AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #1 Skrevet 23. juni 2019 Jeg vurderer å kjøpe dette aktivitetsarmbåndet. Men på nett leser jeg om folk som har hatt problemer. Jeg er klar over at det kan være skjevt utvalg siden jeg leser på fitbit community hvor det selvfølgelig vil samle seg med alle som har hatt problemer. Derfor lurer jeg på hvilke erfaringer eiere av fitbit charge 3 har her inne? Anonymkode: c7393...7cd
Gjest Juks Skrevet 23. juni 2019 #2 Skrevet 23. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer å kjøpe dette aktivitetsarmbåndet. Men på nett leser jeg om folk som har hatt problemer. Jeg er klar over at det kan være skjevt utvalg siden jeg leser på fitbit community hvor det selvfølgelig vil samle seg med alle som har hatt problemer. Derfor lurer jeg på hvilke erfaringer eiere av fitbit charge 3 har her inne? Anonymkode: c7393...7cd Du burde kjøpe et annet merke. Skjermen bruker å henge seg, trappe- og skrittelleren er unøyaktig, og når du skal se på skjermen så slår den seg av etter type 3 sekund. Skal du da følge med puls, skritt etc, så må du trykke og trykke og trykke på skjermen. Er også upraktisk når du løper ute med den. Den mangler også pulsoksymeter, hvis dette er av interesse. Har i tillegg vært problemer mellom app og klokke. Ikke alltid den oppdaterer automatisk, og det kommer opp feilmelding om at det er noe galt med bluetooth-connection. I ekstreme tilfeller, så har det av og til gått 2-3 dager før at den har vært i sync igjen. Som sagt, kjøp et annet merke. Jeg skal kjøpe Garmin neste gang.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #3 Skrevet 23. juni 2019 Hei. jeg kjøpte den med en gang den kom i fjor høst, er kjempe fornøyd med den. Lang holdbarhet på batteriet, liker også skjermen på den jeg har hatt alle fitbit charge klokkene vært like fornøyd med alle tre. Anonymkode: 412a5...0ab
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #4 Skrevet 23. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. jeg kjøpte den med en gang den kom i fjor høst, er kjempe fornøyd med den. Lang holdbarhet på batteriet, liker også skjermen på den jeg har hatt alle fitbit charge klokkene vært like fornøyd med alle tre. Anonymkode: 412a5...0ab Har du ikke hatt noen problemer med den? Anonymkode: c7393...7cd
Mehr Skrevet 23. juni 2019 #5 Skrevet 23. juni 2019 6 minutter siden, Juks skrev: Du burde kjøpe et annet merke. Skjermen bruker å henge seg, trappe- og skrittelleren er unøyaktig, og når du skal se på skjermen så slår den seg av etter type 3 sekund. Skal du da følge med puls, skritt etc, så må du trykke og trykke og trykke på skjermen. Er også upraktisk når du løper ute med den. Den mangler også pulsoksymeter, hvis dette er av interesse. Har i tillegg vært problemer mellom app og klokke. Ikke alltid den oppdaterer automatisk, og det kommer opp feilmelding om at det er noe galt med bluetooth-connection. I ekstreme tilfeller, så har det av og til gått 2-3 dager før at den har vært i sync igjen. Som sagt, kjøp et annet merke. Jeg skal kjøpe Garmin neste gang. Jeg har selv Charge 3 og er enig i mye av dette. Det er mye som kunne ha vært bedre, men med tanke på prisen er klokken helt grei. Til mitt bruk per nå er den ypperlig, men det er ofte den irriterer meg - spesielt når skjermen henger seg opp og det faktum at den slår seg av så tidlig når du skal se på den. Når jeg trener ønsker jeg å se ned på klokka og faktisk se pulsen, men jeg må trykke på den for å få frem puls. Noen ganger tar det ekstremt lang tid før den klarer å synkronisere med mobilen. Jeg skulle gjerne bytta klokke, men av ulike grunner er Charge 3 praktisk og jeg kan ikke bruke en klokke som er større i størrelse. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #6 Skrevet 23. juni 2019 6 minutter siden, Juks skrev: Du burde kjøpe et annet merke. Skjermen bruker å henge seg, trappe- og skrittelleren er unøyaktig, og når du skal se på skjermen så slår den seg av etter type 3 sekund. Skal du da følge med puls, skritt etc, så må du trykke og trykke og trykke på skjermen. Er også upraktisk når du løper ute med den. Den mangler også pulsoksymeter, hvis dette er av interesse. Har i tillegg vært problemer mellom app og klokke. Ikke alltid den oppdaterer automatisk, og det kommer opp feilmelding om at det er noe galt med bluetooth-connection. I ekstreme tilfeller, så har det av og til gått 2-3 dager før at den har vært i sync igjen. Som sagt, kjøp et annet merke. Jeg skal kjøpe Garmin neste gang. Sukk... Min Alta HR fungerte jo prikkfritt. Og liker godt Fitbit. Så Vet ikke om det er noe som bare er et problem med de nyeste klokkene/armbåndene. Vurderer også Versa, vet ikke om det har vært problemer der også? Anonymkode: c7393...7cd
gretchenlowell Skrevet 23. juni 2019 #7 Skrevet 23. juni 2019 Ikke hatt noen problemer med min fitbit, gjør som den skal og har god batteri tid :))) eneste negative er plastremse, kan bli ubehagelig i varmen.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #8 Skrevet 23. juni 2019 Akkurat nå, MartheC skrev: Ikke hatt noen problemer med min fitbit, gjør som den skal og har god batteri tid :))) eneste negative er plastremse, kan bli ubehagelig i varmen. Har du Charge 3? Anonymkode: c7393...7cd
Mehr Skrevet 23. juni 2019 #9 Skrevet 23. juni 2019 2 minutter siden, MartheC skrev: Ikke hatt noen problemer med min fitbit, gjør som den skal og har god batteri tid :))) eneste negative er plastremse, kan bli ubehagelig i varmen. Du kan skifte ut reimen. Selv har jeg reim i silikon og er fornøyd med det. Denne nettbutikken har et godt utvalg. 1
Gjest Juks Skrevet 23. juni 2019 #10 Skrevet 23. juni 2019 11 minutter siden, Mehr skrev: Jeg har selv Charge 3 og er enig i mye av dette. Det er mye som kunne ha vært bedre, men med tanke på prisen er klokken helt grei. Til mitt bruk per nå er den ypperlig, men det er ofte den irriterer meg - spesielt når skjermen henger seg opp og det faktum at den slår seg av så tidlig når du skal se på den. Når jeg trener ønsker jeg å se ned på klokka og faktisk se pulsen, men jeg må trykke på den for å få frem puls. Noen ganger tar det ekstremt lang tid før den klarer å synkronisere med mobilen. Jeg skulle gjerne bytta klokke, men av ulike grunner er Charge 3 praktisk og jeg kan ikke bruke en klokke som er større i størrelse. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sukk... Min Alta HR fungerte jo prikkfritt. Og liker godt Fitbit. Så Vet ikke om det er noe som bare er et problem med de nyeste klokkene/armbåndene. Vurderer også Versa, vet ikke om det har vært problemer der også? Anonymkode: c7393...7cd Irriterer meg mest over unøyaktigheten. Hvis jeg står på 9950 steg, og skal nå 10000 steg, hvor jeg går rundt hjemme uten at et eneste steg blir registrert, da blir jeg irritert. Og tenker "hvor ofte skjer dette i løpet av dagen egentlig?". Samme med trappefunksjonen. Jeg gikk 20 ganger opp og ned trappen hjemme i løpet av en hel dag, den registrerte bare 8. Og denne funksjonen er ofte svært upresis. Så hvorfor dem har en fin funksjon når den ikke fungerer, vet jeg ikke. Men en ting skal Fitbit ha. Både klokken og appen ser delikat ut og er brukervennlig. Og fungerer sikkert godt til normale forhold. Jeg kjøpte flere silikonband til klokka i mange forskjellige farger. Koster type 20kr fra Kina. Deilige band, i god kvalitet. Som om at dem er ekte. Mye bedre å ha på seg en originalbandene, dem blir for stive.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #11 Skrevet 23. juni 2019 Enig i det et par andre her sier, pluss at pulsmåleren er så jæklig unøyaktig. Det virker som om den prøver å gjette hva pulsen min bør være ettersom hvilken aktivitet jeg har startet og hvor lang tid det har gått. Og det greier ikke å henge med i intervaller, heller. Jeg elsker egentlig Fitbit og appen og alt, men på tross av at jeg har samla over 6 år med kontinuerlig data der så er jeg ferdig med Fitbit hvis ikke dette blir løst i neste versjon. Hvis pulsmåler er viktig for deg så ville jeg sett meg om etter noe annet TS. Anonymkode: 0e546...a32
Gjest Juks Skrevet 23. juni 2019 #12 Skrevet 23. juni 2019 Så man er egentlig misfornøyd med alt, bortsett fra utseende og brukervennlighet.... 😄 Nå kommer appen med en total makeover, er spent på hvordan det blir å gå. Noe sier meg at det ikke skjer smertefritt.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #13 Skrevet 23. juni 2019 TS her. jeg lurer mest på om folk har hatt problemer med svart skjerm og synkronisering. Anonymkode: c7393...7cd
Gjest Juks Skrevet 23. juni 2019 #14 Skrevet 23. juni 2019 Forresten. Den registrerer også søvn når jeg ikke sover. Blir jeg liggende å vri meg, kaller klokka dette for søvn i en eller annen fase. Skal dette bli nøyaktig, må jeg inn å redigere det manuelt. Jeg tenker at klokker med pulsoksymeter kan kanskje være mer nøyaktig på søvnregistrering. Fitbit 3 har pulsoksymeterfunksjon, men den er ikke tilkoblet av en eller annen merkelig grunn! ....kanskje det kommer i den nye oppdateringen?! 😄
Mehr Skrevet 23. juni 2019 #15 Skrevet 23. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. jeg lurer mest på om folk har hatt problemer med svart skjerm og synkronisering. Anonymkode: c7393...7cd Ja, mange ganger.
Gjest Juks Skrevet 23. juni 2019 #16 Skrevet 23. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS her. jeg lurer mest på om folk har hatt problemer med svart skjerm og synkronisering. Anonymkode: c7393...7cd Synkronisering har jeg nevnt at jeg har hatt store problemer med. Bluetooth-connection error. Kan gå alt fra minutter til dager før dette ordner seg. Men det ordner seg alltid. Nytter ikke å restarte hverken klokke eller app, du må bare vente. Svart skjerm har skjedd meg ca. 3 ganger på et halvt år. Den stopper ikke registrere, men skjermen låser seg. Da må man reboote klokka, og så er den oppe å går igjen.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #17 Skrevet 23. juni 2019 Jeg hadde charge 2 før, versa nå. Jeg er fornøyd. Charge 2 hadde problemer med at glasset sprakk når det ble varmt, men da fikk jeg ny kostnadsfritt av kundeservice. Den hadde veldig bra batteritid, men litt upresis skrittelling. Versa har Fitbit pay, i alle fall min versjon, og det er praktisk. Har aldri hatt problemer med synkronisering. Den er nøyaktig på skrittelling, og teller ikke risting på armen osv. Jeg har iPhone, så kan ikke svare på meldinger på versa, men med android skal det gå. Det synes jeg høres praktisk ut. Du kan stille inn hvor lenge skjermen skal lyse, og det er lett å få den til å lyse opp under trening - bare å bevege armen/håndleddet. Batteriet holder ca fem dager. Anonymkode: 4d1d3...bdd
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #18 Skrevet 23. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde charge 2 før, versa nå. Jeg er fornøyd. Charge 2 hadde problemer med at glasset sprakk når det ble varmt, men da fikk jeg ny kostnadsfritt av kundeservice. Den hadde veldig bra batteritid, men litt upresis skrittelling. Versa har Fitbit pay, i alle fall min versjon, og det er praktisk. Har aldri hatt problemer med synkronisering. Den er nøyaktig på skrittelling, og teller ikke risting på armen osv. Jeg har iPhone, så kan ikke svare på meldinger på versa, men med android skal det gå. Det synes jeg høres praktisk ut. Du kan stille inn hvor lenge skjermen skal lyse, og det er lett å få den til å lyse opp under trening - bare å bevege armen/håndleddet. Batteriet holder ca fem dager. Anonymkode: 4d1d3...bdd Versa er også til vurdering. Valget faller mest på om jeg foretrekker armbånd eller klokkeform. Garmin kjenner jeg ikke fra før. Verdt å sjekke ut skjønner jeg. Har sett på Apple watch 4 og Polar M430. Jada, jeg vet de er forskjellige og har forskjellige bruksområder. Herregud, det er for mange valg! 😬 ts Anonymkode: c7393...7cd
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #19 Skrevet 23. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke hatt noen problemer med den? Anonymkode: c7393...7cd Nei har ikke hatt noe problemer med den Anonymkode: 412a5...0ab 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #20 Skrevet 23. juni 2019 Angående synkronisering så fungerer det greit for meg, men noen ganger kan det ta et minutt eller to. Eller tre. Anonymkode: 0e546...a32 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå