Gå til innhold

får man trek hvis man sender meldekort for sent med kvp penger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får kvp penger av nav og jeg glemte å sende meldekort, så nå ble det altfor sent. Det harvært flere ganger jeg har vært litt sen, men har aldriopplevd å bli trukket av den grunn. Er det bare for de som får aap og dagpenger som kan bli trukket? For det kan jeg jo forstå, de får jo bare penger sånn sett, jeg jobber hver dag i tiltak så jeg følger plikter sånn sett. Har nesten ikke fravær i det hele  tatt, og ville vært dumt å skulle bli trukket neste måned fordi jeg ikke har sent meldekort da jeg er på jobb hver dag! de med aap jobber jo ikke engang...

Anonymkode: fe260...2b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man blir trukket ja, hvor mye vet jeg ikke. Jeg får støtt og stadig SMS «Husk å send meldekortet. Siste frist før trekk er 24.juni». Takk g for den SMSen 🙏🏻

Anonymkode: e2330...d7a

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man blir trukket ja, hvor mye vet jeg ikke. Jeg får støtt og stadig SMS «Husk å send meldekortet. Siste frist før trekk er 24.juni». Takk g for den SMSen 🙏🏻

åjja så du trorod det gikk bra jeg sendte i dag?

Anonymkode: fe260...2b2

AnonymBruker
Skrevet

Det er klart man kan få trekk. Man skal i utgangspunktet få det, men det hender at veileder/saksbehandler ikke er så nøye.

Tips: Hva med å ta ansvar for seg selv, sin egen situasjon og økonomi, og minne seg selv på å sende meldekort? Det er ikke så vanskelig å f.eks. legge inn en periodisk påminnelse på telefonen.

Anonymkode: 9a3d0...1e5

• Liker 1
Skrevet

Nei. Man får trekk dersom man går på dagpenger eller aap. 
Man får ikke trekk på tiltakspenger. 

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/Meldekort+hvordan+gjor+du+det/Slik+sender+du+elektroniske+meldekort
"Du får ikke trekk i tiltakspenger eller tilleggsstønader selv om du sender meldekortet for sent. Men du får ikke utbetaling før NAV har mottatt meldekortet." 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror kanskje veilederen din har lagt inn denne påminnelsen særskilt for deg, for dette er ikke vanlig.

Anonymkode: 017f6...528

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er klart man kan få trekk. Man skal i utgangspunktet få det, men det hender at veileder/saksbehandler ikke er så nøye.

Tips: Hva med å ta ansvar for seg selv, sin egen situasjon og økonomi, og minne seg selv på å sende meldekort? Det er ikke så vanskelig å f.eks. legge inn en periodisk påminnelse på telefonen.

Anonymkode: 9a3d0...1e5

Veileder på AAP eller dagpenger kan ikke overstyre dette, trekket det går automatisk. Hvis du sender inn meldekort altfor sent, blir du automatisk trukket ved neste meldeperiode. Du må ha sykt gode grunner for å få de tilbakebetalt.

Anonymkode: 017f6...528

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...