Gå til innhold

Får merker etter sokkene,vann i beina???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg får merker etter sokkene,men er ikke hoven i beina,flere som har det slik.hvor er det man skal trykke på leggen,for å finne ut om man har vann i kroppen?

Anonymkode: 912e1...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får merker etter sokkene,men er ikke hoven i beina,flere som har det slik.hvor er det man skal trykke på leggen,for å finne ut om man har vann i kroppen?

Bruk heller stay ups! :bolledeig:

Ok. Hvis du er mann, ignorer mitt innlegg. Eller ignorer det uansett. Har blitt litt full av reker. Og drakk hvitvin for å bli edru, men selvfølgelig fungerte ikke det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du sikker på at du ikke blir litt hoven i føttene og leggene? 

Hvis du er helt, helt sikker på det så må du kjøpe sokker som ikke er så stramme rundt leggene.

Anonymkode: 74b6f...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har det samme av og til. Jeg har alltid tenkt at det pga litt vann i bena (som ellers ikke synes) 🤔

Anonymkode: a6017...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel helt normalt at man får merker etter sokkene?

Anonymkode: bf246...4a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel helt normalt at man får merker etter sokkene?

Anonymkode: bf246...4a5

Det trodde jeg også. Har tilgode å se folk som ikke har sokkemerker etter noen timers bruk (med mindre vi snakker kosesokker). Det kan sikkert være greit å sjekke det opp hos legen, men det er ganske stor forskjell på

N2tU1ap.jpg

og

2012-01-19_18-08-00_4601.jpg

For at sokkene ikke skal skli av når jeg gjør noe annet enn å sitte pent og pyntelig på en stol, er jeg jo nødt til å kjøpe sokker som er stramme nok til å holde seg på plass. Da blir det naturlig nok litt merker etter en lang dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trykk på anklene og oversiden av føttene. Hvis fingermerkene ikke jevner seg ut ganske snart, kan det tyde på at du har vann i kroppen og kan trenge vanndrivende medisiner. Har du noen medisinske diagnoser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du har ødem kan du tydelig se det og når du trykker fingeren på foten eller leggen vil det bli en tydelig fordypning etter fingeren din og når du masserer vil du kjenne vannet bevege seg under fingrene. Når du spør hvor du skal trykke er det tydelig at du ikke har dette fordi du hadde sett det om du hadde det.

Små merker etter sokkene er helt normalt. Slapp av. 

Anonymkode: a3fe3...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, Arabella skrev:

Trykk på anklene og oversiden av føttene. Hvis fingermerkene ikke jevner seg ut ganske snart, kan det tyde på at du har vann i kroppen og kan trenge vanndrivende medisiner. Har du noen medisinske diagnoser?

Hvis jeg trykker på siden av leggen ,så får jeg ikke merker i huden,men hvis jeg trykker på toppen av beinet, altså skinnleggen,så for jeg fordypninger i huden.men vet ikke om det er rette plassen og trykke,siden det er på beinet😊

Ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har ødem kan du tydelig se det og når du trykker fingeren på foten eller leggen vil det bli en tydelig fordypning etter fingeren din og når du masserer vil du kjenne vannet bevege seg under fingrene. Når du spør hvor du skal trykke er det tydelig at du ikke har dette fordi du hadde sett det om du hadde det.

Små merker etter sokkene er helt normalt. Slapp av. 

Anonymkode: a3fe3...a4b

Hvis jeg trykker på siden av leggen ,så får jeg ikke merker i huden,men hvis jeg trykker på toppen av beinet, altså skinnleggen,så for jeg fordypninger i huden.men vet ikke om det er rette plassen og trykke,siden det er på beinet😊

Ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt merker helt normalt. Å få litt ekstra tydelige merker etter en lang dag på bena med mye gåing og ståing, også helt normalt.

Men blir det mer skikkelige søkk, så kan det tyde på lett ødem.

Eneste måten å få det vurdert er å ta det opp med legen. Er det skikkelige søkk kan det være lurt, da det er en liten mulighet for at det kan være symptom på andre ting, som bør behandles. 

Anonymkode: d07ae...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg arbeider ikke innen medisin/helse, men om du bor i Oslo området ville jeg forsøkt å få time på Sofies Minde som ant har Norges beste spesialister på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Omg!!! Det er helt normalt å bli litt hoven på bena etter en dag. Dette skjer alle med årene. Legg bena høyt når du har mulighet, det vil hjelpe. Vann i kroppen skal alle ha! Å få ødemer blir noe helt annet. 

Anonymkode: f7eeb...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...