Gå til innhold

Har mottatt en straksbetaling på mange tusen på en søndag??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå i dag fått mange tusen inn på konto, og jeg skjønner ikke hvor det kan komme fra. For det første er det søndag og for det andre så er det ikke lønningsdag før den 28. Det er heller ikke nok penger til at det kan være månedslønn, men jeg skjønner virkelig ingenting. Feriepenger og skattepenger har jeg allerede mottatt. Noen som har en ide om hva dette kan være? Når det overføres på en søndag?

Anonymkode: 37d21...fb4

Skrevet

Er det noen som skylder deg penger?

Vi fikk plutselig 10 000 tilbake fra kommunen for et par år siden, fordi vannregningen fra året før hadde vært helt feil. Jeg skjønte ikke så mye jeg heller, og vi forstod heller ikke hvorfor det kom inn på min konto når HrMinya eier mer av huset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Minya skrev:

Er det noen som skylder deg penger?

Vi fikk plutselig 10 000 tilbake fra kommunen for et par år siden, fordi vannregningen fra året før hadde vært helt feil. Jeg skjønte ikke så mye jeg heller, og vi forstod heller ikke hvorfor det kom inn på min konto når HrMinya eier mer av huset.

Nei, jeg er bare 20 år gammel og har hverken egen leilighet eller faste utgifter enda. Flytter ut til høsten, men per nå bor jeg fortsatt hjemme. Er helt uforståelig at jeg skal motta nesten 13000 ut av det blå.. og detaljene kommer ikke før om 2 virkedager.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er bare 20 år gammel og har hverken egen leilighet eller faste utgifter enda. Flytter ut til høsten, men per nå bor jeg fortsatt hjemme. Er helt uforståelig at jeg skal motta nesten 13000 ut av det blå.. og detaljene kommer ikke før om 2 virkedager.

Da får du vente da. Ingen her er synske 

Anonymkode: 957da...83d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da får du vente da. Ingen her er synske 

Anonymkode: 957da...83d

Neida, jeg er klar over det. Men tenkte kanskje at noen her hadde vært borti noe lignende. Er bare redd det er noen som har overført feil eller noe. Litt ubehagelig å sitte med flere tusen på konto som du ikke vet hvor kommer fra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke du vet er det sannsynligvis en feiloverføring. Det kan også være et svindelforsøk hvis noen kontakter deg og ber deg sendte pengene et sted. Kontakt banken og ikke gjør noe uten at de sier at det er greit.

Anonymkode: 70992...d89

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mottar du studielån fra lånekassen? Jeg fikk også en betaling på 100 000,- for noen dager siden, viste seg at det var mitt forsinkede studielån som jeg har purret på i hele dette halvåret.

Anonymkode: 923fd...f2a

AnonymBruker
Skrevet

Lotto? 

Anonymkode: 0dcce...f21

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En snill tante? 

Eller har du faktisk fått utbetalingen av han prinsen i Nigeria? 

Anonymkode: 3a0c9...39e

• Liker 4
Skrevet

Ta kontakt med banken. Ikke bruk pengene før du har fått beskjed om at de faktisk er dine.

• Liker 3
Skrevet

Kan det være en Vipps betaling som er sendt til feil nummer? Selv om det er vanskelig å få til, siden navnet på mobilnummerets eier popper opp i Vipps... men det har skjedd før at folk er sløve og ikke ser skikkelig når de fører over penger, så hvorfor ikke nå.

Var jo et tilfelle med en voksen dame som førte over en halv million kroner til det hun trodde var sin voksne datters bankkonto. Hun dobbeltsjekket ikke en gang at hun brukte riktig kontonummer når det var snakk om 500 000 kroner....og de havnet feil. De havnet hos en fyr som ble hoppende glad, og levde herrens glade dager med fyll og fanteri til pengene var brukt opp. Da feilen omsider ble oppdaget, kunne ikke noen kreve pengene tilbake fra han, og han ble ikke skyldig en krone! Det var avsenderens feil, det var hennes plikt å dobbeltsjekke både en og to ganger før hun trykket "Send" på overføringen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Honey Dew skrev:

Ta kontakt med banken. Ikke bruk pengene før du har fått beskjed om at de faktisk er dine.

Enig med denne- ring banken og hør, de ser hvor pengene kommer fra. 

Anonymkode: f28b1...000

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring for brudd på norsk lov, samt svar til dette.

Anglofil (teamleder)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...