Gå til innhold

Stresset pga usikkert jobbmarked og økonomi.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir stresset og rett og slett deppa ved tanken på økonomien min. Pr. idag har jeg 110.000 i egenkapital, men fra august har jeg ikke lenger jobb. 

Jeg er godt over 30, og har grunnet veldig mange feil valg og angstproblemer jobbet veldig lite. Har nettopp tatt fagbrev, og bare hatt vikariater frem til nå. Har jobbet 100 % en stund, og har da fått utbetalt ca 21.000 kroner i lønn hver måned. I utgangspunktet føler jeg dette er lite, men samtidig har jeg klart å spare mye.

Nå er alt usikkert igjen, og jeg vet ikke om jeg takler mer ustabilitet. Jobbmarkedet er fryktelig tøft, og mitt yrke er ekstra vanskelig å få noe fast pga at mange tar utdannelsen.

Det positive er at jeg ikke har gjeld. Men jeg kan aldri se for meg å kunne kjøpe bolig, f.eks. Helt utopi.. Jeg har studiekompetanse men jeg har fint lite lyst til å pådra meg studiegjeld nå i min alder.

Noen andre som også blir nedfor av tøft jobbmarked og økonomiangst?

Anonymkode: 31389...de7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre som også blir nedfor av tøft jobbmarked og økonomiangst?

Folk flest blir nedfor av ett eller annet. Din situasjon høres ikke forferdelig ut. Mitt råd er å prøve å se ting fra en annen synsvinkel. Og glem statusjag. Hva får deg til å smile. Du lever i kanskje den beste tiden i historien i et stabilt land langt fra krig. Kanskje klisjeaktig, men slik tenker i det minste jeg.

Jeg kan noe om jobbsøking og vil du ha noen velmente råd omkring konkrete utfordringer, så sender du meg en PM.

Lykke til:) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden du står uten jobb fra august må du søke om dagpenger frem til du får deg ny jobb. 

Anonymkode: 738bf...095

AnonymBruker
Skrevet

har du lyst å ta en ny utdannelse og få deg en jobb der du tjener mer?

eller liker du faget du har fagbrev i? du vil jo stige i lønn etterhvert, så om du trives må du jo søke jobber.

kan du evt bygge på den utdannelsen du har? viktig å ikke gi opp, hilsen en kvinne på 40+ som fremdeles leier, pga økonomi(sykdom har gjort det vanskelig å spare), og fordi min lykke er ikke avhengig av å eie egen bolig. fins mange ting å glede seg over i livet🌻

Anonymkode: 16186...cab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søk alle steder. Ikke gi opp. Er godt å jobbe. Å du med fagbrev står jo sterkt til å få jobb. Du er flink.

Anonymkode: 73d53...ae2

AnonymBruker
Skrevet

Du har vel rett på arbeidsledighetstrygd fra  august / september av (er vel noen uker karenstid) 

Anonymkode: 32e4f...80e

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har vel rett på arbeidsledighetstrygd fra  august / september av (er vel noen uker karenstid) 

Anonymkode: 32e4f...80e

Det kommer ann på om hi har jobbet nok/ tjent nok i løpe av de siste tre årene eller det siste året. Husker ikke helt hvordan det er.

Anonymkode: df061...22a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...