Gå til innhold

Hvor casual er det "greit" å servere i et bryllup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi tipper litt mellom hvordan vi skal feire dagen, og har sett på noen alternativer. 

Vi har råd til å invitere til 3-retters med drikke til maten i et eller annet fancy lokale, med taler og hele den hurven der, men er usikker på om det egentlig er det vi ønsker. Har egentlig på følelsen at det er mest for brudeparets del, og at det ikke er noe hverken fra eller til for gjestenes del. 

Et alternativ er å leie inn en veldig stilig food truck med steinovn fra en fancy italiensk restaurant i byen. De lager helt fantastisk pizza (ihvertfall så classy som pizza kan bli) med typ trøffelsalami, steinsopp, parmaskinke ect ect. Pizzaene blir evt satt på bordet slik at alle kan forsyne seg av mange forskjellige smaker. 

Et annet alternativ er å leie inn en kokk og servere feks helstekt gris med godt tilbehør. 

Vi kan også leie inn en kokk som griller mye forskjellig godt, såklart med tilbehør. 

Lokalet blir i en "moderne låve" og vi kommer evt til å sørge for nok øl og vin til gjestene på vår regning. Vi ønsker også å leie inn et band. Kleskode hadde blitt sommerlig og noe du kan danse i, ikke noe storflott. 

Blir dette FOR casual? Er det kjipt å servere pizza så lenge vi inviterer til avslappet bryllupsfest? Er det ok så lenge man legge lista i innbydelsen? Kjenner jeg kvier meg veldig for tradisjonell bryllupsmiddag 😴

Kom gjerne med forslag til casual og god servering 😊

Anonymkode: d80cc...fc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi tipper litt mellom hvordan vi skal feire dagen, og har sett på noen alternativer. 

Vi har råd til å invitere til 3-retters med drikke til maten i et eller annet fancy lokale, med taler og hele den hurven der, men er usikker på om det egentlig er det vi ønsker. Har egentlig på følelsen at det er mest for brudeparets del, og at det ikke er noe hverken fra eller til for gjestenes del. 

Et alternativ er å leie inn en veldig stilig food truck med steinovn fra en fancy italiensk restaurant i byen. De lager helt fantastisk pizza (ihvertfall så classy som pizza kan bli) med typ trøffelsalami, steinsopp, parmaskinke ect ect. Pizzaene blir evt satt på bordet slik at alle kan forsyne seg av mange forskjellige smaker. 

Et annet alternativ er å leie inn en kokk og servere feks helstekt gris med godt tilbehør. 

Vi kan også leie inn en kokk som griller mye forskjellig godt, såklart med tilbehør. 

Lokalet blir i en "moderne låve" og vi kommer evt til å sørge for nok øl og vin til gjestene på vår regning. Vi ønsker også å leie inn et band. Kleskode hadde blitt sommerlig og noe du kan danse i, ikke noe storflott. 

Blir dette FOR casual? Er det kjipt å servere pizza så lenge vi inviterer til avslappet bryllupsfest? Er det ok så lenge man legge lista i innbydelsen? Kjenner jeg kvier meg veldig for tradisjonell bryllupsmiddag 😴

Kom gjerne med forslag til casual og god servering 😊

Hvis du har litt fancy topping så kan du fint servere pizza. Ville hatt en god og spennende dessert også, gjerne noe italiensk der også. Så ble det et italiensk tema. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er min invitasjon?

Anonymkode: 57ca7...fd4

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som et fint bryllup å være gjest i! 👍🏼

Anonymkode: 4141c...3d4

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt skuffa over pizza. Greit nok at den er småfancy, det er fremdeles bare brød med tomatsaus på. 

Anonymkode: 7d778...6ca

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns absolutt dere kan gå for hvilken som helst av alternativene! 

Som gjest setter jeg pris på å bli servert god og kanskje litt spennende mat (og nok mat) som er tilberedt på en god måte, men det trenger jo ikke å være treretters. Har forresten opplevd ganske kjip treretters, at det er for lite mat og lite drikke. Det viktige, hvis dere går for pizza, er at den er fancy. Jeg hadde blitt så skuffet om jeg brukte penger og en hel dag mot å bli servert Peppes pizza... 

Tror gjestene blir fornøyde uansett når det er et gjennomtenkt konsept med mat, drikke, dessert, lokale og pynt. Men gjestene må få beskjed om at bryllupet har en uformell stil (gjerne hint om Italia-inspirasjonen) slik at de kan kle seg deretter. 

Lite sidespor: jeg har også opplevd flere ganger at bryllupskaken ser superfancy ut (dette gjelder spesielt sånn amerikansk type med smørkrem som er stablet oppå hverandre uten stativ ), men smaker tørt og kjipt. Så for meg er det viktigere at mat er skikkelig lagd og smaker godt, fremfor at det er «riktig» eller ser pent ut. 

Anonymkode: 7fbe1...924

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I dette bryllupet hadde jeg storkost meg som gjest! 

Anonymkode: c1ee0...4aa

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns absolutt dere kan gå for hvilken som helst av alternativene! 

Som gjest setter jeg pris på å bli servert god og kanskje litt spennende mat (og nok mat) som er tilberedt på en god måte, men det trenger jo ikke å være treretters. Har forresten opplevd ganske kjip treretters, at det er for lite mat og lite drikke. Det viktige, hvis dere går for pizza, er at den er fancy. Jeg hadde blitt så skuffet om jeg brukte penger og en hel dag mot å bli servert Peppes pizza... 

Tror gjestene blir fornøyde uansett når det er et gjennomtenkt konsept med mat, drikke, dessert, lokale og pynt. Men gjestene må få beskjed om at bryllupet har en uformell stil (gjerne hint om Italia-inspirasjonen) slik at de kan kle seg deretter. 

Lite sidespor: jeg har også opplevd flere ganger at bryllupskaken ser superfancy ut (dette gjelder spesielt sånn amerikansk type med smørkrem som er stablet oppå hverandre uten stativ ), men smaker tørt og kjipt. Så for meg er det viktigere at mat er skikkelig lagd og smaker godt, fremfor at det er «riktig» eller ser pent ut. 

Anonymkode: 7fbe1...924

Takk for svar! Enig med kaken, den koster gjerne mer enn den smaker. Fikk servert en kanelbolle-kake en gang og den var kjempegod 😍

Men hæ hva mener du med å bruke penger på en hel dag? 😅 Gjestene betaler jo ikke en krone, og velger de å gi gave så er det jo for å glede brudeparet som gifter seg og ikke for å få valuta for pengene? Eller har jeg gått glipp av noe? 🙈 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig bra ut synes jeg :) 

Anonymkode: 16d20...624

Skrevet (endret)

Personlig så setter jeg pris på at det er så casual som mulig. Men synes likevel dere bør si ifra på invitasjonen. Slik at man vet omtrent hva man kommer til 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er min invitasjon?

Anonymkode: 57ca7...fd4

Og hvor er min? Har lyst til å bli med 😉

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Personlig så setter jeg pris på at du er så casual som mulig. Men synes likevel dere bør si ifra på invitasjonen. Slik at man vet omtrent hva man kommer til 

Holder det ikke med "kleskode: noe sommerlig du kan danse i", eller burde vi utbrodere? Kanskje legge til "inviteres til vielse i bla bla bla og avslappet bryllupsfest der og der"? Har ikke engang tenkt på innbydelser enda, aner ikke hvordan man formulerer seg. 

Skrevet

Jeg hadde elsket det! 

Og har med dette notert ned den første linjen i min egen bryllupsperm 😂

• Liker 5
Skrevet

Ååå, dette bryllupet hadde jeg elsket! Likte alle alternativene :) 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holder det ikke med "kleskode: noe sommerlig du kan danse i", eller burde vi utbrodere? Kanskje legge til "inviteres til vielse i bla bla bla og avslappet bryllupsfest der og der"? Har ikke engang tenkt på innbydelser enda, aner ikke hvordan man formulerer seg. 

Kleskode:  pent sommerlig 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville droppet pizza, men likte idéen om grillmat med tilbehør. Det er noe alle liker, og det er sommerlig og koselig. 

Anonymkode: cf467...ce3

• Liker 2
Gjest Hummel34
Skrevet

Grill og kokk, pizza og foodtruck er mer nattmat i min verden 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si noe sånt som: kleskode avslappet, servering blir xxx i hagen fra omtrent kl xxx. Vi gleder oss til å se deg/dere 

Skrevet

I Østerdalen er visst den beste festmaten noe de kaller "hakk", som strengt tatt er stekt elgkjøttdeig med kokt potet og gulrot til. Tyttebærsyltetøy og flatbrød (uten smør!) på en god dag. Og alle er SÅ fornøyd! 

Så enkelt kan det gjøres. Jeg vil personlig ikke anbefale det, for jeg syns hakk er skikkelig stusselig, men østerdølene er superhappy. Og trønderne serverer sodd... 

Så, det kan gjøres særdeles enkelt og folk er likevel fornøyde 😊 Personlig likte jeg alle forslagene her, hørtes langt bedre ut enn stekt kjøttdeig spør du meg 😛

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Enig med kaken, den koster gjerne mer enn den smaker. Fikk servert en kanelbolle-kake en gang og den var kjempegod 😍

Men hæ hva mener du med å bruke penger på en hel dag? 😅 Gjestene betaler jo ikke en krone, og velger de å gi gave så er det jo for å glede brudeparet som gifter seg og ikke for å få valuta for pengene? Eller har jeg gått glipp av noe? 🙈 

Bruke penger OG en hel dag.

Penger på evt kjole, reise, overnatting, gave. Og å bruke en dag. 

Personlig vil jeg ikke kalle det å "bruke opp en dag" når man feirer vennene sine!

Utenom det; jeg tror jeg hadde storkost meg, og det til tross for at jeg egentlig liker de tradisjonelle bryllupsfestene.. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...