Gå til innhold

Hundevakten sviktet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
1 time siden, nyherinne skrev:

Takk for svar alle sammen, og takk for tilbud om hundepass. Vi snakket sammen  i går kveld/ natt og ringte mamma som kommer. . Det er fordi at denne tispa har opplevd en del i livet sitt og er ganske så sær så blir det at hun kommer å passer hunden vår, hun skulle egentlig reise bort selv men kunne endre det.. Det er litt snålt fordi jeg fikk en pm av de som skulle passe henne at de hadde lest her inne, ( hei hei til dere) og følte seg urettmessig fremstilt, at lønn var for dårlig, vel når man tilbyr 1500 pr døgn + fult kjøleskap så trodde jeg det var nok men det var det ikke. Så da vet jeg det at skal man ha hundepass så må man opp i 2000 pr døgn + fullt matskap.

Dette tror jeg ikke på.

At lønnen i tillegg var for dårlig kan jo ikke stemme. Å tjene 21000 på to uker er det ingen som klager på.

Endret av Rotemor
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har råd til å betale 1500 kroner i døgnet for pass av en hund så skjønner jeg ikke hvorfor du vurderte å avlyse ferieturen. Du kan velge og vrake i hundepassere med den prisen.

Anonymkode: c8b5f...578

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her skulle du faktisk skrevet bindende kontrakt med klausul om erstatningsansvar om de senere ikke giddet. Evt latt hunden være på kennel som var utgangspunktet.

Beklager å si det, men tror det vil bli vanskelig å få pass til en diger mastiff på 60 kg i 3 uker i sommerferien. JEG ville ikke gjort det, uansett hva som måtte stå på spill for hundeeier, og uansett betaling. En så stor hund vil være en såpass stor inngripen (bokstavelig talt!) i det daglige livet at de færreste vil si ja. Har selv hund og 4 katter, og har ofte passet både venner og familiers hunder, og fremmede hunder i krisetilfeller. Men ikke av det kaliberet der. Jeg ville jo måtte oppholde meg hjemme alle de 3 ukene! Hvor skulle jeg gjøre av en slik hund? Ville ikke kommet meg til hytta engang, fordi jeg rett og slett ikke hadde hatt plass til den i bilen!

Dette skulle dere tenkt på med en gang. KENNEL. MED KONTRAKT. Da ville dere vært sikret feriepass til hunden. Når dere baserer dere på at ungdommer skal passe en molosse på 60 kg i 3 uker i ferien burde dere regnet med at de før eller siden innser hva de faktisk har sagt ja til. Og som nevnt tidligere; booket plass på kennel.

Anonymkode: 6c7f7...348

• Liker 1
Gjest nyherinne
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skulle jeg gjøre av en slik hund? Ville ikke kommet meg til hytta engang, fordi jeg rett og slett ikke hadde hatt plass til den i bilen!

Dette skulle dere tenkt på med en gang. KENNEL. MED KONTRAKT. Da ville dere vært sikret feriepass til hunden. Når dere baserer dere på at ungdommer skal passe en molosse på 60 kg i 3 uker i ferien burde dere regnet med at de før eller siden innser hva de faktisk har sagt ja til. Og som nevnt tidligere; booket plass på kennel.

Vel det er sånn at vi hadde også latt bilen følge med hundepass, så det er greit. De var ikke veldig unge, de var 21 og 23, og de har vært hos oss før og vet hva slags hund det er snakk om. Det var de som tilbød seg i førster rekke.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, nyherinne skrev:

Skulle de få betalt 1500 kr i døgnet, eller uka? 

Anonymkode: b70b4...1c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her skulle du faktisk skrevet bindende kontrakt med klausul om erstatningsansvar om de senere ikke giddet. Evt latt hunden være på kennel som var utgangspunktet.

Beklager å si det, men tror det vil bli vanskelig å få pass til en diger mastiff på 60 kg i 3 uker i sommerferien. JEG ville ikke gjort det, uansett hva som måtte stå på spill for hundeeier, og uansett betaling. En så stor hund vil være en såpass stor inngripen (bokstavelig talt!) i det daglige livet at de færreste vil si ja. Har selv hund og 4 katter, og har ofte passet både venner og familiers hunder, og fremmede hunder i krisetilfeller. Men ikke av det kaliberet der. Jeg ville jo måtte oppholde meg hjemme alle de 3 ukene! Hvor skulle jeg gjøre av en slik hund? Ville ikke kommet meg til hytta engang, fordi jeg rett og slett ikke hadde hatt plass til den i bilen!

Det har jo ordna seg din dust

Anonymkode: c0e12...005

• Liker 1
Gjest nyherinne
Skrevet
10 minutter siden, Rotemor skrev:

Dette tror jeg ikke på.

At lønnen i tillegg var for dårlig kan jo ikke stemme. Å tjene 21000 på to uker er det ingen som klager på.

De mente det, de mente at de skulle fått den summen pr pers, noe jeg sa nei til. De valgte derfor å heller fikse seg annet, og vi får hjelp av mamma og gir henne heller noen kroner

Gjest nyherinne
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skulle de få betalt 1500 kr i døgnet, eller uka? 

døgnet

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, nyherinne skrev:

De mente det, de mente at de skulle fått den summen pr pers, noe jeg sa nei til. De valgte derfor å heller fikse seg annet, og vi får hjelp av mamma og gir henne heller noen kroner

2 minutter siden, nyherinne skrev:

døgnet

Kjære vene... Ja, nei, da hadde jeg aldri spurt de om noe hjelp noen gang igjen.. om de mener det er rimelig å få minimum 3000 kr i døgnet (på to mennesker) for å passe en hund, da er de helt skrudd, da.. da betaler du (sammenlagt) 125 kr timer for HVER ENESTE TIME I DØGNET da!

Som sagt, jeg hadde aldri spurt de om så mye som å hente et glass vann til meg en gang, da er du så pengehol og utnyttende når en avlyser sånn, at jeg nesten ikke har ord! 

Ferietur på to uker = 20 000 (feks)

Hundepass på to uker = 42 000 

Da hadde ingen dratt på ferie, da.. 

• Liker 4
Skrevet

Atte..1500,- pr døgn?! For å passe en hund?! I tillegg til gratis mat! Og det var for lite?? 

Hahahahaha!! Jeg gleder meg til første gang disse prinsene og prinsessene får utbetalt lønn fra arbeidsgiver 😂

• Liker 8
Gjest nyherinne
Skrevet
Akkurat nå, Vera skrev:

Atte..1500,- pr døgn?! For å passe en hund?! I tillegg til gratis mat! Og det var for lite?? 

Hahahahaha!! Jeg gleder meg til første gang disse prinsene og prinsessene får utbetalt lønn fra arbeidsgiver 😂

Jeg sa vel noe som at okay, hvis dere skal ha den summen, kjøper dere egen mat, egen drikke, og dere følger mine regler ang hund. (Noe de måtte uansett) men de kom og med spørsmål om de kunne få invitere venner på grill og samling, svaret var nei, d det kan utvikle seg, så derfor, men mamma passer hun så det ordnet seg og jeg sparte de pengene

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det og ha hund. Da må man prioritere. 

Anonymkode: 043c4...72c

AnonymBruker
Skrevet

Dette tror jeg ingenting på.  Man avlyser ikke kennelopphold for å tredoble prisen med ukyndige folk.  

Stusser også på å dra på to ukers ferie til Brasil OG Vietnam.  To forskjellige kontinenter på såpass kort tid, med lang reise til begge steder . 

Anonymkode: 87329...63f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

1500 kr DØGNET? Det er MYE billigere å sette bikkja på kennel. Jeg passer hunder for 500 kr UKA, så her er du ute og kjører! Hadde jeg fått tilbud om å passe hund i tre uker for 1500 kr døgnet, så hadde jeg passet hva som helst...!

Anonymkode: 74773...cf1

• Liker 3
Skrevet
På 23.6.2019 den 11.54, Visla skrev:

Sjekk ut hjemmekennel

Ja! Hjemmekennel.no er helt super! 

Gjest nyherinne
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg ingenting på.  Man avlyser ikke kennelopphold for å tredoble prisen med ukyndige folk.  

Stusser også på å dra på to ukers ferie til Brasil OG Vietnam.  To forskjellige kontinenter på såpass kort tid, med lang reise til begge steder . 

Vel si hva du vil og ro hva du vil. De er slettes ikke ukyndige folk, de jobber begge med hund, de jobber på et hundesenter, så nei de er ikke ukyndige samt at han er frivillig hos dyrebeskyttelsen, så ja de er ikke i nærheten av å være ukyndige, jeg hadde aldri gjort det med vår hund. 

Ja vi skal i et bryllup i Vietnam og en jobb relatert sak i brasil.  Så ja vi skal det. 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Bingo.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, nyherinne said:

Vel si hva du vil og ro hva du vil. De er slettes ikke ukyndige folk, de jobber begge med hund, de jobber på et hundesenter, så nei de er ikke ukyndige samt at han er frivillig hos dyrebeskyttelsen, så ja de er ikke i nærheten av å være ukyndige, jeg hadde aldri gjort det med vår hund. 

Ja vi skal i et bryllup i Vietnam og en jobb relatert sak i brasil.  Så ja vi skal det. 

Frivillig hos dyrebeskyttelsen men 1500 kr/døgn var for lite :rolleyes:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en veldig stor og sterk hund sånn som deg (65 kg). Den la jeg på finn og søkte etter pass, fikk faktisk over 60 henvendelser og veldig mange av disse var veldig gode familier. Ble nesten vanskelig å velge hvem av dem som skulle få "æren" :)

Ganske sikker på at det blir tur på dere om du legger inn annonse under "hunder" på finn.no. Ha med bilde, og vær ærlig i teksten på hva de kan forvente av hunden (at den er sterk feks). 

Anonymkode: 18b27...6bc

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en veldig stor og sterk hund sånn som deg (65 kg). Den la jeg på finn og søkte etter pass, fikk faktisk over 60 henvendelser og veldig mange av disse var veldig gode familier. Ble nesten vanskelig å velge hvem av dem som skulle få "æren" :)

Ganske sikker på at det blir tur på dere om du legger inn annonse under "hunder" på finn.no. Ha med bilde, og vær ærlig i teksten på hva de kan forvente av hunden (at den er sterk feks). 

Anonymkode: 18b27...6bc

Les tråden :laugh: Det har ordnet seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...