Gjest nyherinne Skrevet 22. juni 2019 #1 Skrevet 22. juni 2019 Jaja, da sitter jeg her . Vi hadde bestilt et opphold på kennel i sommer da vi skal reise til Brasil, og vietnam, og da egner det seg dårlig med hund. Så hadde sønnen vår noen venner som lurte på om de heller kunne få passe henne da de trengte noe kroner da det var dårlig med sommerjobb. Vi spurte om vi kunne stole på de g det kunne vi. Jeg avbestlilte kennelen, og alt var ok. Trodde jeg. I dag fikk jeg tlf fra de, eller sms egentlig... de hadde ikke lyst likevel. De ville heller på festival. Så da sitter vi der da, ikke kennelplass ¨å oppspore, og reisen må avbestilles.og vi taper da de kronene. Aldri mer privat passer avtale. Hva hadde dere gjort?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #2 Skrevet 22. juni 2019 Hvor er dette hen da? Hva med familie? Anonymkode: 74b35...944
uglejenta Skrevet 22. juni 2019 #3 Skrevet 22. juni 2019 Hadde spurt noen andre om hundepass: naboer, familie eller venner. Evt hørt på en Facebook-gruppe. Trist å måtte avlyse ferien pga dette 25
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #4 Skrevet 22. juni 2019 Hvor gamle er de som skulle passe? Ville satt opp kontrakt med en gang. Når de ser så lett på det at man bare kan si "gidder ikke likevell, vil heller feste", så hadde ikke jeg gitt de oppgaven i heletatt. Har du noen kjente/familie som kan passe? Selvsagt mot betaling.. Anonymkode: 5643d...3d0 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #5 Skrevet 22. juni 2019 Finnes masse kenneler i Norge. Finn en annen. Anonymkode: cccea...c3a 5
solmåneogstjerner Skrevet 22. juni 2019 #6 Skrevet 22. juni 2019 Det er andre kenneler. Det er også andre privatpersoner som kan passe. Prøv å legge ut et innlegg på Facebook. Er du en av mine venner der, så ville jeg gjerne hatt hunden i et par uker. Selvsagt må du vurdere om de som evt melder seg er egnet for pass. 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #7 Skrevet 22. juni 2019 Hadde spurt på Facebook gruppe. Alltid noen som vil passe. Anonymkode: b26c0...96c 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #8 Skrevet 23. juni 2019 Hva slags hund er det, hvor er det og hvor lenge er det? Anonymkode: c8b5f...578 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #9 Skrevet 23. juni 2019 Syns ikke du skal gi opp ferien enda, forsøk å få pass andre steder. Avhenger vel litt av type hund hvor lett det er å få pass, men har sett flere som legger ut på FB med god respons. Noen legger ut på sin private side og spør i egen/partners krets, andre legger ut i "hjelp til alt mulig" e.l. og får respons der. Vet også fra venner med hund at det finnes egne hundepassergrupper på fb, og også rover.com kan være verdt å sjekke ut. Jeg har hjulpet kjente tidligere, og hadde gjerne passet en hund i ferien om noen var i beit. Men da må hunden kunne tilvennes meg og mitt hjem gjennom besøk av eier noen ganger på forhånd så alle parter vet det går greit. Kanskje noen her inne kan være behjelpelig hvis du nevner hvor i landet det er, type rase og gemytt på hunden? Anonymkode: 8711a...feb 3
Gjest nyherinne Skrevet 23. juni 2019 #10 Skrevet 23. juni 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor er dette hen da? Hva med familie? Anonymkode: 74b35...944 Vi har kun mamma og hun klarer dessverre ikke passe henne da hun er for sterk for henne, og mamma bor også 167 mil unna
Gjest nyherinne Skrevet 23. juni 2019 #11 Skrevet 23. juni 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Finnes masse kenneler i Norge. Finn en annen. Anonymkode: cccea...c3a Dette er i ferien, altså sommerferien hvor vi skal være borte i 3 uker, og da er det ganske så fult rundt omkring. Og dette er heller ikke en liten hund, så mange har derfor ikke plass.Har ringt de fleste i sån 45 mil avstand
Gjest nyherinne Skrevet 23. juni 2019 #12 Skrevet 23. juni 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags hund er det, hvor er det og hvor lenge er det? Anonymkode: c8b5f...578 Dette er i Rogaland, det er snakk om en Fransk Mastiff og det er 3 uker
Sirah Skrevet 23. juni 2019 #13 Skrevet 23. juni 2019 Har dere ingen hundegruppe for området? Jeg ville spurt der! Tilby godt med betaling (tilsvarende kennelen og noe snadder fra Tax Free). Dere har fremdeles såpass god tid at dere rekker å sjekke ut personene litt pluss bli litt kjent med dem. Dere kan eventuelt kontakte den lokale hundeklubben, kanskje de har tips om flinke medlemmer som kan håndtere en stor hund? Veterinærkontoret? Hundetrenere i området? Mulighetene er mange! Jeg sto i en lignende situasjon en gang da jeg akutt hadde behov for hundepass. Folk er fantastiske til å stille opp ❤️ 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #14 Skrevet 23. juni 2019 8 minutter siden, nyherinne said: Dette er i Rogaland, det er snakk om en Fransk Mastiff og det er 3 uker Søyland hundehotell! De har sikkert ledig. Fantastisk plass. Ring nå! Anonymkode: d3c3c...74e 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #15 Skrevet 23. juni 2019 Legg ut annonse på Finn. Det er mange som ønsker å passe hunder mens folk er på ferie. Om de ikke kan ha hun i egen bolig, hadde det vært mulig å passe hunden i deres hus/leilighet? Anonymkode: 0edcc...8ef 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #16 Skrevet 23. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Søyland hundehotell! De har sikkert ledig. Fantastisk plass. Ring nå! Anonymkode: d3c3c...74e Ps glemte å si at dette er på Nærbø, halvtime fra Stavanger. Taper ingenting på å ringe bort så får du kanskje dratt på ferie. Anonymkode: d3c3c...74e 2
Gjest ti10 Skrevet 23. juni 2019 #17 Skrevet 23. juni 2019 Prøv grupper på Facebook, hunderelaterte eller sånne for småjobber. Ellers har du pawshake.no og sikkert flere lignende nettsider. Har dere ingen hundeglade bekjente, naboer eller kolleger? Eller som kjenner noen som er glade i hunder? Ser for meg at det er mange dyrevenner som kunne tenke seg å tjene noen kroner på hundepass, det er bare om å gjøre å komme i kontakt med dem.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #18 Skrevet 23. juni 2019 Hvilke uker er det snakk om? Anonymkode: 0edcc...8ef
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #20 Skrevet 23. juni 2019 Jeg har også blitt sviktet av hundepasser et par ganger og da har jeg lagt ut annonse på finn.no Nå er jo dessverre finn småjobber lagt ned, men har dere Nabohjelp i området, eller evt en facebook gruppe. Legg ut på facebook at dere trenger hjelp og at vedkommende kan bo hos dere? Anonymkode: a6292...af3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå