Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært samboere i 20år, felles barn. Han eier hus (ihvertfall hans navn som står på skjøte), men jeg står som medlånetager på lånet. Vurderer å gå fra hverandre, men lurer da på om jeg har rett på å få med meg noe? Huset er taksert til det dobbelte av hva vi har i gjeld på det. 

Anonymkode: e34d0...20b

Skrevet

For meg høres det ut som den typiske kvinnefella. Du har betalt for hans hus. Uten samboeravtale tror jeg du har et problem. Usikker på om felles lån gir deg rettigheter. Hvis du har betalt din del av lånet fra din konto så kan du i alle fall dokumentere hva du faktisk har betalt. Hvis han har betalt for lånet og du har betalt han, evt at dere har felles konto i hans navn så kan han fort hevde at du bare har betalt "husleie" til han. 

Sikkert andre her som har dyrekjøpt erfaring.. 

https://www.dinside.no/okonomi/gifte-seg-eller-har-man-like-gode-rettigheter-som-samboer/60973695

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært samboere i 20år, felles barn. Han eier hus (ihvertfall hans navn som står på skjøte), men jeg står som medlånetager på lånet. Vurderer å gå fra hverandre, men lurer da på om jeg har rett på å få med meg noe? Huset er taksert til det dobbelte av hva vi har i gjeld på det. 

Anonymkode: e34d0...20b

Er du medlåntaker på lånet, er huset også ditt, såfremt du har vært med på å betale avdrag. 

Anonymkode: a0e5e...b79

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du medlåntaker på lånet, er huset også ditt, såfremt du har vært med på å betale avdrag. 

Anonymkode: a0e5e...b79

For noe piss. Han eier huset. Hun har lånt penger, med sikkerhet i huset hans. 

AnonymBruker
Skrevet

Dere skal dele gevinsten ut fra den eierbrøken dere har i boligen.

(Samme link som over)

Så lenge du ikke har eierbrøk i boligen sier det vel seg selv. Han må ta over hele lånet, du hra ingen rettigheter.  Mulig han er grei om du klarer å argumentere godt nok

Anonymkode: 5388f...a57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...