Gå til innhold

Hjelp en førstegangsflytter med strømabonnement

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg flytter inn i en ny leid leilighet. Det flytter altså ut en tidligere leietaker, og jeg tar over. Men hva gjør jeg med strømabonnement? Kan jeg bare bestille et abonnement på nett? Jeg regner med at tidligere leietaker sier opp sitt eget? Tar jeg kontakt i forkant, eller bør jeg lese av strømmåleren den dagen jeg flytter inn? Hvem kontakter jeg?

Hilsen førstegangsflytter :) 

Anonymkode: acb76...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg flytter inn i en ny leid leilighet. Det flytter altså ut en tidligere leietaker, og jeg tar over. Men hva gjør jeg med strømabonnement? Kan jeg bare bestille et abonnement på nett? Jeg regner med at tidligere leietaker sier opp sitt eget? Tar jeg kontakt i forkant, eller bør jeg lese av strømmåleren den dagen jeg flytter inn? Hvem kontakter jeg?

Hilsen førstegangsflytter :) 

Anonymkode: acb76...7d0

Hvilken type bolig skal du flytte til? Brl og sameier har ofte felles innkjøp av strøm. Da kan du ikke velge fritt men må ta det fellesskapet har bestemt. Nettleien blir da billigere enn den du får i en enebolig der du bestemmer alt selv. 

Hva som er må du snakke om selger/megler eller lese salgsprospektet og eller styret om og ikke kvinneguidens brukere. De kan nemlig ikke vite hva du kan gjøre her. 

Anonymkode: a9f1a...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Les av tallet på strømmåleren dagen du overtar boligen. Dette skal uansett gjøres og skrives ned på overtakelsesskjema sammen med tidligere eier.

2. Meld fra til netteier (må ikke forveksles med strømleverandør) om eierskifte. Dette kan du gjøre på nettsiden til selskapet (for eksempel Hafslund)

2. Finn den strømleverandøren du vil ha. Frem til du finner en, så vil du uansett få strøm i boligen via nettselskapet (ikke strømleverandør). Dette strømforbruket (fra du tar over og til du har tegnet abonnement hos en leverandør) faktureres på neste faktura for nettleie (nettleie kan man ikke velge leverandør på). Selv har jeg Tibber og kunne ikke vært mer fornøyd med de.

3. Bestill strøm fra leverandøren du ønsker. Her må man ha 3 ting: Målerstanden, målernummer og målepunktID. De to første står på måleren, det siste kan du få fra tidligere eier (står på faktura) eller ved å kontakte nettselskapet.

4. Kos deg med strømmen din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...