Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #1 Skrevet 2. mai 2005 Er det kristent? Altså rockebandet Live? Ikke at det gjør noe, men jeg syns tekstene deres ymter om Gud samtidig som de ikke gjør det. Bra er det hvertfall.
Gjest LIVEFAN Skrevet 2. mai 2005 #2 Skrevet 2. mai 2005 Deres religiøse retning spiller for meg INGEN ROLLE, for DE ROCKER! men siden du spør kan jeg si at de er inspirert av østens mystikk og "religioner"
Gjest LIVEFAN Skrevet 2. mai 2005 #3 Skrevet 2. mai 2005 PS! samtidig vil jeg hilse til Yuri, den andre Live fan`en jeg har registrert her-som helt sikkert leser denne tråden
*Emma* Skrevet 2. mai 2005 #4 Skrevet 2. mai 2005 Og meg!!!! Jeg elsker LIVE!!! Aner ikke egentlig noe om dem - om de er religiøse eller ikke..og det er meg rennende likegyldig. Musikken er helt fantastisk. Har vært på konsert med dem to ganger (i Daytona, Florida i 98 og på Rockefeller for 2 år siden tror jeg) og begge konsertene var helt topp!!! Noen som vet om det er noen sjanse for at de kommer hit igjen snart?
liv Skrevet 2. mai 2005 #5 Skrevet 2. mai 2005 Hørte en reklamesnutt fra deres samlealbum i går, veldig bra ja!
Veronal Skrevet 2. mai 2005 #6 Skrevet 2. mai 2005 Spirituelle, kanskje - jeg vil ikke kalle dem et religiøst band (da tenker jeg på Ten Sing og Petra ). Det første albumet (Mental Jewlery) er basert på tekster av en-eller-annen indisk filosof. Det andre albumet (Throwing Copper) er mer mainstream rock og er gjennombruddsalbumet. Totalt har de gitt ut 6 album, og de to siste har tatt opp den spirituelle tråden fra det første albumet. Live er et av mine favorittband.
Gjest Formosiss Skrevet 3. mai 2005 #7 Skrevet 3. mai 2005 LIVE er rå. Ooh, elsker det bandet. Tror nok ikke de er mer kristne enn Creed; de har jo uttalt at de gjerne har litt 'spirituelle' tekster, men at de ikke vil blande sine livssyn i musikken (for de som måtte lure er jeg Creed-fan også ;-).
Gjest uri Skrevet 3. mai 2005 #8 Skrevet 3. mai 2005 PS! samtidig vil jeg hilse til Yuri' date=' den andre Live fan`en jeg har registrert her-som helt sikkert leser denne tråden [/quote'] hehe.. Regner med at den var til meg!! :-) Ang spørsmål, jeg har aldri tenkt på Live som et kristent band.. Men om det så er, betyr det ingenting.. Det er musikken de lager som betyr noe..
Gjest LIVEFAN Skrevet 3. mai 2005 #9 Skrevet 3. mai 2005 hehe,blanda litt i navnet til Uri... så gøy å se flere Livefans jeg var også på rockefeller for 2år siden...4 juni...*drømme* sjansen er vel liten for en konsert her med det første, gutta har jo turnert og turnert og turnert som gale de siste årene,men man kan jo håpe!
Gjest Gjesta Skrevet 3. mai 2005 #11 Skrevet 3. mai 2005 Nettopp kjøpt "Awake" av dem, jeg. Fine musikken!
Gjest Leya Skrevet 3. mai 2005 #12 Skrevet 3. mai 2005 Live er helt genilae! Har alle platene, men aldri tenkt over noe religiøst budskap gitt... Tror jeg må sette meg ned å Lytte gitt
Gjest -Trådstarter- Skrevet 3. mai 2005 #13 Skrevet 3. mai 2005 Som jeg sa, spiller det ingen rolle. Jeg bare syns det virket sånn i enkelte tekster. Men ja, de er geniale! Jeg har hørt på de i mange år selv.
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #14 Skrevet 3. mai 2005 jeg er en gammel traver selv når det gjelder Live fantastisk band, mitt helt klare nr 1 band (glise glise ja)
Gjest borghild Skrevet 4. mai 2005 #15 Skrevet 4. mai 2005 Fysj for noe bråk! De høres ut som de skulle fått blæsse ´tur bælgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå