AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #1 Skrevet 23. juni 2019 Pappan til mini skal sannsynligvis reise med barnet til utlandet snart. Barnet har norsk pass, han har fra et annet land. Barnet har både mitt og hans etternavn. Vil dette kunne by på problemer i utlandet? Bør vi sende med fullmakt fra meg med kopi av mitt pass eller noe? Er redd de skal havne i trøbbel og at de tror han kidnapper barnet vårt og avhør og hele pakka! 😛 er kanskje usannsynlig, men man vet jo aldri. Er Asia de skal reise til om det har noe å si. Anonymkode: f27e9...90d
Ulrikke Skrevet 23. juni 2019 #2 Skrevet 23. juni 2019 Send med fullmakt, kopi av ditt pass og gjerne fødselsattest hvis du har. Her har mann og barn norsk pass, men ikke samme etternavn. Han fikk bruk for min fullmakt i Italia da de reiste uten meg.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #3 Skrevet 23. juni 2019 Send med fullmakt bare for å være på den sikre siden. Nå er det nok ikke sikkert at det første de tenker på er kidnapping hvis din ex er fra for eksempel Finnland og de drar til ett land i Asia. Ville vært ganske ulogisk kidnapping/kidnappingsrute. Men, mi mor ble tatt inn til avhør da vi reiste til USA (altså avhøret skjedde i Norge), siden hun reiste med barna uten vår far. Han var død, så det var lite hensiktsmessig å reise med han. Anonymkode: 987f5...612
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #4 Skrevet 23. juni 2019 Det er en del land som krever fullmakt fra den andre forelderen nå, så veldig lurt å ha det med. Kopi av legitimasjon (gjerne pass), en bekreftelse angående aktuell reiserute og varighet, og underskrift. Jeg hadde ikke dette første gang jeg ble spurt om det, men heldigvis var min mann på flyplassen (vi hadde besøkt ham da han jobbet i utlandet), så det ordnet seg. Anonymkode: 8d249...85f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #5 Skrevet 23. juni 2019 Bruk fullmakt. Husk at de ulike reiseselskapene/flyselskapene gjerne har egne skjemaer for dette. Så du må søke det opp på de nettstedene som er aktuelle for dere. Anonymkode: 476b3...789
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #6 Skrevet 23. juni 2019 Takk! Da skal jeg prøve å huske på det! Reisen er ikke bestilt enda, så får sjekke skjema med flyselskapet når vi kommer så langt også. Er det spesielt pappaer som trenger dette? Eller burde jeg ha med når jeg reiser til syden med mini nå snart og? Anonymkode: f27e9...90d
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #7 Skrevet 23. juni 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: Takk! Da skal jeg prøve å huske på det! Reisen er ikke bestilt enda, så får sjekke skjema med flyselskapet når vi kommer så langt også. Er det spesielt pappaer som trenger dette? Eller burde jeg ha med når jeg reiser til syden med mini nå snart og? Anonymkode: f27e9...90d Begge bør ha med Anonymkode: 7654f...70f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå