AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #1 Skrevet 23. juni 2019 Hvor mye bryllupskake trenger man? Tenker å ha andre kaker også. Blir et stykke per person litt mye? Anonymkode: 87ee1...51a
Djungelvrål Skrevet 23. juni 2019 #2 Skrevet 23. juni 2019 Vi giftet oss i søreuropa og hadde en svær tapasbuffet etter vielsen bare 1,5-2 timer før middagen. Vi hadde bryllupskake og is, men isen kunne vi spart oss for. Masse kake igjen og vi fikk ikke med resten hjem. Det er tradisjon for mange kaker i norske bryllup, men blir det kaffe og kake veldig sent er det ofte litt overflødig. Folk spiser jo men er mer intr i å drikke. 1
PepsiFlax Skrevet 23. juni 2019 #3 Skrevet 23. juni 2019 Jeg ville beregnet et stykke per person, for å være sikker på å ha nok. De fleste ønsker å smake på bryllupskaka. Trist hvis noen ikke får smake
Anim92 Skrevet 23. juni 2019 #4 Skrevet 23. juni 2019 Dess færre gjester, dess viktigere er det å beregne et stykke per pers. Min erfaring er i alle fall at i små brylluper alle veldig opptatt av å smake bryllupskaka, mens i store bryllup gidder ikke alle køen, og velger et av alternativene. Man kommer kanskje tilbake til kakeborder for en smak av bryllupskaken senere, men da tar man som regel ikke et helt stykke. Dess større bryllup, dess flere andre kaker er det gjerne, og de fleste jeg har sett tar litt av hver kake, og ikke 1-2 hele stykker av kakene.
Eliza Doalot Skrevet 23. juni 2019 #5 Skrevet 23. juni 2019 (endret) Min erfaring er at et stykke på en kjøpekake er mye større enn jeg noen gang forsyner meg med. Er det kakebord med forskjellig utvalg tar jeg en flis av hver av de kakene jeg liker best, inkludert av bryllupskaka, og det er ikke i nærheten av et helt stykke. Endret 23. juni 2019 av Eliza Doalot 2
Djungelvrål Skrevet 23. juni 2019 #6 Skrevet 23. juni 2019 Akkurat nå, Eliza Doalot skrev: Min erfaring er at et stykke på en kjøpekake er mye større enn jeg noen gang forsyner meg med. Er det julebord med forskjellig utvalg tar jeg en flis av hver av de kakene jeg liker best, inkludert av bryllupskaka, og det er ikke i nærheten av et helt stykke. Et kjøpekakestykke er jo digert. Man blir jo nesten like mett som av en middag etter et stort kakestykke på et konditori. Er det ørten andre kaker trenger nok ikke bryllupskaka være så veldig stor, folk smaker men tar små stykker. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #7 Skrevet 23. juni 2019 Takk for råd! Vi blir 70-80 stykker, kan sikkert spørre bakeren hva de synes er riktig mengde. Anonymkode: 87ee1...51a
Truno Skrevet 24. juni 2019 #8 Skrevet 24. juni 2019 Vi var vel 80 stykker, og bestilte kake til 50 stykker. Vi endte med å fryse ned halve kaken. Hadde også veldig mange kaker utenom. 1
Balto Skrevet 24. juni 2019 #9 Skrevet 24. juni 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for råd! Vi blir 70-80 stykker, kan sikkert spørre bakeren hva de synes er riktig mengde. Anonymkode: 87ee1...51a Husk at bakeren er en selger. Vi blir 80 gjester. Har bestilt bryllupskake til 60. Håper (og tror) det blir nok. Kommer i tillegg til å ha litt hjemmebakst av ulikt slag. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #10 Skrevet 24. juni 2019 Det kommer veldig an på størrelsen på resten av kakabordet. Mange kaker gjør at folk forsyner seg mindre av bryllupskaken, få kake gjør at folk forsyner seg mer. Jeg har vært i bryllup med for lite kake, klein stemning. Anonymkode: 242cc...3c3 3
Balto Skrevet 24. juni 2019 #11 Skrevet 24. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kommer veldig an på størrelsen på resten av kakabordet. Mange kaker gjør at folk forsyner seg mindre av bryllupskaken, få kake gjør at folk forsyner seg mer. Jeg har vært i bryllup med for lite kake, klein stemning. Anonymkode: 242cc...3c3 Det hadde vært utrolig kleint om gjestene slikket kakefatene 😂 2
Djungelvrål Skrevet 24. juni 2019 #12 Skrevet 24. juni 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer veldig an på størrelsen på resten av kakabordet. Mange kaker gjør at folk forsyner seg mindre av bryllupskaken, få kake gjør at folk forsyner seg mer. Jeg har vært i bryllup med for lite kake, klein stemning. Anonymkode: 242cc...3c3 Hvordan er det mulig å ha for lite kake? De aller fleste har jo rester igjen til både et og to kaffeselskap. 2
Orchideae Skrevet 24. juni 2019 #13 Skrevet 24. juni 2019 Giftet oss på lørdag. 50 gjester, bestilte bryllupskake til 30. Har igjen 3/4 av den.. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #14 Skrevet 24. juni 2019 Vi var drøyt 100 gjester og bestilte kake til 80. Jeg tror hvilken type kake man velger har en del å si også. Vi hadde en lett og frisk kake, og det var ikke en smule igjen. Anonymkode: c39be...d54
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #15 Skrevet 24. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi var drøyt 100 gjester og bestilte kake til 80. Jeg tror hvilken type kake man velger har en del å si også. Vi hadde en lett og frisk kake, og det var ikke en smule igjen. Anonymkode: c39be...d54 Enig. Vi hadde også en frisk og lett kake med mye frukt, og selv om vi var bare 35 gjester og bestilte kake til 60, ble hver smule spist opp. Og det var ikke fordi resten av kakebordet var lite... Velger man en fondantkake, derimot, er det jo nesten ingen som tar. Anonymkode: 6bcbf...2ba
Balto Skrevet 25. juni 2019 #16 Skrevet 25. juni 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi var drøyt 100 gjester og bestilte kake til 80. Jeg tror hvilken type kake man velger har en del å si også. Vi hadde en lett og frisk kake, og det var ikke en smule igjen. Anonymkode: c39be...d54 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig. Vi hadde også en frisk og lett kake med mye frukt, og selv om vi var bare 35 gjester og bestilte kake til 60, ble hver smule spist opp. Og det var ikke fordi resten av kakebordet var lite... Velger man en fondantkake, derimot, er det jo nesten ingen som tar. Anonymkode: 6bcbf...2ba Hjelp 😱 Nå har dere skapt panikk i mitt hjem 😂😂 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #17 Skrevet 25. juni 2019 Hvorfor er det ingen av dere som har kontaktet meg angående rester? Jeg er kakeresteeksperten og kan spise opp det som blir igjen! Anonymkode: 4db22...ac0
cilla89 Skrevet 26. juni 2019 #18 Skrevet 26. juni 2019 Hva slags bryllupskake har mye å si 🙂 En kraftig trelags mørk sjokoladekake, med mousse, smørkrem og fondant tar man gjerne et bitte, lite smalt stykke av. Mens en lav, frisk pasjonsfruktkake orker man en mye større bit av. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #19 Skrevet 26. juni 2019 På 25.6.2019 den 10.56, Balto skrev: Hjelp 😱 Nå har dere skapt panikk i mitt hjem 😂😂 😂 Gå for en tung fondant-kake med smørkrem med sukkerkrystaller som knaser mellom tennene, så er du sikra at det er nok til alle. 😉 (Fra spøk til alvor, jeg var i et bryllup hvor bruden absolutt skulle ha en trendy naken-kake stablet i tre-fire etasjer, hvor hver etasje besto av tre-fire lag med smørkrem mellom. Kaka var tørr og det knaste mellom tennene når man tygde. Den ble ikke spist opp, for å si det sånn...) Konditoriene beregner ganske store stykker, så du kan sikkert tenke til 70 om dere inviterer 80. Da er det greit å ha flere kaker. Tenk også på om dere vil ha med toppen av kaka hjem for å spise et år senere, når dere velger antall stykker og type kake. Vår tidligere omtalte friske pasjonsfruktmousse-kake holdt seg godt i fryseren, og smakte nydelig da vi hadde bryllupsdag. 😊 Anonymkode: c39be...d54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå