Gå til innhold

Trening for resultat fort.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått fra 55kg til 68 kg på et år. Nå holder det, og jeg skal starte å trene på mandag. Jeg vil gjøre noen endringer i kostholdet, men hovedproblemet mitt er at jeg beveger meg minimalt, spiser ikke veldig mye. Jeg er student som pendler med bil, så jeg kan gå 1000 skritt fra klokka syv til klokka fem. Gjennomsnittlig skritt i mnd er 5000 per dag og jeg vet jo at det er alt for lite. 

Greia er at jeg gir fort opp. Ser jeg ikke fremgang i kondisjon fort, vil jeg miste motivasjonen. Føler jeg ikke at magefettet forsvinner, forstår jeg det som nytteløst. Ser jeg ikke endring på kroppen, så gidder jeg rett og slett ikke. Jeg er ikke så opptatt av vekten, jeg er 163cm men fortsatt innenfor normalen. Men buksene mine og kjolene jeg brukte i fjor sommer, passer ikke. Og det er knusende for selvtilliten min. 

Så jeg lurer rett og slett på hvilke øvelser jeg bør gjøre for å se resultater fort, og dermed ikke miste motivasjonen med en gang. Jeg vet det er en langsiktig endring, men jeg kjenner meg selv såpass at med studier og livet generelt, så vil jeg gi opp ved skolestart om jeg føler det er til ingen nytte. 

Skal trene på senter med alle apparater som finnes der. Tenkte å trene 2-3 ganger i uken. 

Takk for alle tips og råd. 

Anonymkode: 02b61...e26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei, hvor bor du? 

Jeg vil anbefale deg to ting. Det første er å få en veiledningstime ved innmelding på treningssenter, hvor du forklarer hva du ønsker å oppnå til en PT. De setter opp et tilpasset program for deg som du kan følge. Da er det også enklere å vite hva du skal gjøre når du er der og får innarbeidet en god rutine. Bevegelse kommer utenom. Gå til butikk, trapp i stedet for heis osv.

Det andre er kostholdet ditt. Ved å lage en streng diett der du kutter ut sukker, pasta og mel (bytt ut brød med knekkebrød eller havregrøt) og leser litt på hva som er anbefalt av måltider, kan du oppnå raskere synlige resultater. Du føler deg fort bedre i form og kroppen vil komme etter. Brokkoli og kylling/laks er mine nye daglige matvarer.

Jeg begynte for fire uker siden, og merker forskjell på alle områder allerede. Jeg har mye mer energi, blitt litt slankere og føler meg fremdeles veldig motivert. Dette kan du glede deg til! Jeg har vært en latsabb lenge, men digger den nye tilværelsen! 😄 Håper du også vil det. 

Anonymkode: 2fd34...0f9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...