Gå til innhold

Har du fordommer mot folk med tattoveringer i ansiktet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du om de med tattoveringer i ansiktet? Jeg tenker ikke på kriminelle med tåre-tatto under øye, eller permanente eyeliners, heller ikke narkomane som fikk noen skriblerier i ansiktet mens de var fulle.

Men folk som har tenkt nøye gjennom tattoveringen sin. Og du ser den er proffesjonelt gjort, som dekker ca halve ansiktet.

Tenk deg at du skal ansette noen, og det kommer en person med tattovering i ansiktet inn, hadde det hatt noe å si?

Anonymkode: 3d811...c62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tuller du?

Anonymkode: 5457c...66c

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at ingen bryr seg

Anonymkode: 26065...565

AnonymBruker
Skrevet

Statistikken er visstnok nådeløs for menn med ansikts og halstatovering - skyhøy andel med rulleblad. Har blitt fortalt dette av en politimann. Å tatovere seg i trynet er noe folk gjør for å vise at de er badass. 

Anonymkode: d3cf0...d80

• Liker 2
Skrevet

Nei, har ikke det. Folk får gjøre hva de vil med kroppen sin. 

Skrevet

Jeg tenker at de tilhører en eller annen belastet gjeng, kommer selvfølgelig an på tatoveringen også da 🙂 men som regel er det ikke pent med tattis i trynet!

• Liker 3
Skrevet (endret)

Har man tatoveringer i ansiktet framstår man som kriminell rusmisbruker med alt for høy grad av impulsivitet, uten tanke for konsekvenser og med dugelige aggresjonsproblemer, uansett hva tatoveringen er. 

Ære være de som er så åpne til sinns at de ikke tenker noe over det, men jeg tror de er i forsvinnende mindretall selv om mange her inne kanskje vil si at folk må få gjøre som de vil. 

Endret av Ullvott
  • Liker 10
Skrevet

Ja, det har jeg, og jeg er full av tatoveringer sjøl - dog ikke på hals og i ansikt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordommer mot folk med tattoveringer generelt.

Med mindre du er polynesisk synes jeg tattoveringer på ansiktet vitner om kritisk mangel på intelligens.

Anonymkode: 67599...561

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Lorieen skrev:

Ja, det har jeg, og jeg er full av tatoveringer sjøl - dog ikke på hals og i ansikt.

Hvorfor det?

Men på en annen side. Noen er bare tidligere ute og er trendsettere. Jeg tror tattoveringer i ansiktet kommer til å bli sosialt akseptert om ikke lenge. Akkurat sånn tattoveringer generelt har blitt sosialt akseptabelt. Men noen må alltid gå foran og sprenge grenser før resten av flokken følger etter.

Skrevet

Ja, jeg fatter ikke at noe velger å ødelegge ansiktet frivillig for livet.  Ser på slike folk som mindre smarte.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Selv om tatoering i ansiktet er noe jeg ønsker å kunne se bort i fra så er det vanskelig. Man ser jo selvsagt  an resten av personen i tillegg og magefølelsen man får, men det trekker ikke opp inntrykket desverre.

Personlig har jeg bare èn gang sett er person med tatovering ganske høyt i nakken hvor jeg synes det funket bra. Han var en ung mann og tattoeringen var en ørn som ga assosiasjoner til flyvåpnet, men vet ikke om det var det.. Ellers var han stilfullt antrukket med fin hårfisyre. En skikkelig kjekkas ;)

Anonymkode: a2516...278

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor det?

Men på en annen side. Noen er bare tidligere ute og er trendsettere. Jeg tror tattoveringer i ansiktet kommer til å bli sosialt akseptert om ikke lenge. Akkurat sånn tattoveringer generelt har blitt sosialt akseptabelt. Men noen må alltid gå foran og sprenge grenser før resten av flokken følger etter.

Å ja?

Anonymkode: 5457c...66c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen fordommer mot det og ville lett kunne ha ansatt en med tatoveringer i ansiktet om vedkommende ellers var kvalifisert og hadde en personlighet som passet til jobben. Det jeg derimot tenker er at jeg hadde selv aldri kunnet tatovere meg i ansiktet, da det er ekstremt synlig og ikke kan tildekkes. Skulle man angre noen år etterpå (for det kan man faktisk selv om den er aldri så forseggjort og nøye gjennomtenkt), er det nok også vanskeligere å fjerne blekk i ansiktet. Risikoen for arr gjør jo heller ikke saken noe bedre når det er ansiktet man risikerer å ødelegge med stygge arr.

Anonymkode: a944e...6d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, fordi det er for spesielt interesserte. Mennesker jeg sjeldent har noe til felles med... 

Anonymkode: ece75...4be

AnonymBruker
Skrevet

IDGAF

Anonymkode: bbdb7...e1f

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Nei, men synes det er litt skummelt hvis jeg ser mennesker som har tatovert tårer, da det symboliserer at de har gjort noe kriminelt (tror jeg?)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Nei, men synes det er litt skummelt hvis jeg ser mennesker som har tatovert tårer, da det symboliserer at de har gjort noe kriminelt (tror jeg?)

Det er synd på dem: 

Sitat
The tear drop a person gets while in prison is a sign of humiliation, and a sign that he was raped. The tear drop also shows to his family that he became someone elses "bitch"

Kilde

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er synd på dem: 

Kilde

Jeg trodde det betydde at de hadde sonet for drap 🤷‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...