Gå til innhold

Hvor fort dør en overvektig person hvis han sulter?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvis to mennesker som ble sultet veide 70 kg og 140 kg, hvor lenge ville det da tatt før de døde av sult?  Er det sånn at den overvektige personen hadde levd flere uker lengre enn han på 70 kg fordi han kunne tære på fettet?  Eller ville han dødd mens han fremdeles var overvektig?

Endret av SupaWoman
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du litt i overkant opphengt i vekt, vektnedgang og kalorier? :klo:

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

1 kg kroppsfett tilsvarer ca. 7000 kcal. Hvis du trenger ca. 2000 kcal per dag, gir 1 kg fett ca. 3 dagers levetid.

50 kg fett gir da 150 dager 🤔

Anonymkode: c5348...461

Skrevet
1 minutt siden, Brunhilde skrev:

Er du litt i overkant opphengt i vekt, vektnedgang og kalorier? :klo:

Nei, bare nysgjerrig.  Hvordan det?

Skrevet
3 minutter siden, SupaWoman said:

Nei, bare nysgjerrig.  Hvordan det?

Jeg syns ofte du skriver om slike ting, men det er kanskje bare det jeg legger merke til. Var ikke meningen å fornærme deg. ;)

• Liker 3
Skrevet

Det kommer nok veldig an om de har tilgang til vann eller ikke. Uten vann ville de nok dødd gang likt

Skrevet

Interessant tråd, SupaWoman. Jeg tror at det er individuelt og at det kan komme an på hvordan helsen er ellers. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Supernova17 skrev:

Interessant tråd, SupaWoman. Jeg tror at det er individuelt og at det kan komme an på hvordan helsen er ellers. 

Det tror jeg og. Den på 140 kg kan potensielt tåle sulting dårligere enn den på 70 pga helse. Det er f.eks stor belastning på hjertet.

Anonymkode: 7d7d3...4ad

Skrevet
12 minutter siden, Wilma89 skrev:

Det kommer nok veldig an om de har tilgang til vann eller ikke. Uten vann ville de nok dødd gang likt

Ved vannmangel dør man i løpet av få dager da...har opplevd at folk har levd over 14 dager uten vann men det er sjeldent. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...