AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #1 Skrevet 23. juni 2019 I det siste året har jeg lagt merke til at mange ansatte som sier opp sine stillinger pga forskjellige grunner. Jeg mener personlig at vi alle må lære å slutte mer oftere i jobber pga utvikling og andre goder. Tror dereat dette fører til at arbeidsgivere skjønner verdien av ansatte pga dette her? Anonymkode: ee3e6...bd0
Gjest Dævendøtte Skrevet 23. juni 2019 #2 Skrevet 23. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror dereat dette fører til at arbeidsgivere skjønner verdien av ansatte pga dette her? Selv setter jeg pris på arbeidstakere som ikke slutter. Verdien på "mine" ansatte øker for hvert år de jobber hos oss, jo lengre tid, jo flere goder får de hos oss.
Gjest Villfisker Skrevet 23. juni 2019 #3 Skrevet 23. juni 2019 (endret) Kanskje ikke så mye som før. Er færre arbeidsplasser enn søkere nå om dagen. Sier litt når universitetsutdannede søker jobb på McDonald’s og kiwi. Ikke noe galt med å jobbe der, men tror nok ikke det var det en siviløkonom så for seg for å si det sånn. Endret 23. juni 2019 av Villfisker
MortenMinstelønn Skrevet 23. juni 2019 #4 Skrevet 23. juni 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: I det siste året har jeg lagt merke til at mange ansatte som sier opp sine stillinger pga forskjellige grunner. Jeg mener personlig at vi alle må lære å slutte mer oftere i jobber pga utvikling og andre goder. Tror dereat dette fører til at arbeidsgivere skjønner verdien av ansatte pga dette her? Dette har jeg en del erfaring med og kan bekrefte det du skriver. I altfor stor grad blir ansatte som sier opp belønnet for sin såkalte "illojalitet," kontra de som aldri gjør dette. Det vil si hvis du er dyktig og de ønsker å beholde deg. Faktisk er det å si opp en smart måte å forhandle på. Igjen hvis du er behøvd. Jeg synes og har alltid ment dette er en feil i jobbkulturen. Men jeg har ingen medisin. I det minste ingen jeg rekker å utdype nå. Men du har rett. Endret 23. juni 2019 av MortenMinstelønn skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #5 Skrevet 23. juni 2019 Mange som burde ha sluttet. De er få arbeidsgivere som setter pris på sine ansatte, ser på deg som en brikke i et spill. Skal ha mest mulig for minst mulig lønn. Valgte å slutte selv etter mange år, enda ikke fått noen jobb. Men angrer ikke, livet er bare en gang. Problemet med å være ansatt lenge et sted er at du setter deg fast, tror dette er eneste stedet du kan jobbe i livet. Ser ingen andre muligheter. Anonymkode: 6ad8a...b46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå