5 Skrevet 24. juni 2019 For å dømmes til psykisk helsevern så må man regnes som utilregnelig. Og svindel er jo ganske så planlagt. Men jo flere dommer hun får jo strengere blir det. Hva slags pf er det hun mener hun har egentlig? Anonymkode: 71d5b...58c 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #6 Skrevet 24. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For å dømmes til psykisk helsevern så må man regnes som utilregnelig. Og svindel er jo ganske så planlagt. Men jo flere dommer hun får jo strengere blir det. Hva slags pf er det hun mener hun har egentlig? Anonymkode: 71d5b...58c Jeg vet ikke hva slags pf de mener at hun har. Kan ikke en straff kombineres med behandling? De som er dømt til forvaring får behandling okke som Om det er behandling den tiltalte absolutt ikke vil ha , så er det jo en straff det også. Anonymkode: 805df...0fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå