Gå til innhold

Eyvind Hellstrøm bør tekstes på TV

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er ingen utlending, jeg er en 100 % nordmann som både er født og oppvokst her i Norge, men likevel sliter jeg EKSTREMT med å forstå andre nordmenn dersom de snakker på dialekt. Ta for eksempel Eyvind Hellstrøm fra Moss i Østfold. Jeg skjønner ikke en dritt av denne østfolddialekta hans. Takke meg til gresk og russisk, for å si det sånn. Hver gang jeg ser et TV-program med Eyvind Hellstrøm må jeg rett og slett ha kona mi som tolk, ellers forstår jeg ingenting. Skjønner ikke et eneste ord. Derfor synes jeg at Hellstrøm bør tekstes hver gang han snakker på TV. Det hadde vært så mye enklere. Kona mi hadde sluppet å tolke det han sier.

Og når det gjelder denne YouTube-videoen med Eyvind Hellstrøm:

Kan noen være så snill å forklare meg hva Hellstrøm sier her? Forstår ikke et eneste ord! Jeg ser at han har lagt ut mye digg på en benk, og det ser ut til at han driver å kjefter på noen, men jeg skjønner INGENTING!

Anonymkode: 03d0f...d1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kim Åge, her har jeg satt opp det du får i deg hver eneste dag! Men etter som jeg liker å vite hva som er i produktene, så kan jeg fortelle deg at en cola inneholder 53gram sukker! Du har fortalt meg at du drikker 8-9 cola hver dag, det blir veldig mye sukker! Det blir 450gram sukker! En pose kanelgifler inneholder 50gram sukker! 50 x 3 er 150gram sukker! Du putter i deg to poser med godterier av 120gram, det er 240gram sukker! Et wienerbrød inneholder 10gram sukker, du spiser tre wienerbrød, det er tredve gram sukker! Potetgull inneholder 7gram sukker. Alt dette her blir nesten en kilo sukker! Skjønner du hva jeg sier? Nesten en kilo sukker hver eneste dag!! Det var ett min og 9sek av filmen😊

Anonymkode: 7a3e3...cd1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke en veldig tydelig diksjon, det har du rett i. Jeg kan godt forstå at de som sliter med hørselen, konsentrasjonen, språket eller dialekta ikke synes det er lett å få med seg alt. Rett som det er svelger han stavelser, og i tillegg har han en merkelig rytme som gjør det vanskeligere å følge det han sier. Jeg forstår det som sies fordi han snakker så langsomt at jeg har tid til å gjette det jeg ikke får med meg.

Det er synd folk som skal på TV og radio ikke lengre trenes i diksjon. Når man heller ikke har mulighet til å lese på leppene kan det bli vanskelig for dem som sliter med hørselen. Du har helt rett i at flere programmer burde tekstes.

Anonymkode: febf1...b84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...