AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #1 Skrevet 22. juni 2019 Jeg har gått fra 55kg til 68 kg på et år. Nå holder det, og jeg skal starte å trene på mandag. Jeg vil gjøre noen endringer i kostholdet, men hovedproblemet mitt er at jeg beveger meg minimalt, spiser ikke veldig mye. Jeg er student som pendler med bil, så jeg kan gå 1000 skritt fra klokka syv til klokka fem. Gjennomsnittlig skritt i mnd er 5000 per dag og jeg vet jo at det er alt for lite. Greia er at jeg gir fort opp. Ser jeg ikke fremgang i kondisjon fort, vil jeg miste motivasjonen. Føler jeg ikke at magefettet forsvinner, forstår jeg det som nytteløst. Ser jeg ikke endring på kroppen, så gidder jeg rett og slett ikke. Jeg er ikke så opptatt av vekten, jeg er 163cm men fortsatt innenfor normalen. Men buksene mine og kjolene jeg brukte i fjor sommer, passer ikke. Og det er knusende for selvtilliten min. Så jeg lurer rett og slett på hvilke øvelser jeg bør gjøre for å se resultater fort, og dermed ikke miste motivasjonen med en gang. Jeg vet det er en langsiktig endring, men jeg kjenner meg selv såpass at med studier og livet generelt, så vil jeg gi opp ved skolestart om jeg føler det er til ingen nytte. Skal trene på senter med alle apparater som finnes der. Tenkte å trene 2-3 ganger i uken. Takk for alle tips og råd. Anonymkode: 001e7...50f
NewInTown Skrevet 22. juni 2019 #2 Skrevet 22. juni 2019 Jeg tror problemet ditt allerede er ganske innlysende - du mister motivasjonen når du ikke ser resultater umiddelbart, og sånn fungerer det jo ikke. Du får ikke resultater dagen etter ei treningsøkt. Å ha en sunn og frisk kropp krever mange timer med trening i uka + et sunt kosthold. Men åpenbart så vil den raskeste endringen komme om du kutter ut kaloririke matvarer fra kosten, og kombinerer det med cardio og styrketrening over en periode. 8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #3 Skrevet 22. juni 2019 Styrketrening for alle penga! Invester i noen PT - timer, få et program og kjør på Allikevel må du også innse at varig endring skjer ikke på et par uker, spesielt ikke når man skal endre kroppskomposisjonen som man gjør ved styrketrening. Ved å trene musklene dine kan du få mer formfull kropp, mer definert kropp og en sterk og sunn kropp. Muskler brenner også mer kalorier, støtter skjelettet og holder deg "yngre" lenger. Så gjelder det selvfølgelig å holde på evnen til og fortsette, selv når du heller vil sitte hjemme og se en serie, eller spise masse godis. Tro meg, det er opp og nedturer knyttet til dette. Jeg har trent i 1 år nå, og ca 9 måneder med styrketrening. Jeg har merket endringer i form av større og sterkere rumpe, mer definerte muskler i armene, økt styrke både på trening og i hverdagen og generelt bedre mental helse. Kosthold er også viktig her. Spis sunt fett, få i deg nok proteiner, fiber, og mineraler. Men, ingenting av dette hjelper om du ikke får nok søvn. Søvn er virkelig viktig, nesten viktigst av alt Så må du huske på at det tar tid, men det er utrolig verdt det når man ser og føler endringene. Anonymkode: 19c6a...030 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #4 Skrevet 22. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Styrketrening for alle penga! Invester i noen PT - timer, få et program og kjør på Allikevel må du også innse at varig endring skjer ikke på et par uker, spesielt ikke når man skal endre kroppskomposisjonen som man gjør ved styrketrening. Ved å trene musklene dine kan du få mer formfull kropp, mer definert kropp og en sterk og sunn kropp. Muskler brenner også mer kalorier, støtter skjelettet og holder deg "yngre" lenger. Så gjelder det selvfølgelig å holde på evnen til og fortsette, selv når du heller vil sitte hjemme og se en serie, eller spise masse godis. Tro meg, det er opp og nedturer knyttet til dette. Jeg har trent i 1 år nå, og ca 9 måneder med styrketrening. Jeg har merket endringer i form av større og sterkere rumpe, mer definerte muskler i armene, økt styrke både på trening og i hverdagen og generelt bedre mental helse. Kosthold er også viktig her. Spis sunt fett, få i deg nok proteiner, fiber, og mineraler. Men, ingenting av dette hjelper om du ikke får nok søvn. Søvn er virkelig viktig, nesten viktigst av alt Så må du huske på at det tar tid, men det er utrolig verdt det når man ser og føler endringene. Anonymkode: 19c6a...030 Søvn er viktigst av alt? Hvordan da? Kan jeg sove meg til en sterk og sunn kropp? Anonymkode: a79fc...982
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #5 Skrevet 23. juni 2019 Tren tung styrke i 15-20min hver dag, spis nok protein og du vil gradvis bygge muskler og miste fett. Anonymkode: 13e4a...d3b
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #6 Skrevet 23. juni 2019 15 timer siden, NewInTown skrev: Jeg tror problemet ditt allerede er ganske innlysende - du mister motivasjonen når du ikke ser resultater umiddelbart, og sånn fungerer det jo ikke. Du får ikke resultater dagen etter ei treningsøkt. Å ha en sunn og frisk kropp krever mange timer med trening i uka + et sunt kosthold. Men åpenbart så vil den raskeste endringen komme om du kutter ut kaloririke matvarer fra kosten, og kombinerer det med cardio og styrketrening over en periode. Jeg vet jo hva problemet mitt er, det forklarer jeg jo ganske tydelig. Men dersom jeg starter å trene nå i sommer, og ikke ser litt resultater en gang ved skolestart, så vil jeg ikke ha motivasjon til å fortsette midt i studier og jobb. Ellers takk for tips folkens. Anonymkode: 001e7...50f
Gjest Dævendøtte Skrevet 23. juni 2019 #7 Skrevet 23. juni 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått fra 55kg til 68 kg på et år. Greia er at jeg gir fort opp. Anonymkode: 001e7...50f Du har brukt ett år på å gå opp 13 kg. Følte du aldri at du ville gi opp underveis? Er litt enklere og behagelig å gå opp enn å gå ned ja. Tung styrketrening, litt kondisjon og full kontroll på matinntaket ditt, gjør at du fint kan gå ned igjen alt du har gått opp i løpet av tre måneder. Hvis du vil selv!
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #8 Skrevet 23. juni 2019 49 minutter siden, Dævendøtte skrev: Du har brukt ett år på å gå opp 13 kg. Følte du aldri at du ville gi opp underveis? Er litt enklere og behagelig å gå opp enn å gå ned ja. Tung styrketrening, litt kondisjon og full kontroll på matinntaket ditt, gjør at du fint kan gå ned igjen alt du har gått opp i løpet av tre måneder. Hvis du vil selv! Føles det godt å sparke noen som allerede ligger nede? Anonymkode: 001e7...50f 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #9 Skrevet 23. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føles det godt å sparke noen som allerede ligger nede? Anonymkode: 001e7...50f Generasjon krenka. Anonymkode: 304c4...68a 2
LeneXCII Skrevet 23. juni 2019 #10 Skrevet 23. juni 2019 Å starte å trene fører sjelden til rask vektreduksjon alene, endring av kosthold må til => livsstilsendring
Gjest Dævendøtte Skrevet 23. juni 2019 #11 Skrevet 23. juni 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føles det godt å sparke noen som allerede ligger nede? Anonymkode: 001e7...50f Herregud! Såpass må du tåle, er jo til og med dine egne ord jeg har brukt.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #12 Skrevet 23. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet jo hva problemet mitt er, det forklarer jeg jo ganske tydelig. Men dersom jeg starter å trene nå i sommer, og ikke ser litt resultater en gang ved skolestart, så vil jeg ikke ha motivasjon til å fortsette midt i studier og jobb. Ellers takk for tips folkens. Anonymkode: 001e7...50f Og det er en utrolig barnslig holdning som du, som det voksne mennesket du er, bare er nødt til å legge fra deg om du vil komme noen vei med fysikken din. Med det sagt, så vil du selvfølgelig kunne få STOR endring herfra og til slutten av august dersom du går ordentlig inn for det med seriøs trening og kostholdsendring. Problemet er bare at du ikke virker som den typen menneske som gjør/klarer akkurat det. Anonymkode: ff4f3...b8c 2
Nyttig Skrevet 23. juni 2019 #13 Skrevet 23. juni 2019 Med den holdningen der blir det vanskelig. Disiplin er det største problemet hos mennesker. Men litt orden på kostholdet, samt trene fullkropp 3 ganger i uka så kan du endre mye i løpet av 3mndr+.
CMHuser Skrevet 23. juni 2019 #15 Skrevet 23. juni 2019 Let me tell you my story. Startet med FULL gass 1. Januar. Da veide jeg 86,7 kg, 170 centimeter. Jeg har også følger i kroppen etter en trafikkulykke, høyre siden av kroppen er svakere og mindre "brukelig", etter hjerneslag og hjerneblødning. Jeg trente hver dag i januar og februar, ofte 2-3 ganger også. Jeg trener på treningssenter, hadde også personlig trener. Jeg fortsatte også i mars og april, men med ett par dager fri her og der. Gikk også fra å ha en personlig trener, til å ha to. To timer i uka med personlig trener, altså. For meg har dette funket som bare faen. Du vil ikke miste vekt med en gang, det kan faktisk hende du vil gå litt opp fordi du bygger muskler, vektreduksjon kommer senere. Jeg var ikke så opptatt av vekt, heller hva jeg så. Men fra januar og til nå i juni, har jeg gått ned over 12 kilo, og veier nå 74 kilo. Det er andre brukere på senteret som kommer til de som driver senteret hvor de skryter av meg, alle ser en forandring på meg. Grunnet hjerneslaget går jeg litt annerledes, og det fikk jeg svi for i mai. Det er nemlig sånn at etter å ha trent en liten stund, vil kroppen reagere med å si at den ikke synes det er noe gøy, du får vondt i sener, ledd osv, men dette varer bare en liten periode. Så mai måned ble rolig for meg, også litt nå i juni, men jeg har fortsatt pt timer. Du vil merke en endring i humør og kropp, du får ikke lenger like lyst på godis som du hadde før du trente. Du får lyst på sex da, men det er en helt annen sak 🙄 Du blir veldig glad og munter av det, så det anbefales! Du er heller ikke like avhengig av mye søvn, da du får mer energi av å trene. Du behøver ikke å starte med å trene 7 dager i uken, Finn det som passer deg best. Du kan også trene hjemme, men jeg synes senteret er best.! Men mat er også nøkkelen til mye. Du kan ikke forvente å bli topptrent hvis du drar på treningssenteret i en time, når du likevel sitter stille resten av tiden og spiser sjokolade, du mø finne en balanse. Men som jeg sa - du får mindre lyst på godis når du gjør det til en livsstil å trene! Lykke til 😁 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå