Gå til innhold

Hvordan få mer sex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er mann på 43 år som er godt gift med en på 38 år og har 2 barn på 11 og 13 år. Har i flere år slitt med at min lyst er større enn hennes. Har sex ca 1 gng pr uke, og oftest tar jeg initiativ hvis ikke skjer det ikke noe. Spontansex er uaktuelt for henne og det samme er å planlegge sette av tid, så det blir akkurat når det passer, man ikke er for trøtt eller annet osv. 

Jeg prøver å ikke mase og hinte for mye, men etterhvert som tiden går ønsker jeg mer nærhet og intimitet og det er vanskelig å ikke la være komme med hint. 

Har tatt opp temaet flere ganger, men hun syntes tydelig det er vanskelig og trekker seg unna når vi snakker om det. 

Utover det er hun svært flink med barna, involverer seg, påtar seg verv osv, og vi har i tillegg jobber begge to som krever mye både tid og energi. Jeg føler desverre hun "planlegger" alt for mye og tar for lite på sparket, så alt hun sier hun skal delta/være med på tapper henne for energi og fører til at vi som psr/kjærester kommer helt til sist, og da er det ikke energi igjen. 

Noen som opplever det samme og hva er løsningen for å få mer intimitet og sex sammen. 

Ps: jeg deltar også ikke aktiviteter, husholdningen osv, men er kanskje flinkere til å ikke planlegge så mye og bruke energi på det, men heller ta ting litt mer som de kommer. 

Anonymkode: ba494...8e3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en dame som også har vært veldig opptatt med barn, verv og jobb. Det har gjort at jeg har mye tankene ett annet sted en på å skulle ha sex. Stress har bevist å gi nedsatt sexlyst.  Dessuten så hver gang jeg er kjærlig med mannen min, for en klem eller sitter inntil han i sofaen så «forventer» han sex og noen ganger er det ikke det jeg trenger, derfor trekker jeg meg en del unna slike situasjoner. Kvinner generelt tror jeg har mye som må ryddes ut av hodet før man er klar for sex, men ofte med menn er det bare å knipse så er de klare. Kanskje du kan si høyt at du ikke forventer sex hver gang dere koser litt, så kanskje hun klarer å gi deg mer intim oppmerksomhet, som igjen kan gi litt mer sex på sikt. 

Anonymkode: 62bc2...6f0

AnonymBruker
Skrevet

Dette er klassisk par-utfordring, for par som har barn og har vært sammen i noen år. Dette er nok også hovedgrunnen til alle skilsmissene og samlivsbruddene... Man glir fra hverandre, det blir mindre og mindre sex og nærhet, og tilslutt er man gode venner og kolleger i Familien AS. Men kjæresteparet er borte. Og i dag med alle muligheter for flørt på nett, jobb etc, så er veien til å finne noen andre kort. Det å klare å finne tilbake til nærheten og intimiteten igjen er en ganske lang og vanskelig jobb. Begge må gi innsats og forsakelser. Det er begge sin "feil" at forholdet har blitt som det har blitt, både du og din kone. Kanskje har dere ulike behov akkurat nå, og da kan det hende at du må vente på at hun kommer på sporet igjen.

For meg og min eksmann ble det dessverre samlivsbrudd etter noen år med lite nærhet og intimitet... Han fant seg en annen. Gjør noe med utfordringen deres, ellers er dere også fort en del av statistikken.

Anonymkode: 23e61...e42

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun har liten sexlyst kan hun jo likevel suge deg en del. Kanskje det kan bli et ok kompromiss :) 

Anonymkode: 9cc1c...4f1

• Liker 1
Skrevet

Et godt forspill begynner med støvsugeren og oppvasken. Ta et skikkelig krafttak i huset og overrask henne med å ta all klesvask, støvsuge osv. Ta tak i planleggingen av all logistikk og vis henne at du virkelig tar ansvar.

Da vis skuldrene senkes, pusten gå saktere og blodet begynne å flyte sydover....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utgangspunktet må være at begge er enige om at dere har for lite sex og ønsker å gjøre noe med det. Det finnes ingen quick-fix som du kan igangsette uten at hun også ser på det som et problem verdt å ta tak i.

Generelt har jeg liten tro på at det lar seg fikse. Det kan bli bedre i en periode der hun er veldig bevisst på det og kanskje strekker seg en del, men plutselig forsvinner prosjektet fra agendaen hennes og dere er tilbake til start.

Anonymkode: f47b8...8fe

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er mann på 43 år som er godt gift med en på 38 år og har 2 barn på 11 og 13 år. Har i flere år slitt med at min lyst er større enn hennes. Har sex ca 1 gng pr uke, og oftest tar jeg initiativ hvis ikke skjer det ikke noe. Spontansex er uaktuelt for henne og det samme er å planlegge sette av tid, så det blir akkurat når det passer, man ikke er for trøtt eller annet osv. 

Jeg prøver å ikke mase og hinte for mye, men etterhvert som tiden går ønsker jeg mer nærhet og intimitet og det er vanskelig å ikke la være komme med hint. 

Har tatt opp temaet flere ganger, men hun syntes tydelig det er vanskelig og trekker seg unna når vi snakker om det. 

Utover det er hun svært flink med barna, involverer seg, påtar seg verv osv, og vi har i tillegg jobber begge to som krever mye både tid og energi. Jeg føler desverre hun "planlegger" alt for mye og tar for lite på sparket, så alt hun sier hun skal delta/være med på tapper henne for energi og fører til at vi som psr/kjærester kommer helt til sist, og da er det ikke energi igjen. 

Noen som opplever det samme og hva er løsningen for å få mer intimitet og sex sammen. 

Ps: jeg deltar også ikke aktiviteter, husholdningen osv, men er kanskje flinkere til å ikke planlegge så mye og bruke energi på det, men heller ta ting litt mer som de kommer. 

Anonymkode: ba494...8e3

Mas og "hinting" er i alle fall avtennende. Du sier du har forsøkt å snakke med henne, men har du forsøkt å holde sex utenfor og heller fokusere på det du skriver her, at du synes dere har for lite kjærrstetid? Jeg tror det er viktig at du fokuserer på "kjærestetid" som tid til å gjøre ting sammen, f.eks. spise en bedre middag ute, gå på kino eller andre paraktiviteter dere liker, ikke først og fremst sex. Kanskje det kan føre dere nærmere hverandre, og kanskje dere også må droppe noen av vervene/aktivitetene dere har utenom jobben for å få mer tid til hverandre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...