Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når begynte krabbingen og når kunne babyen din sitte selv? 

Har en baby på 5 mnd og kjenner jeg ser frem til at han kan sette seg opp og krabbe. Han har så lyst å sitte og krabbe at det bare blir hyling og skriking når han i frustrasjon ikke får det til😅

Anonymkode: 6c2af...bba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vær forberedt på å få svar a la "Babyen min begynte å krabbe da den var 2 uker 😅"

Anonymkode: ddb24...2cc

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Babyen satt seg opp ved 7 mnd og begynte å krabbe ved 8 mnd. Begynte å gå ved nesten 13 mnd. Ganske vanlig vil jeg tro 😊 

Anonymkode: 4c99d...f16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær forberedt på å få svar a la "Babyen min begynte å krabbe da den var 2 uker 😅"

Anonymkode: ddb24...2cc

Ja 😂 sikkert de samme som sier "babyen min sover hele natten og 4 timers hviler på dagen" 😂

Anonymkode: 6c2af...bba

• Liker 9
Skrevet

De har vært mellom 6 og 11 måneder når de har begynt å krabbe - en av dem lærte å gå før hun krabbet, minstebarnet som var tidligst ute med å krabbe og å reise seg opp etter ting, begynte ikke å gå før nesten ett år etter at hun begynte å krabbe.

De har satt seg opp selv mellom 5,5 til 9 mnd.  - Den som var sist ute med å sette seg opp, gikk rundt omkring da hun var 10 mnd, det gjorde også den som var raskest ute med å sette seg opp. 

Er store variasjoner. 

Den nest yngste var litt grumpy i denne alderen, men ble i så utrolig godt humør da han begynte å komme seg rundt. Om noen måneder kommer du til å se tilbake på denne perioden som en fredelig og rolig tid, da du ikke trengte å løpe rundt og passe på hele tiden. 😉

Skrevet

Datteren min begynte å krabbe ordentlig da hun bikket 9 mnd

Skrevet

Mine var veldig tidlige med det.  Krabbing og gåing osv. Men veldig trege med å sove selv... Velg hva du synes er best. 😉 er absolutt ikke slik at jeg syntes at det var en fordel at de var tidlige med å bevege seg rundt.  Husker at de gikk selv fra ni måneder, siste gikk når hun var 11 måneder. Uansett så skjer det når det skjer. Om barnet blir over 18 mnd og ikke går, så kan du ta det opp med helsesøster  

• Liker 1
Skrevet

Storebror krabbet ved 6 mnd ca. Lillesøster er litt over 5 mnd nå og ser ikke ut som om det går framover med det første da hennes forsøk på å komme seg framover på magen er å løfte armer og bein mens hun jukker og skriker som en dinosaur. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ene min var 9 mnd når babyen klarte å åle seg rundt på magen. Den andre gikk ved 10 mnd (fleste ved 17 mnd) så det er stor forskjell! Som kor foretrekker jeg at de kryper litt lengre før de reiser seg. Nr to hadde ofte verandaleppe.... 

Anonymkode: 913bb...f92

AnonymBruker
Skrevet

Fleste = første. Autocorrect. 

AnonymBruker
Skrevet

Min ålte seg fra ca 7-8 mnd. Krabbet ikke før 10 mnd. Og har egentlig aldri satt seg opp på rompa selv. Hun begynte å gå langs møbler rundt 9 mnd. Går ikke uten støtte enda og er 14 mnd. 

Anonymkode: c1a86...e7b

Gjest Hummel34
Skrevet

Mine var trege. Krabbet og gikk ganske likt. Sånn type rundt 12-14 mnd skjedde det mye.

AnonymBruker
Skrevet

Krabbing ble foretrukken fremkomstmåte ved åtte måneder. Han satte seg opp rundt seks mnd mener jeg.

Anonymkode: 2db50...43d

AnonymBruker
Skrevet

Begynte å krabbe etter 5mnd og gå rundt 8mnd. Lærte den å sove tidlig hele natten 

Anonymkode: ba2b4...88d

Skrevet

Datteren min satt når hun var 7 måneder og krabbet når hun var 8 måneder.

Sønnen min satt når han var 10 måneder og krabbet når han var 11 måneder. 

AnonymBruker
Skrevet

Krabbet ordentlig på dagen 10 mnd. Satt seg opp litt før det.

Storebror krabbet 9 mnd, gikk 15 mnd. Sykler som 3-åring uten støtte.. 

Anonymkode: 9e64c...4a0

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ene min var 9 mnd når babyen klarte å åle seg rundt på magen. Den andre gikk ved 10 mnd (fleste ved 17 mnd) så det er stor forskjell! Som kor foretrekker jeg at de kryper litt lengre før de reiser seg. Nr to hadde ofte verandaleppe.... 

Signerer denne. Han gikk rett fra å krabbe til å reise seg opp langs tv-benken ect og vi hadde alt for mye blodig leppe og neseblod... Vurderte også å helt seriøst kjøpe en skumgummi-hjelm til han da han gjerne falt bakover også.

Synes lillesøster kan holde seg på gulvet til hodet er klart til å følge med 🤪

AnonymBruker
Skrevet

Eldste var vel 10 mnd da hun begynte krabbe, var hos fysio pga helsesøster mente hun var sent ute, men hun begynte å krabbe før fysio timen, og fysioterapeuten skjønte ikke hva vi gjorde der.

Mellomste var vel rundt samme alder.

Minste var under 6 mnd, hun har alltid vært tidlig ute, rullet veldig tidlig også, går i turbo med henne, følte vi hoppet litt over babytiden! Hun gjorde ting på 1 års kontrollen som de ikke hadde forventet å sjekke før på 2 års kontrollen, i forhold til finmotorikken.

Anonymkode: 1c583...c27

AnonymBruker
Skrevet

Nevøen min er knappe 11 mnd og har akkurat begynt å krabbe skikkelig. Han har ålet seg litt rundt noen uker, men ikke ordentlig før nå. 

Anonymkode: c6ef3...01b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...