AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #1 Skrevet 23. juni 2019 Er det noen som har erfaring med å få nye, gode venner i slutten av 20-årene? Hvor møtte du dem og hvordan gikk du frem? Hvordan ble dere bedre kjent osv? Trenger virkelig alle råd og tips jeg kan få i forhold til dette temaet. Jeg har nylig begynt i ny jobb og i en frivillig aktivitet. Der er folk på samme alder som meg og som det kunne vært en mulighet til å innlede et vennskap med, men jeg synes det er veldig vanskelig å skulle ta initiativet til å møtes utenom. Jeg føler også at jeg kanskje ikke kjenner dem godt nok til at det er naturlig å spørre om å finne på noe sammen ennå. Også tenker jeg at det er litt viktig med kjemien også, at man passer sammen. Jeg føler ikke at jeg virkelig klikker sammen med noen av dem, men likevel tenker jeg at det kan være verdt det å prøve. Jeg er 25 år. Har to gode venner som jeg har kjent siden barne-og ungdomsskolen. De bor dessverre så langt unna at vi sees veldig sjeldent. Vi har også begynt å miste kontakten og vennskapene vi hadde er ikke slik som før. Jeg har dermed innsett at jeg må begynne å legge inn en større innsats i å få nye, gode venner dersom jeg ikke vil ende opp alene. Jeg har prøvd siden jeg begynte på ungdomsskolen og videregående å få nye venner, men det har aldri blitt til noe mer enn at vi har sagt hei til hverandre når vi går forbi hverandre og kanskje småpratet litt. Tidligere var jeg veldig innadvendt og sjenert, så jeg tenker at det har hatt mye å si. Men de siste årene har dette nesten ikke vært merkbart. Likevel virker det som at det alltid stopper med bekjentskap og at vi aldri utvikler et ordentlig vennskap der vi kan snakke om alt og møtes utenom skole, jobb eller fritidsaktiviteter. Anonymkode: f4f59...5bd
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #2 Skrevet 24. juni 2019 Jeg er virkelig i akkurat samme situasjon. Selv er jeg 23 år. Alt ender liksom i bekjentskap, og jeg føler meg ofte bare rar og utilpass med nye mennesker. Akkurat som at jeg ikke får til det der med å utvikle vennskap, jeg får ikke engang til å bevare venner jeg har hatt i langlang tid ... Som det du også nevner, var jeg også sjenert i ung alder, men heller ikke hos meg har det vært merkbart de siste årene. Jeg lurer stadig på om det er noen sosiale koder jeg ikke får til, men jeg har en kjæreste som er ganske kul selv og alltid komplimenterer hvor flink jeg er med mennesker. Jeg klarer liksom ikke å sette fingeren på det. Dessverre har jeg ikke noen gode tips til deg, men jeg følger denne! ☺️ Men stå på, det er fint du starter med nye aktiviteter og prøver! Plutselig møter du et menneske du får kjemien med. Lykke til ❤️ Anonymkode: 31837...303 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå