AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #1 Skrevet 23. juni 2019 Hei! Hva tenker dere om å reise noen dager på ferie uten kjæresten? Samboeren min og jeg skal ha tre uker med fellesferien sammen, før jeg senere på sommeren tenkte å ta med søsteren min på en langhelg i utlandet... en jentetur for bare oss to. Tror vi har godt av å få snakket litt sammen, og få pleiet forholdet vårt. Vi har alltid vært nære, men har vært mindre sammen i det siste. Har samboeren min grunn til å være sur for at hun ikke skal være med? Hun mener det er unaturlig å reise utenlands uten kjæreste, og mener det er urettferdig at jeg får oppleve andre byer og land enn henne. Anonymkode: 57804...d4a 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 23. juni 2019 #2 Skrevet 23. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har samboeren min grunn til å være sur for at hun ikke skal være med? Hun mener det er unaturlig å reise utenlands uten kjæreste, og mener det er urettferdig at jeg får oppleve andre byer og land enn henne. Om det går ut over deres felles økonomi på en negativ måte, så ja, da kan hun være sur. Ellers har hun ingen grunn til å være sur, hun høres ut som et menneske som ikke klarer å unne andre noe godt.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #3 Skrevet 23. juni 2019 7 minutter siden, Dævendøtte skrev: Om det går ut over deres felles økonomi på en negativ måte, så ja, da kan hun være sur. Ellers har hun ingen grunn til å være sur, hun høres ut som et menneske som ikke klarer å unne andre noe godt. Søsteren min og jeg har fått turen som en gave fra foreldrene våre, så det burde heller ikke være noe problem. Hun mener forresten at det vitner om dårlig moral at jeg aksepterer gaven. Ts Anonymkode: 57804...d4a
Gjest Dævendøtte Skrevet 23. juni 2019 #4 Skrevet 23. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søsteren min og jeg har fått turen som en gave fra foreldrene våre, så det burde heller ikke være noe problem. Hun mener forresten at det vitner om dårlig moral at jeg aksepterer gaven. Ts Anonymkode: 57804...d4a Reis! Er dama di som har dårlig moral som ikke unner dere denne turen.
LeneXCII Skrevet 23. juni 2019 #5 Skrevet 23. juni 2019 Jeg reiser selv enten alene eller sammen med en venninne typisk 2 ganger i året på type langhelg, alt fra 3-5 dager uten mannen min (og datter). Jeg tror det er viktig i et forhold at man får reise og gjøre noen ting for en selv, man har ikke godt av å "sitte oppå hverandre" hele året. Men kan gjerne ha forskjellige interesser, selv om man lever godt sammen. Ingen motsetning der i å trenge tid for seg selv. Er helt sikker på at veldig mange hadde hatt nytte av det. 4
wintergirl Skrevet 23. juni 2019 #6 Skrevet 23. juni 2019 Dama di har dårlig moral her. Selvfølgelig skal du reise med søsteren din, eller gode kamerater en gang i blant også. 1
LeneXCII Skrevet 23. juni 2019 #7 Skrevet 23. juni 2019 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun mener forresten at det vitner om dårlig moral at jeg aksepterer gaven Hva skulle dette ha med moral gjøre? Ærlig talt, dere er voksne mennesker! Endret 23. juni 2019 av LeneXCII 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #8 Skrevet 23. juni 2019 10 minutter siden, LeneXCII skrev: Hva skulle dette ha med moral gjøre? Ærlig talt, dere er voksne mennesker! For en stund siden havnet jeg og søsteren min i en krangel, pgav diverse ting. Vi har funnet tilbake til hverandre, snakket godt sammen, og jeg kjenner at jeg virkelig trenger å gjøre noe hyggelig med henne. Kjæresten min mener at jeg kaster bort tid, og at jeg blir kjøpt av foreldrene mine. Vi er ganske unge, forresten. Søsteren min og jeg er 19 og 15 år gamle. Anonymkode: 57804...d4a
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #9 Skrevet 23. juni 2019 Jeg synes det kommer litt ann på destinasjon, lengde og formål med turen. Om dere feks har snakket masse om å reise til Thailand og så drar du dit på en 2 ukers kompistur - det ville jeg oppfattet som ikke greit. Eller om man bruker så mye av ferien på egen ferie at man ikke har tid til ferie med kjæresten. Men helgetur med søster, HELT greit, her er hun urimelig synes jeg. Jeg reiser selv på langhelg med familien min uten kjæresten minst 1 gang i året. Har også vært på ferier på 1 uke med familien min uten kjæresten et par ganger, og han har vært på noen turer med venner uten meg, både langt avgårde og korte turer nærme. Vi har ikke felles økonomi så akkurat det har ikke vært faktor for oss, vi har heller ikke barn som såklart og er en faktor. Anonymkode: c801b...c2c
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #10 Skrevet 23. juni 2019 Jeg ville blitt lei meg hvis samboer hadde reist på tur sammen med ett av sine søsken til et sted jeg hadde hatt et sterkt ønske om å besøke og oppleve sammen med samboeren. Mange tenker i alle fall slik: «så mange reisemål - så lite tid», og ønsker heller å reise et annet sted. Dermed ville jeg følt at jeg hadde mistet sjansen til å oppleve akkurat det stedet med samboeren min. Anonymkode: ed47c...209
SPOCA Skrevet 23. juni 2019 #11 Skrevet 23. juni 2019 Her synes jeg kjæresten din er urimelig, spesielt så lenge dere ellers ferierer sammen. Samboer og jeg tar oss gjerne en langhelg eller uke alene eller sammen med en venn/venninne. I år dro f.eks jeg på shoppingferie alene til London i nesten ei uke i vinter, mens samboer dro på kompistur på et større arrangement i en annen større by. Helt nydelig! Det er deilig å være litt fra hverandre, og dessuten er det godt å bare gjøre "egne ting". Hadde fått litt småhetta om jeg måtte feriere med samboer hele tiden (og tipper han synes det samme). 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #12 Skrevet 23. juni 2019 Jeg reiser alene 2 uker til Thailand, og det synes mannen min er bare helt topp og unner meg det selvfølgelig. Et par dager er ikke noe å snakke om engang. Anonymkode: 54acf...d85 2
LeneXCII Skrevet 23. juni 2019 #13 Skrevet 23. juni 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en stund siden havnet jeg og søsteren min i en krangel, pgav diverse ting. Vi har funnet tilbake til hverandre, snakket godt sammen, og jeg kjenner at jeg virkelig trenger å gjøre noe hyggelig med henne. Kjæresten min mener at jeg kaster bort tid, og at jeg blir kjøpt av foreldrene mine. Vi er ganske unge, forresten. Søsteren min og jeg er 19 og 15 år gamle. Anonymkode: 57804...d4a Ok, men reis og kos dere
_popcorn_ Skrevet 23. juni 2019 #14 Skrevet 23. juni 2019 Det er absolutt ikke unaturlig å reise på langhelger/ferie med familie uten å ta med kjæreste! 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #15 Skrevet 23. juni 2019 Hadde jeg ikke fått reise alene eller med noen andre ville jeg stoppet forholdet raskt. Ingen skal bestemme over sin partner. Voksne mennesker bestemmer selv. Anonymkode: e5e4c...dd8 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #16 Skrevet 24. juni 2019 Kjæresten min drar flere uker om sommeren på ferie til hjemlandet sitt. Jeg drar med barna på min ferie. Anonymkode: e02a2...aab
Sylveon Skrevet 24. juni 2019 #17 Skrevet 24. juni 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Hva tenker dere om å reise noen dager på ferie uten kjæresten? Samboeren min og jeg skal ha tre uker med fellesferien sammen, før jeg senere på sommeren tenkte å ta med søsteren min på en langhelg i utlandet... en jentetur for bare oss to. Tror vi har godt av å få snakket litt sammen, og få pleiet forholdet vårt. Vi har alltid vært nære, men har vært mindre sammen i det siste. Har samboeren min grunn til å være sur for at hun ikke skal være med? Hun mener det er unaturlig å reise utenlands uten kjæreste, og mener det er urettferdig at jeg får oppleve andre byer og land enn henne. Anonymkode: 57804...d4a Hvor gammel er samboeren din? Du er 19 år og jeg antar at samboeren din er rundt samme alder? Samboeren din høres ut som en bortskjemt liten drittunge med et kontrollbehov! Selvfølgelig, så må du få lov til å pleie relasjonen til din familie og få gjøre ting med dem uten henne. Reis. Kos deg. Ha det hyggelig. 2
Sylveon Skrevet 24. juni 2019 #18 Skrevet 24. juni 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Søsteren min og jeg har fått turen som en gave fra foreldrene våre, så det burde heller ikke være noe problem. Hun mener forresten at det vitner om dårlig moral at jeg aksepterer gaven. Ts Anonymkode: 57804...d4a Jeg kjenner INGEN som bare reiser med samboeren sin. De reiser enten med venner eller/og familie uten sin samboer/ektemann/kone. Den som har dårlig moral her er din samboer som ikke unner deg en tur med søsteren og gir deg muligheten til å pleie forholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå