AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #1 Del Skrevet 22. juni 2019 Jeg innser at jeg stiller et umulig spørsmål når jeg spør; hva er meningen med livet egentlig? Men jeg tror vi alle fra tid til annen føler litt sånn "er dette alt?", "det må da fins mer enn det her". Ofte kommer det i perioder, eller på særskilte dager. Jeg sitter inne, har gjort det som må gjøres, har liten glede av de tingene som er blitt rutine og lurer rett og slett på hva som er meningen med livet. Er i midten av 20-årene og innser at det er mange ting jeg kan endre på i mitt liv, samt at det er mange ting jeg enda har til gode å oppleve. Det holder meg gående i hverdagen.. gjennom både tunge og fine dager. Likevel dukker denne rastløse følelsen opp. Bare føler at jeg måååå gjøre et eller annet. Men hva??? Hva tenker dere? Hva gir ditt liv mening? Har du dager du tenker "er dette alt"? Anonymkode: 30373...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #2 Del Skrevet 22. juni 2019 Spis, overlev, reproduser Anonymkode: 84e18...a47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FirstNameLastName Skrevet 22. juni 2019 #3 Del Skrevet 22. juni 2019 Uff. Jeg er så glad jeg ikke er ung lenger og sliter med å finne meninga med livet. Jeg fant vel ut tilslutt at det er ikke EN mening med livet, men det er mye du kan drive med og fylle livet ditt med som kan gi det mening. Det er jo på mange måter det som er gøy med å være ung og søkende; utforskingen. Er det idrett, toppturer, veldedig arbeid, akademikerkarriere, være husmor, kunstner, danser, kokk, reise, bo et spesielt sted, bli veganer, musiker, barn, vennen - eller noe helt annet? Det er så mye som kan gi det mening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #4 Del Skrevet 22. juni 2019 Det er jo sikkert ikke et svar du vil ha, og denne diskusjonen blir bare vanskeligere og vanskeligere å ta opp i dagens Norge, men jeg opplevde veldig tydelig at jeg fant både roen og meningen og en fred når jeg ble kristen. Jeg prøver å bruke en del av min tid på å gjøre noe for andre, vise troen min gjennom gjerning da- om du vil. At vi kan motta frelse, fred og håp, og at i stedet for å tale så mye om det, så forsøker jeg å «gi det videre» ved å vise kjærlighet, omtanke. Ja.. Anonymkode: c3e24...83e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 22. juni 2019 #5 Del Skrevet 22. juni 2019 Jeg fikk spørsmålet en gang. Jeg svarte at vi er her for hverandre. Banalt kanskje. Men jeg tror oppriktig at vi betyr noe for noen. Og at vi lærer av hverandre. Det er jo sånn livet får betydning. Om du er den ene eller den andre. Noe bidrar du med for noen. Har møtt så mange og det er derfor jeg tenker sånn. Men ikke ekskludere noen! De kan gi deg mer enn noen. Vær åpen for de rundt deg. Gi mer enn du vil ta. Aner ikke om dette gir mening? Men jeg tror på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #6 Del Skrevet 22. juni 2019 Det er ingen mening. Og om det er en mening, så har vi ikke evnen til å se den meningen her og nå i livet. Anonymkode: 0fbbe...feb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 22. juni 2019 #7 Del Skrevet 22. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen mening. Og om det er en mening, så har vi ikke evnen til å se den meningen her og nå i livet. Anonymkode: 0fbbe...feb Tror du ikke? Når ser vi meningen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raspera Skrevet 22. juni 2019 #8 Del Skrevet 22. juni 2019 Ingen kan svare deg på dette spørsmålet for livet er hva du gjør det til selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #9 Del Skrevet 22. juni 2019 Det er vanskelig siden man velger det helt selv. Få barn er vel det eneste som ikke krever at man bare bestemmer seg for at det skal gi mening. Anonymkode: 059b8...412 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #10 Del Skrevet 24. juni 2019 Du må finne mening selv. Mange sier "å få barn". Jeg har ikke barn og skal ikke ha barn. For meg er det viktig å hjelpe andre, å lære noe og å skape noe. Bli en bedre versjon av meg selv. Anonymkode: c17ae...aa3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå