Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og det begynner å tære på motivasjonen! Tøffe år for firmaet, krisen oljebransjen rammet firmaet jeg jobber i hardt. Jeg beholdt jobben gjennom alle disse rundene og måtte se mange kollegaer gå.

Men det jeg ser nå, er at mange av mine tidligere kollegaer tjener langt bedre enn meg i andre firma . Lønna mi har stått stille i ca fem år, og den var langt fra fet i utgangspunktet. Nyansatte med så og si ingen arbeidserfaring går inn i stillinger lik min med langt høyere lønn i firmaet jeg jobber i. Har snakket med ledelsen om dette, men det er tydeligvis ingenting de kan gjøre noe med 🤷‍♀️

Det ble også i år besluttet at det ikke blir noe lønnsoppgjør. Men de ansetter stadig nye! Er organisert, men det virker ikke som det er så mye å gjøre siden dette er privat næringsliv.

Har søkt en del jobber, men det er stor konkurranse om stillingene her.

Noen som har tips til hvordan jeg kan «holde ut»? Det er så utrolig dårlig stemning på jobb, mange er lei og ledelsen gjør dessverre ingenting for å forsøke å motivere de ansatte...

Anonymkode: ccea6...191

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er i samme situasjon, jeg ser etter ny jobb. Den arbeidsplassen jeg fikk jobb i eksisterer ikke lenger, alle goder og søøe bra folk er borte.. sykt kjipt men sånn er vel livet!

Anonymkode: 17b76...7b5

AnonymBruker
Skrevet

Søk enda flere jobb og ta mer utdannelse for å øke kompetansen din. Trenger ikke å være høyskole/universitet, men såkalt mooc. https://www.edx.org/

Dette kan du gjøre utenom arbeidstiden tid og koster mer av tid enn penger.

Anonymkode: 9819b...1c1

Skrevet

Vel, ettersom du ikke har fått lønnsøkning på 6 år, så har du i teorien gått ned mellom 12-18% i lønn på disse årene. Ettersom prisindeksen stiger 2-3% hvert eneste år. Minimumskravet burde være å følge prisindeksen hvert år, for å opprettholde kjøpekraften slik at ansatte går i 0. 

Det er fryktelig svakt av arbeidsgiver å passivt sette folk ned i lønn på denne måten. Bare fortsett å søke, kom deg bort derifra! 

AnonymBruker
Skrevet

Siden du er organisert, kan du høre med foreningen om tips til hva du kan gjøre? Synes det høres rart ut at de kan si at det ikke blir lønnsoppgjør men samtidig ansette nye (og gi dem høyere lønn enn allerede ansatte som da ikke skal få noe mer...). I mitt firma har vi lønnsoppgjør hvert år.. Har du bedt om individuell lønnssamtale?

Anonymkode: d5eff...dd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som sjefen min pleier å si når jeg spør: er du verdt mer enn du tjener nå, så klarer du å få deg jobb med bedre lønn et annet sted..

Anonymkode: 986f9...1c8

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sjefen min pleier å si når jeg spør: er du verdt mer enn du tjener nå, så klarer du å få deg jobb med bedre lønn et annet sted..

Anonymkode: 986f9...1c8

😂😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i samme situasjon pga. dårlig ledelse.

Etter at ledelsen ble skiftet ut så kom store lønnsøkninger.

Men gapet mellom forventet lønn og hva jeg fikk var for stort.

Jeg sa derfor opp.

I min bransje er det skrikende behov for kompetanse, så det ordnet seg.

Anonymkode: e160d...350

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...