Bumblebeee Skrevet 23. juni 2019 #1 Skrevet 23. juni 2019 Hei. Jeg er litt ny på styrketrening og har fått beskjed om å la det gå 48 timer mellom øktene. Men, jeg er fremdeles ganske støl etter trening på fredag... Vil det påvirke økten i dag? Er litt redd for å overtrene i starten. Skal trene de samme musklene, så lurer på om det er greit å trene når man er støl? Om dette er et teit spørsmål, så vit at jeg virkelig er ny i dette... 😅
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #2 Skrevet 23. juni 2019 Min erfaring er at stølheten ikke kjennes særlig under trening etter god oppvarming (oppvarminssett med letter vekter, ikke løping på mølla). Selv om trening sikkert kjennes umulig ut nå ville jeg gitt det et forsøk ☺️ Anonymkode: 3b764...527 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #3 Skrevet 23. juni 2019 Stølhet er ikke farlig. Bare varm opp godt, med litt dynamiske og statiske øvelser. Så er det bare å trene.å være støl må man regne med. Det blir mildere når kroppen er mer vandt til å trene styrke. Anonymkode: 2c399...f57
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #4 Skrevet 23. juni 2019 Det de over her sier er feil. En skal ikke trene de samme musklene når en er støl. Når du ikke er godt trent må du rekne med 3-5 dager å restituere de samme musklene når du trener hard styrke. 48 timer er for de som er godt trent. Ved cardio skal 48timer holde også for nybegynnere. Det har ingen hensikt å trene de samme musklene når de ikke har fått bygd seg opp igjen, så tren en annen muskelgruppe som ikke er støl, eller evt. cardio. Anonymkode: eb2ce...5c8 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #5 Skrevet 23. juni 2019 Går fint det, dag 2 uten trening blir du enda mer støl. Er du ny på trening så tren 2 dager i uken første mnd. Anonymkode: 9f802...1da
Anim92 Skrevet 23. juni 2019 #6 Skrevet 23. juni 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Stølhet er ikke farlig. Bare varm opp godt, med litt dynamiske og statiske øvelser. Så er det bare å trene.å være støl må man regne med. Det blir mildere når kroppen er mer vandt til å trene styrke. Anonymkode: 2c399...f57 Her har jeg også et spørsmål.. jeg er litt overvektig,m og i dårlig form.. og det som er oppvarmingsøvelser for veldig mange andre, er mine hovedøvelser nå i starten. Hva gjør man da?🙈 for der andre ville varmet opp med knebøy (bare som eksempel) uten vekter/med lette vekter i starten av økten, er knebøy uten vekt, vanskelig nok for meg og min balanse..
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #7 Skrevet 23. juni 2019 5 timer siden, Anim92 skrev: Her har jeg også et spørsmål.. jeg er litt overvektig,m og i dårlig form.. og det som er oppvarmingsøvelser for veldig mange andre, er mine hovedøvelser nå i starten. Hva gjør man da?🙈 for der andre ville varmet opp med knebøy (bare som eksempel) uten vekter/med lette vekter i starten av økten, er knebøy uten vekt, vanskelig nok for meg og min balanse.. For meg holder det med litt gåing på mølla ( med litt stigning) eller 5-10 min på ellipsesykkel som oppvarming. Anonymkode: ce1b9...fe7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå