AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #1 Skrevet 23. juni 2019 Jeg returnerer varene deres (og betaler retur, men det skulle jo bare mangle), men likevel driver de å sender meg "betalingspåminnelser". Jeg var så dum å melde meg inn fordi de lokket med to gratis bøker mot å være medlem i et år. Jeg leste ikke at man kom til å motta en bok hver 14 dag. Jeg er veldig fattig og burde jo tenkt at dette var for godt til å være sant. Ringte dem for noen dager siden og sa at jeg ikke har råd til dette og gjerne ønsket å melde meg ut igjen - ikke på tale. Noen som har vært så dum å meldt seg inn? Hvordan kommer man seg unna dem? Jeg som trodde Betakaroten drev skitten markedsføring? Snakk om å virkelig brenne seg! Anonymkode: a8ba9...789
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 23. juni 2019 Det er jo bare å gå inn hver 14.dag å avbestille neste bok! Anonymkode: 1ba3e...af7 57
solmåneogstjerner Skrevet 23. juni 2019 #3 Skrevet 23. juni 2019 (endret) Du må bare huske på å avbestille hver gang, innen fristen. Du kan få epost hver gang det kommer en bok, og så avbestiller du med en gang. Det er irriterende, men sånn er disse bokklubbene og slik har det alltid vært. Endret 23. juni 2019 av solmåneogstjerner 21
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. juni 2019 #4 Skrevet 23. juni 2019 Du må huske å avbestille bøkene.
Antoinette Skrevet 23. juni 2019 #5 Skrevet 23. juni 2019 Varsel om ny hovedbok kommer jo på mail. Det tar deg oppen et halvt minutt og avbestille online. Har du det litt tungt for det kanskje? 7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #6 Skrevet 23. juni 2019 Du kan helt sikkert melde deg ut mot at du betaler for premien du fikk for å melde deg inn. Bare spør om prisen. Anonymkode: 50008...e9e 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #7 Skrevet 23. juni 2019 Veldig irriterende! Jeg visste ikke at man måtte avbestille før det plutselig haglet TRE (?!) bøker ned i postkassen. Ikke nok med det, men jeg har også klart å tegne et abonnement med Sandviks Goboken (babyverden sitt forlag), prøvde å ringe og stod i kø i seriøst 1 time, men ingen tok telefonen så jeg ga opp. Avbestilte på nett, så håper de har fått det med seg at jeg ikke ønsker bøkene deres. Kan det være at bøkene ikke har ankommet Bokklubben enda? At det er derfor jeg får e-mail om purring. Bokklubben kan forøvrig ta seg en bolle, lokke med slike tilbud, makan til frekkhet! Kjenner ingen som har råd til å betale 200 kroner for en bok som DE har valgt ut for deg. Folk som er så glad i bøker går gjerne på et bibliotek og låner GRATIS. Anonymkode: a8ba9...789 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #8 Skrevet 23. juni 2019 Hatt samme problemet, og har fått betalingsanmerkninger pga de, selv om jeg betalte. Skal aldri melde meg inn i noe sånt eller abonnere på noe igjen. Anonymkode: c9f49...ab4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #9 Skrevet 23. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig irriterende! Jeg visste ikke at man måtte avbestille før det plutselig haglet TRE (?!) bøker ned i postkassen. Ikke nok med det, men jeg har også klart å tegne et abonnement med Sandviks Goboken (babyverden sitt forlag), prøvde å ringe og stod i kø i seriøst 1 time, men ingen tok telefonen så jeg ga opp. Avbestilte på nett, så håper de har fått det med seg at jeg ikke ønsker bøkene deres. Kan det være at bøkene ikke har ankommet Bokklubben enda? At det er derfor jeg får e-mail om purring. Bokklubben kan forøvrig ta seg en bolle, lokke med slike tilbud, makan til frekkhet! Kjenner ingen som har råd til å betale 200 kroner for en bok som DE har valgt ut for deg. Folk som er så glad i bøker går gjerne på et bibliotek og låner GRATIS. Anonymkode: a8ba9...789 Alle bokklubber lokker jo med slike tilbud for at folk skal bli medlem. Kan jo være greit å sette seg inn i vilkårene for bokklubbene du melder deg inn i. Man må jo alltid avbestille bøkene man ikke vil ha. Anonymkode: 6884b...994 46
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #10 Skrevet 23. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hatt samme problemet, og har fått betalingsanmerkninger pga de, selv om jeg betalte. Skal aldri melde meg inn i noe sånt eller abonnere på noe igjen. Anonymkode: c9f49...ab4 Nei, her var det "babypakker.no" som lokket med fristende tilbud og Ruffen-bøker. Drit farlig side, aldri takk ja til gratis ting, prisen man må betale i etterkant er jo mye høyere enn den lille gleden det er å få to gratis bøker til poden. Skulle selvfølgelig satt meg inn i betingelsene, her var jeg dum og naiv. Anonymkode: a8ba9...789
solmåneogstjerner Skrevet 23. juni 2019 #11 Skrevet 23. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig irriterende! Jeg visste ikke at man måtte avbestille før det plutselig haglet TRE (?!) bøker ned i postkassen. Ikke nok med det, men jeg har også klart å tegne et abonnement med Sandviks Goboken (babyverden sitt forlag), prøvde å ringe og stod i kø i seriøst 1 time, men ingen tok telefonen så jeg ga opp. Avbestilte på nett, så håper de har fått det med seg at jeg ikke ønsker bøkene deres. Kan det være at bøkene ikke har ankommet Bokklubben enda? At det er derfor jeg får e-mail om purring. Bokklubben kan forøvrig ta seg en bolle, lokke med slike tilbud, makan til frekkhet! Kjenner ingen som har råd til å betale 200 kroner for en bok som DE har valgt ut for deg. Folk som er så glad i bøker går gjerne på et bibliotek og låner GRATIS. Anonymkode: a8ba9...789 Men da har du jo ikke lest vilkårene som du har huket av på at du har lest, når du meldte deg inn. Det at man må avbestille bøker man ikke vil ha er jo noe ALLE vet. Og du er såpass voksen at du har barn. Merkelig at du ikke visste dette, og heller ikke leste vilkårene. De gir jo ikke ut disse velkomstpakkene gratis uten at de regner med at du kommer til å kjøpe i hvertfall noen bøker i løpet av året. Det er sånn forretningsmodellen deres er. Og det er likt i alle bokklubber. Du kan jo bruke biblioteket så mye du vil, men du må faktisk holde den avtalen du inngikk når du meldte deg inn. 22
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #12 Skrevet 23. juni 2019 Det er mange som hopper på sånne tilbud og glemmer og lese vilkårene. Det er ikke skitten spill men ditt ansvar og lese det med liten skrift. Bokklubben har jo sitt på det tørre. Hvis du bestiller ting som virker for godt til og være sant så bestiller du ikke eller hvertfall prøver og finne ut om det er en hake ved tilbudet. Her har jo du ikke gjort jobben din. Det er best du betaler før de sender gebyrer i tilegg, da blir det dyrt. Du må gå på bokklubben sin side og se hva tid de sender neste bok og da avbestiller du. Noe må en gjøre selv. Anonymkode: 3c9bf...d12 11
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #13 Skrevet 23. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Veldig irriterende! Jeg visste ikke at man måtte avbestille før det plutselig haglet TRE (?!) bøker ned i postkassen. Ikke nok med det, men jeg har også klart å tegne et abonnement med Sandviks Goboken (babyverden sitt forlag), prøvde å ringe og stod i kø i seriøst 1 time, men ingen tok telefonen så jeg ga opp. Avbestilte på nett, så håper de har fått det med seg at jeg ikke ønsker bøkene deres. Kan det være at bøkene ikke har ankommet Bokklubben enda? At det er derfor jeg får e-mail om purring. Bokklubben kan forøvrig ta seg en bolle, lokke med slike tilbud, makan til frekkhet! Kjenner ingen som har råd til å betale 200 kroner for en bok som DE har valgt ut for deg. Folk som er så glad i bøker går gjerne på et bibliotek og låner GRATIS. Anonymkode: a8ba9...789 Tre gode leveregler: 1. Ingenting er gratis. 2. Alt har en pris og det er som regel alltid en baktanke. 3. Kontrollèr og alltid forstå hva du signerer på eller takker ja til. Dette gjelder kontrakter, kjøp og menneskelige relasjoner. Anonymkode: 94fe4...364 20
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #14 Skrevet 23. juni 2019 Har vært medlem i flere bokklubber, og aldri hatt noe problemer. Melder meg også inn fordi det er supergode tilbud. Jeg synes det er herlig å få bøker tilsendt som andre har valgt for meg, for da oppdager jeg nye forfattere. Så avbestiller jeg bare bøker jeg ikke ønsker, i henhold til avtalen jeg inngikk. Jeg får jo informasjon på forhånd hvilke bøker jeg kan vente meg, og hva som er avbestillingsfristen, så det er jo på ingen måte noen overraskelse at det kommer bøker i postkassa... De gangene jeg har benyttet meg av angreretten og returnert bøker, så betaler jeg fakturaen, og når bøkene kommer tilbake til bokklubben så refunderer dem beløpet, så slipper man styret med purringer, purregebyr og sånt. Anonymkode: 2b4e0...ee9 20
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #15 Skrevet 23. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg returnerer varene deres (og betaler retur, men det skulle jo bare mangle), men likevel driver de å sender meg "betalingspåminnelser". Jeg var så dum å melde meg inn fordi de lokket med to gratis bøker mot å være medlem i et år. Jeg leste ikke at man kom til å motta en bok hver 14 dag. Jeg er veldig fattig og burde jo tenkt at dette var for godt til å være sant. Ringte dem for noen dager siden og sa at jeg ikke har råd til dette og gjerne ønsket å melde meg ut igjen - ikke på tale. Noen som har vært så dum å meldt seg inn? Hvordan kommer man seg unna dem? Jeg som trodde Betakaroten drev skitten markedsføring? Snakk om å virkelig brenne seg! Anonymkode: a8ba9...789 Var med i samme klubb. Enkelt løsning, spesielt du som har dårlig råd. Istedetfor å bruke masse penger på å betale retur avbestiller du i god tid på nettsiden hver mnd. Jeg hadde påminnelse på mob for det er fort gjort å glemme og blir dyrt. Ellers er det viktig å lese betingelsene før du melder deg inn. I betingelsene står det ikke bare at du mottar bøker så og så ofte men at det koster å melde seg UT. Det er ikke skitten markedsføring, det er faktisk du som kunde som har ansvar for å lese betingelsene. Jeg meldte meg ut på dagen etter det var gått 1år😆 Anonymkode: 523d0...ef8 8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #16 Skrevet 23. juni 2019 - koster å melde seg ut før det har gått 1år mente jeg. Koster ingenting å melde seg ut selvsagt når året er omme. Anonymkode: 523d0...ef8 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #17 Skrevet 23. juni 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg returnerer varene deres (og betaler retur, men det skulle jo bare mangle), men likevel driver de å sender meg "betalingspåminnelser". Jeg var så dum å melde meg inn fordi de lokket med to gratis bøker mot å være medlem i et år. Jeg leste ikke at man kom til å motta en bok hver 14 dag. Jeg er veldig fattig og burde jo tenkt at dette var for godt til å være sant. Ringte dem for noen dager siden og sa at jeg ikke har råd til dette og gjerne ønsket å melde meg ut igjen - ikke på tale. Noen som har vært så dum å meldt seg inn? Hvordan kommer man seg unna dem? Jeg som trodde Betakaroten drev skitten markedsføring? Snakk om å virkelig brenne seg! Anonymkode: a8ba9...789 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig irriterende! Jeg visste ikke at man måtte avbestille før det plutselig haglet TRE (?!) bøker ned i postkassen. Ikke nok med det, men jeg har også klart å tegne et abonnement med Sandviks Goboken (babyverden sitt forlag), prøvde å ringe og stod i kø i seriøst 1 time, men ingen tok telefonen så jeg ga opp. Avbestilte på nett, så håper de har fått det med seg at jeg ikke ønsker bøkene deres. Kan det være at bøkene ikke har ankommet Bokklubben enda? At det er derfor jeg får e-mail om purring. Bokklubben kan forøvrig ta seg en bolle, lokke med slike tilbud, makan til frekkhet! Kjenner ingen som har råd til å betale 200 kroner for en bok som DE har valgt ut for deg. Folk som er så glad i bøker går gjerne på et bibliotek og låner GRATIS. Anonymkode: a8ba9...789 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, her var det "babypakker.no" som lokket med fristende tilbud og Ruffen-bøker. Drit farlig side, aldri takk ja til gratis ting, prisen man må betale i etterkant er jo mye høyere enn den lille gleden det er å få to gratis bøker til poden. Skulle selvfølgelig satt meg inn i betingelsene, her var jeg dum og naiv. Anonymkode: a8ba9...789 Du virker ekstremt ressurssvak. Anonymkode: 204a7...956 23
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #18 Skrevet 23. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg returnerer varene deres (og betaler retur, men det skulle jo bare mangle), men likevel driver de å sender meg "betalingspåminnelser". Jeg var så dum å melde meg inn fordi de lokket med to gratis bøker mot å være medlem i et år. Jeg leste ikke at man kom til å motta en bok hver 14 dag. Jeg er veldig fattig og burde jo tenkt at dette var for godt til å være sant. Ringte dem for noen dager siden og sa at jeg ikke har råd til dette og gjerne ønsket å melde meg ut igjen - ikke på tale. Noen som har vært så dum å meldt seg inn? Hvordan kommer man seg unna dem? Jeg som trodde Betakaroten drev skitten markedsføring? Snakk om å virkelig brenne seg! Anonymkode: a8ba9...789 Du har inngått en avtale med den aktuelle bokklubben. Den avtalen hadde du en viss angrerett på, dersom avtalen er inngått utenfor fast salgssted. Altså på nett eller telefon. Så langt jeg kjenner til, så kan du avbestille bøkene før du mottar bøker. Mens når du ikke har avbestilt bøkene i tide, så kan du ikke returnere og på den måten slippe unna å betale for bøkene. Da må bøkene betales, selv om du returnerer og betaler returfrakt. Denne avtalen løper til bindingstiden din er utløpt, uansett hva eller hvordan du prøver å slippe unna, nesten. Den enste måten å slippe unna på er å dø, eller dokumentere at du ikke var ved dine fullefem, da avtalen ble inngått. Enda verre er det at dersom du ikke betaler, så kan bokklubben sende deg til i kasso eller enda verre til Forlikrådet og få en dom på at du skal betale. Da kan du få lønnstrekk, du får og betalingsanmerkning. Så her har du viklet deg inn i noe du ikke kommer ut av før bi dingstiden din er utløpt. Anonymkode: c0352...bf2 5
Gjest Made4u Skrevet 23. juni 2019 #19 Skrevet 23. juni 2019 4 timer siden, Antoinette skrev: Varsel om ny hovedbok kommer jo på mail. Det tar deg oppen et halvt minutt og avbestille online. Har du det litt tungt for det kanskje? Problemet her er hvordan bokklubben lurer intetanende mennesker inn i noe som er en bedritten salgsform, ingen skal være nødt til å stå imot et press lik det dem påfører ved å nær sagt pushe bøker i medlemmers retning, glemmer noen å avbestille så er helvete i gang... Kjeltringer som bedriver en så aggressiv salgsteknikk synes jeg, de er så kyniske at jeg tør påstå at de håper at medlemmene glemmer å avbestille innen fristen, feriesesongen og høyttider er tider de sitter og gnir seg i hendene og ser penger strømme inn grunnet egen kynisme. Jeg vil ikke finne på å moralisere overfor TS og påstå at det er enkelt å avbestille, vil heller hevde at det er enkelt for mennesker å glemme det eller i beste fall utsette det til det er for sent (og da får de ufrivillig en bok og regning de ikke vil ha). Det er veldig menneskelig, så derfor forstår jeg TS godt. Er bokklubben som skal motta kritikken og de harde ord her, i mine øyne er dem som tjener penger slik kjeltringer og ville alt vært opp til meg så skulle en slik geskjeft vært ulovlig ved lov.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #20 Skrevet 23. juni 2019 Jeg kjenner at jeg blir nysgjerrig på hvor gammel du er, som ikke er kjent med konseptet «bokklubb» og at man må avbestille. Anonymkode: 7d71e...5a7 20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå