Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #1 Skrevet 2. mai 2005 Heisann! På fredag får vi besøk av en gammel kollega og mannen hennes. Jeg har tenkt til å lage noe av indrefilè av svin. Pleier å lage den innbakt i butterdeig med urtesaus inni. Servere med fløtegratinerte poteter og grønnsaker. Men har noen av dere noe andre gode oppskrifter laget av indrefilè av svin? Helst uten masse løk. Takker for svar
Arwen Skrevet 2. mai 2005 #2 Skrevet 2. mai 2005 Anbefaler denne. Genialt med det tilbehøret de anbefaler. (jeg brukte den marinerte spekeskinka. Kjempegodt!)
Smørblomsten Skrevet 2. mai 2005 #3 Skrevet 2. mai 2005 Ja! Indrefilet av svin i appelsinsaus! Surres i smør, tilsett fløte, buljongvann, soyasaus, saften av 2 appelsiner og champignon. Salt og pepper. Server m hjemmelaga pommes frites! Veldig godt!
Amarone Skrevet 4. mai 2005 #4 Skrevet 4. mai 2005 Vi spiste helstekt indrefilet på lørdag, etter en oppskrift jeg fant på Nrk. Namnam! Gni fileten inn med salt og pepper, og brun den på alle sider i en stekepanne. Stek den ferdig i ovn (det stod 10 m på 225 grader i oppskriften, og det stemte IKKE med min ovn. Nærmere 25 min brukte den!). I stekepannen freser du så hvitløk, og koker ut pannen med hvitvin. Kok pasta, og hell over hvitvinsskyen (og evt. sky som dannes fra ovnsstekingen). Til dette hadde vi salat, og jeg tipper at pasta & sky blir enda bedre om du klipper over bladpersille.
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2005 #5 Skrevet 4. mai 2005 Jeg liker godt å fylle indrefilèt med noe.. Skjær kjøttstykke slik at du kan "rulle" den ut til ett flatt stykke..bank med kjøtthammer. Fyll med f.eks fetaost,oliven og rødløk (eller hva enn du måtte ønske) og rull sammen som en rullekake. Fest med tre-tannpirkere eller lignende. Stek noen minutter i stekepannen, før du legger den i ovnen. (kan steke ferdig i pannen..men det tar laang tid..lettere å la den lage seg selv i ovnen..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå