Gå til innhold

Den andre forelderen nekter å sende med barna nettbrett, har vi noen rettigheter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Nå skal snart barna på 9, 7 og 4 på ferie her i 3 uker. Bostedsforelderen har kjøpt nettbrett som ungene har hos hen, men nekter å sende til oss?? Sier bare at de har kjøpt nettbretta og ungene låner av dem.......... Jeg betaler bidrag og sikkert mine penger som har gått til det. Har jeg rettugheter?? 

Anonymkode: 883b3...706

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Kjøp ditt eget nettbrett så ungene kan ha hos deg.

Anonymkode: ec7cc...538

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Om de låner nettbretta så har du ingenting du skulle sagt. Om ungene har fått dem i gave, eller de er kjøpt til dem, så kan ungene ha dem med. Du kommer mye lenger om du spør på en ordentlig måte, og godta svaret du får. Kanskje nevne når du spør om at du tenker at ungene hadde satt veldig pris på det

Anonymkode: e0672...d09

• Liker 5
Skrevet

Nei , det er ikke opp til deg å avgjøre hvordan bostedsforelderen bruker pengene, ei heller hvilke gjenstander ungene skal ha med seg. Du kan enten kjøpe nettbrett selv, eller droppe nettbrett og heller være sammen med ungene når de er på ferie hos deg.

• Liker 7
Skrevet

Det bestemmer den som har kjøpt dem. Du har ikke noen rettigheter nei, det ville det i såfall vært barna som hadde. Bidraget dekker mat og nødvendig utstyr. Og knapt nok det. Ikke nettbrett. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har playstation, switch, nettbrett og flere gamingpcer. Alt er mitt, det er dyrt og jeg er redd for det. Dette forlater ikke huset uten meg da jeg er redd folk herper det.

Synes det er utrolig rart at dere ikke har noe som kan brukes til en eller annen form for underholdning? Om dere synes det er for dyrt med et nettbrett så forstår du kanskje at folk er redd for sitt eget.

Anonymkode: 6ba6f...3d3

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Nå skal snart barna på 9, 7 og 4 på ferie her i 3 uker. Bostedsforelderen har kjøpt nettbrett som ungene har hos hen, men nekter å sende til oss?? Sier bare at de har kjøpt nettbretta og ungene låner av dem.......... Jeg betaler bidrag og sikkert mine penger som har gått til det. Har jeg rettugheter?? 

Du har ingen rettigheter nei da du ikke kan bestemme over andres eiendeler. Kjøp en selv til barna.

Anonymkode: a257a...072

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du at du har noen rettigheter over andres eiendeler? 

Anonymkode: f4e4a...d13

• Liker 2
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Normalt bruker også de voksne i familien nettbrettene familien har, så det er ikke helt unaturlig at de ikke vil sende med alle tre. 

• Liker 3
Skrevet

Du skal betale et temmelig høy bidrag hvis det skal dekke nettbrett til alle barna. Dette har de nok betalt selv. Gitt dem i julegave, kanskje? Du kan ikke kreve at de sender dem med barna, men de kan velge å gjøre det for å være greie. Det tviler jeg på at de har lyst til hvis du tar en sånn tone til dem...

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har du nok ikke.  Finn på andre ting å gjøre sånn at dere skaper minner i ferien :)  Våre barn fikk faktisk ikke lov til å ha med slike ting når vi var på ferie. Da fartet vi rundt og fant på ting, og så så vi film og spilte brettspill og kort, og snakket sammen.  Kan virkelig anbefales :) 

Anonymkode: d1923...bf4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...