AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #1 Skrevet 23. juni 2019 Hvorfor er det egentlig forskjell på å spise det man spiser på en cheat day på en dag, fremfor å spre det utover flere dager? Man konsumerer jo totalt sett det samme. Vet om folk som spiser opp til 10.000 kalorier på en slik dag en gang i mnd evt. hver 2. Mnd. Kunne de ikke heller spist litt av det hver dag? Anonymkode: 99be7...dca
Gjest loveli Skrevet 23. juni 2019 #2 Skrevet 23. juni 2019 (endret) Jo, det kunne de. Men greia er at det for noen er enklere å skeie ut en gang i mellom enn å bare spise bittelitt og oftere. For mange er det vanskelig å la resten av sjokoladeplaten ligge etter to knekk, de "må" liksom spise hele plata. Og det gir ikke samme kick å spise to ruter sjokolade hver dag som det gir å virkelig stappe seg proppfull av 10.000kcal sukker og fett på én dag. Det er en helt sinnsyk følelse. Samtidig kan overspising gjøre at man blir så kvalm av det usunne at man rett og slett mister lysten på det en god stund fremover. Endret 24. juni 2019 av loveli
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #3 Skrevet 23. juni 2019 Jeg får i meg flere kalorier hvis jeg sprer det utover uka enn hvis jeg tar alt på én dag. Er begrenset hvor mye junk jeg klarer å konsumere på noen timer liksom. Anonymkode: 1b49e...22c 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #4 Skrevet 23. juni 2019 Nja. Det er litt enklere å kontrollere vekta når du overspiser én dag. Du vil legge på deg av det, men kan regulere det inn i løpet av noen få dager med å spise lite. Men klart man kose seg med noe hver dag om man ønsker det, uten å legge på seg, om man bare tar høyde for det i "dagsrasjonen" sin. Det er bare ikke alle som har vett til å stanse. Mange av de som har cheat-day er også folk som tidligere har hatt spiseforstyrrelser..Cheat day er bare usunt. De utsetter kroppen for en enorm belastning den dagen og psykologisk sett er det bare psykt..det er overspising under et annet navn. Anonymkode: fe027...c05
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #5 Skrevet 23. juni 2019 Jeg fatter ikke hvordan de får det til, jeg hadde blitt så uvell av alt sukkeret. Skjønner heller ikke hvordan de får plass i magen. At de kan nyte dette!?? Det ligger mange videoer ute på YouTube. Anonymkode: 99be7...dca
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #6 Skrevet 23. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fatter ikke hvordan de får det til, jeg hadde blitt så uvell av alt sukkeret. Skjønner heller ikke hvordan de får plass i magen. At de kan nyte dette!?? Det ligger mange videoer ute på YouTube. Anonymkode: 99be7...dca Det er forskjell på folk, og det er ulike grunner til at en blir overvektig. Venninnen min og jeg skal ned i vekt. Hun ble overvektig pga hun overspiste for mye på kveldene, og trenger denne cheat dayen i uken. Jeg ble overvektig fordi jeg småspiste for mye mellom måltidene, og for meg så trenger jeg ikke denne utskeiingsdagen. Anonymkode: ce348...3de 1
SPOCA Skrevet 23. juni 2019 #7 Skrevet 23. juni 2019 Jeg har en "cheat day" et par ganger per år, da kan jeg fint proppe i meg 10 000 kalorier om jeg vil det. Jeg går dog ikke inn for det. Jeg har nå gått ned over 80 kg, og etter mange år (har holdt på med vektnedgang siden 2014) med kontinuerlig vektnedgang anbefaler legen meg et par slike dager i året. Dette er rett og slett for å "kickstarte" systemet litt, men også som han sier; du har godt av ikke alltid tenke på kaloriene. Nå skal det sies at jeg vet nøyaktig hva jeg spiser uansett, men jeg velger å ikke få dårlig samvittighet. Så skal det sies; jeg spiser i utgangspunktet ikke få kalorier i løpet av en dag. Jeg spiser mellom 2-2800 kalorier daglig, og ligger mellom 1000-250 kalorier i underskudd daglig. Men for meg er det noe veldig befriende å bare kunne spise så mye jeg orker akkurat den dagen. For jeg har ikke noe problem med å stoppe, og hverdagene mine består stort sett i å beregne hva jeg kan spise. Men har jeg kalorier igjen og jeg har lyst på sjokolade, så spiser jeg det. Jeg nekter meg sjelden noe. Men det å ha en dag hvor man heller ikke kontrollerer mengden. Veeel. Det er nydelig. Helt nydelig. Stort sett legges slike dager til bursdag, julaften osv. Og ja, jeg blir veldig mett, så det begrenser seg jo litt selv, men det skal mer til for meg å bli kvalm av en hel sjokoladeplate altså. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #8 Skrevet 23. juni 2019 Det har også noe med å lure kroppen og metabolismen. Spiser du det samme konstant så er kroppen vant til det. Har du dager der du plutselig spiser en del mer eller en del mindre kcal enn vanlig så kan du lure kroppen til å gå ned mer i vekt, faktisk. Anonymkode: 52f27...c37
Nyttig Skrevet 23. juni 2019 #9 Skrevet 23. juni 2019 Galskap, mange går helt av skaftet den dagen. Du lurer deg selv, gleder deg til den dagen du kan putte i deg hva du vil. Mye bedre å ha et jevnt bra kosthold, da vil du også fjerne suget etter søppelmat. Såkalt cravings.
Thjelp Skrevet 23. juni 2019 #10 Skrevet 23. juni 2019 Jeg misunner faktisk folk som klarer å gjennomføre en slik dag jeg, det må være nydelig å faktisk kunne legge fra seg kaloritelling og veiing av mat en hel dag. For min del er det et mål å klare en slik dag, ikke 10.000 kcal men å det å faktisk bare gi faen for en dag hadde vært magisk for hodet mitt. Men det å ha slike dager tror jeg kommer helt Ann på personlig referanse, noen trenger en cheat day og andre trenger ikke, vi er jo tross alt forskjellige
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #11 Skrevet 23. juni 2019 2 minutter siden, Thjelp skrev: Jeg misunner faktisk folk som klarer å gjennomføre en slik dag jeg, det må være nydelig å faktisk kunne legge fra seg kaloritelling og veiing av mat en hel dag. For min del er det et mål å klare en slik dag, ikke 10.000 kcal men å det å faktisk bare gi faen for en dag hadde vært magisk for hodet mitt. Men det å ha slike dager tror jeg kommer helt Ann på personlig referanse, noen trenger en cheat day og andre trenger ikke, vi er jo tross alt forskjellige Uff, det gjør ikke jeg. Det er flere av youtuberne som har lagt ut bilder før/etter cheat day. Magen er helt sprengt etter cheat-day og det ser sååå vondt ut. Jeg venter ærligtalt bare på at én av dem får hjerteinfrakt etter en cheat-day/food-challenge.. Anonymkode: fe027...c05
Thjelp Skrevet 23. juni 2019 #12 Skrevet 23. juni 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff, det gjør ikke jeg. Det er flere av youtuberne som har lagt ut bilder før/etter cheat day. Magen er helt sprengt etter cheat-day og det ser sååå vondt ut. Jeg venter ærligtalt bare på at én av dem får hjerteinfrakt etter en cheat-day/food-challenge Nei, jeg er veldig enig at kroppslig sett ser det veldig ubehagelig ut, men jeg misunner dem psyken og at de takler så store kroppsforskjeller og matinntak uten å få dårlig samvittighet eller sulte seg i ettertid. Jeg får dårlig samvittighet av en kroneis liksom Endret 23. juni 2019 av Thjelp
Mehr Skrevet 23. juni 2019 #13 Skrevet 23. juni 2019 (endret) 10000 kalorier er ganske mye og jeg tror det er svært få som faktisk spiser så mye på en "cheat day". Jeg tolker det slik at når man har en slik dag så spiser man ting man vanligvis ikke spiser, samt at man ikke bryr seg om næringsinnholdet. Der finnes en del folk på youtube som legger ut slike utfordringer der de prøver å spise så mange kalorier så mulig på en juksedag, men er nok ikke slik at folk flest spiser så mye når de først skeier ut. Endret 23. juni 2019 av Mehr 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #14 Skrevet 23. juni 2019 10 minutter siden, Thjelp skrev: Nei, jeg er veldig enig at kroppslig sett ser det veldig ubehagelig ut, men jeg misunner dem psyken og at de takler så store kroppsforskjeller og matinntak uten å få dårlig samvittighet eller sulte seg i ettertid. Jeg får dårlig samvittighet av en kroneis liksom Det er jo ikke riktig. De som gjør dette, kalkulerer næringinntaket og "sulter" seg resten av uka. De regner ut næringsbehovet per uke, trekker fra f.eks 10 000 til cheatday og fordeler det som er "igjen" på de andre dagene. F.eks: Jeg brenner 2500 kcal per dag. Det blir 17500 på en uke. 10 000 forsvinner i cheat-day, 7500:6 resterende dager: 1250 per dag resten av uka. Hadde de ikke gjort det, ville de selvsagt lagt på seg MASSE. Anonymkode: fe027...c05 1
Thjelp Skrevet 23. juni 2019 #15 Skrevet 23. juni 2019 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke riktig. De som gjør dette, kalkulerer næringinntaket og "sulter" seg resten av uka. De regner ut næringsbehovet per uke, trekker fra f.eks 10 000 til cheatday og fordeler det som er "igjen" på de andre dagene. F.eks: Jeg brenner 2500 kcal per dag. Det blir 17500 på en uke. 10 000 forsvinner i cheat-day, 7500:6 resterende dager: 1250 per dag resten av uka. Hadde de ikke gjort det, ville de selvsagt lagt på seg MASSE. Joda helt sikkert helt sant, igjen de har psyke til å prøve/gjennomføre en slik dag noe jeg ikke har men gjerne vil ha. Dessuten så tror jeg veldig få av disse sikter på 10.000 hver eneste cheat day de har, tviler på at de gjør det ukentlig. Kort fortalt så misunner jeg dem at de klarer å gjennomføre det, og det er nå min mening Endret 23. juni 2019 av Thjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå