Gå til innhold

Hvorfor bruke p piller

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt serr jeg er helt blank, hva er argunenter for å bruke pilla?

Anonymkode: a5344...c87

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har pcos og akne. Pilla holder alt under kontroll så kroppen min ikke freaker ut. 

Anonymkode: 6bb7b...956

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt serr jeg er helt blank, hva er argunenter for å bruke pilla?

Anonymkode: a5344...c87

For å ikke bli gravid. 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: c2b3e...e37

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

- ikke bli gravid

- jeg sliter med EKSTREME menssmerter, p-pillene fjerner disse, går jeg ikke på pillen holder jeg på å dø i 4 dager hver måned, vanlig ibux, paracet, naproxen osv hjelper ikke, dette er hovedgrunnen til at jeg bruker p-piller

Anonymkode: 4b487...71b

• Liker 1
Skrevet

De er jo laget for å unngå graviditet. Så ja, for å ikke bli gravid. 

Men så finnes det jo andre prevensjonsmetoder også da. Kanskje noe av det passer bedre for deg?

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker de for å unngå graviditet, mindre menssmerter og at jeg slipper å ha mensen hver mnd. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Unngå graviditet, holde kviser på minimum, redusere menssmerter til ett minimum, roe ned hormoner, jeg var ett skikkelig pms-monster uten pilla mi.. 

Anonymkode: e9a60...344

Skrevet

Fikk de faktisk aller først fordi jeg skulle på medisiner som krevde at jeg gikk på p-piller. 

Men fortsatte fordi jeg har mindre mens smerter, mindre blødning, mer kontroll over blødningene mine og jeg er seksuelt aktiv med kjæresten og er på ingen måte klar for barn.

AnonymBruker
Skrevet

Neei, hvorfor tror du at folk bruker prevensjon? Kan det tenke seg at de ikke vil bli gravid for eksempel?

Anonymkode: 46d0b...161

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke få mensen siden jeg sliter sånn med menssmerter. 

Anonymkode: 34525...1ea

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har pcos og akne. Pilla holder alt under kontroll så kroppen min ikke freaker ut. 

Anonymkode: 6bb7b...956

Hvilken pille funker for deg? 

Anonymkode: e6456...86e

AnonymBruker
Skrevet

For å ikke bli gravid. Kunne valgt spiral eller p-stav men ønsker kontroll over når jeg skal slutte selv og synes lite om slike invasive prosedyrer. Tåler ikke østrogen så p-sprøyte går vel bort.. er ikke noe fan av sprøyter akkurat så hadde vel uansett vært uaktuelt. Kan bruke kondom, men føler meg tryggere med mini-pilla. Som bonus mister jeg mensen på den og slipper å tenke på det også.

Anonymkode: fec14...e97

Skrevet

For å unngå smertehel@&te hver mnd!

For å ha 100% kontroll på når man begynner å blø (om man velger å ha mellomblødning).

For å ekstremt enkelt kunne utsette og planlegge rundt mellomblødning (igjen om man velger å ha dem).

Om man velger å ikke ha mellomblødninger - ja leve livet uten å blø hver mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bli gravid 

jeg slipper vonde blødninger 

kan utsette blødningene 

Anonymkode: 9b87d...448

Skrevet

1. Ikke bli gravid

2. Mindre blødninger

3. Kan utsette mensen ved behov

Skrevet

For å ikke bli gravid. Blødning og smerter varierer fra mnd til mnd, sist gang var et helvete, gangen før der merket jeg lite.

Velger piller som prevensjon framfor kondom, for både han og jeg synes det er en deiligere følelse + jeg liker følelsen når han kommer i meg😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...