Malaka Skrevet 23. juni 2019 #1 Skrevet 23. juni 2019 Hei. Jeg lurer på om det er noen som vurderer å droppe sydenferie grunnet ekstremvarme. Jeg ser at det er meldt ekstrem varme til neste uke når jeg skal reise dit med min datter (alene). Kan legge til at jeg ikke er spesielt reisevant og strengt tatt aldri har vært i syden før. Hva tenker dere? Og har noen erfaringer /tips å komme med?
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #2 Skrevet 23. juni 2019 Akkurat nå, Malaka skrev: Hei. Jeg lurer på om det er noen som vurderer å droppe sydenferie grunnet ekstremvarme. Jeg ser at det er meldt ekstrem varme til neste uke når jeg skal reise dit med min datter (alene). Kan legge til at jeg ikke er spesielt reisevant og strengt tatt aldri har vært i syden før. Hva tenker dere? Og har noen erfaringer /tips å komme med? Vet ikke hvordan det er med barn. Men jeg opplever sånt hetebølger nesten hver sommer, jeg tåler mye varme og digger det, det jo spørs på hvor du skal reise da, steder som Madrid osv der det ikke er noe sjø burde unngås, Barcelona og sånn øyer som Granca med kyst osv er helt ok å reise til. Anonymkode: de9a5...f5b
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #3 Skrevet 23. juni 2019 Jeg reiser til Italia i slutten av neste uke, regner med den allerede høye temperaturen ikke blir så gøy å leve i. Men vi kommer til å reise, bare være ekstra påpasselig med solkrem og slike ting Anonymkode: 72a7a...768
Malaka Skrevet 23. juni 2019 Forfatter #4 Skrevet 23. juni 2019 Er snakk om Mallorca i nærheten av sjø.
Chizue Skrevet 23. juni 2019 #5 Skrevet 23. juni 2019 Går nok så bra så Ta med dere lette tynne klær, men husk å ta med en litt tykkere sommerjakke/cardigan og bukse, nettopp fordi om dere bruker litt tid inne når solen står høyest, så kan det bli kaldt inne---glohett ute.. Vet du, det går fint, husk å drikke mye vann, pass på at dere smører med mye solkrem, eller solkrem som tåler vann om dere har tenkt å bade mye i sjøen Jeg anbefaler å sitte under parasol de første par dagene, bruk solhatt, tyyyynnnne, luftige, hvite klær om dere har tenkt å vandre mye rundt i byen
Luckiness Skrevet 24. juni 2019 #6 Skrevet 24. juni 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg reiser til Italia i slutten av neste uke, regner med den allerede høye temperaturen ikke blir så gøy å leve i. Men vi kommer til å reise, bare være ekstra påpasselig med solkrem og slike ting Anonymkode: 72a7a...768 Solkrem? Når begynte solkrem å hjelpe mot varme? Solkrem brukes i solen uansett hvilken temperatur. 7
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #7 Skrevet 24. juni 2019 Ja bedre å være her i ekstremkulde Anonymkode: 1a54f...f2e 1
tirben Skrevet 24. juni 2019 #8 Skrevet 24. juni 2019 Hete er bare deilig når man er på badeferie! Dere skal vel bare ligge ved sjøen og bade masse? På rommet har dere a/c og det er deilig svalt når dere skal sove. Ingenting er som å sitte ute på kvelden i deilig varme og slippe å ta med jakke "for sikkerhets skyld ".
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #9 Skrevet 24. juni 2019 Jeg reiser til syden nettopp for å få mer varme og sol, så avlyser ikke fordi det er meldt varmt... Tips vil være å holde seg mye i skyggen, bruke parasoller på stranda, passe på å nedkjøle seg ofte med bad, og drikke mye vann! Anbefales 3-5 liter vann for voksne. Anonymkode: da8c3...061 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #10 Skrevet 24. juni 2019 Bare pass på å drikke nok vann. Hold dere mest i skyggen, og gå innomhus på det varmeste midt på dagen, som lokalbefolkningen gjør. Ta på tynne, flagrende klær. Når dere blir for varme så hjelper det å skylle hovedpulsårene med kaldt vann. Husk solhatt!! Anonymkode: abed7...bfd
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #11 Skrevet 24. juni 2019 10 timer siden, Malaka skrev: Hei. Jeg lurer på om det er noen som vurderer å droppe sydenferie grunnet ekstremvarme. Jeg ser at det er meldt ekstrem varme til neste uke når jeg skal reise dit med min datter (alene). Kan legge til at jeg ikke er spesielt reisevant og strengt tatt aldri har vært i syden før. Hva tenker dere? Og har noen erfaringer /tips å komme med? Hvor gammel er dattera di? Hvis hun er 12-13 eller oppover, skal hun vel takle hetebølger ganske greit? Anonymkode: fd170...d32
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #12 Skrevet 24. juni 2019 17 timer siden, Malaka skrev: Hei. Jeg lurer på om det er noen som vurderer å droppe sydenferie grunnet ekstremvarme. Jeg ser at det er meldt ekstrem varme til neste uke når jeg skal reise dit med min datter (alene). Kan legge til at jeg ikke er spesielt reisevant og strengt tatt aldri har vært i syden før. Hva tenker dere? Og har noen erfaringer /tips å komme med? Hvis hun fortsatt er baby, anbefaler jeg å avlyse. Babyer tåler mye mindre enn større barn. Anonymkode: 713e0...149
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #13 Skrevet 24. juni 2019 Det som gjelder i varme er mye drikke (ikke alkoholholdig), eventuelt salttilskudd, siden man svetter mye salt, solhatt og å kjøle seg ned i vann (men skifte etter bad for å unngå urinveisinfeksjon). Anonymkode: 9a38c...6f1
Chizue Skrevet 24. juni 2019 #14 Skrevet 24. juni 2019 11 timer siden, tirben skrev: Hete er bare deilig når man er på badeferie! Dere skal vel bare ligge ved sjøen og bade masse? På rommet har dere a/c og det er deilig svalt når dere skal sove. Ingenting er som å sitte ute på kvelden i deilig varme og slippe å ta med jakke "for sikkerhets skyld ". Eneste grunnen til at jeg anbefaler å ta med seg en tynn tynn jakke/tynn cardigan, er nettopp fordi at. Vi er oftest ikke vant med AC og det å komme inn fra stekende varme til normal temperatur inne, det gir oftest forskjølelse og det kan føles kaldt. I tillegg, så kan nettene føles kjølige etter 3-4 dager, selv om temperaturen likevel er 25* og det verste som finnes er å bli syk på ferie fordi kroppen ikke er vant med temperatur forskjellene Jeg har reist mye, feriert mye i varmere strøk og jeg anbefaler å ta med en sommer bukse og tynn jakke/cardigan Om man velger å ikke ta det med, er opp til personen som reiser ^^ 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #15 Skrevet 22. juli 2019 På 23.06.2019 den 23.06, Malaka skrev: Hei. Jeg lurer på om det er noen som vurderer å droppe sydenferie grunnet ekstremvarme. Jeg ser at det er meldt ekstrem varme til neste uke når jeg skal reise dit med min datter (alene). Kan legge til at jeg ikke er spesielt reisevant og strengt tatt aldri har vært i syden før. Hva tenker dere? Og har noen erfaringer /tips å komme med? Hvor gammel er dattera di? Hvis hun er 12-13 eller oppover, skal hun vel takle hetebølger ganske greit? Anonymkode: fd170...d32
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #16 Skrevet 23. juli 2019 Ta med noen sånne. Det gjør en enorm forskjell å opprettholde saltbalansen kontra å bare drikke masse vann: https://www.vitusapotek.no/mage-og-tarm/diare/resorb-original-bringebaer-brusetab-2-x-10-stk/p/903448 Anonymkode: d05f0...13d
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #17 Skrevet 23. juli 2019 On 6/24/2019 at 8:49 AM, AnonymBruker said: Bare pass på å drikke nok vann. Hold dere mest i skyggen, og gå innomhus på det varmeste midt på dagen, som lokalbefolkningen gjør. Ta på tynne, flagrende klær. Når dere blir for varme så hjelper det å skylle hovedpulsårene med kaldt vann. Husk solhatt!! Anonymkode: abed7...bfd Solhatt hjelper noe helt forbløffende. Pass på å få i dere nok salt, hvis dere svetter mye (altså ikke holder dere inne i nedkjølte rom etc). Kjøp eventuelt salttabletter. Anonymkode: 9a38c...6f1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå