Twisted87 Skrevet 22. juni 2019 #1 Skrevet 22. juni 2019 Hei. Har et barn som skal feire bursdag. Vanligvis pleier vi ikke å lage for mye ut av det med tema osv, men denne gangen har barnet et ønske om Hakkebakkeskogen bursdag. Jeg har prøvd å lete på nettet etter inspirasjon, men fant kun kaker. Mulig jeg er litt grønn når det kommer til googling. Er det noen her som har ideer og dele? Gjerne bilder også. Hilsen en lite kreativ mor
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #2 Skrevet 22. juni 2019 Dobbeltpeprede pepperkaker som kake. Fyll huset med fugler nok til et helt orkester. Rist på hamsen og hold en vakker tale. Anonymkode: 519ab...a44 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #3 Skrevet 22. juni 2019 Print ut bilder av dyrene, og ha på hakkebakkeskogenmusikk? Papptallerkner med dyremotiv (må jo ikke være hakkebakkeskogendyr?) og en mamma som går rund med paraply og later som at hun er bestemor skogmus? Ellers foreslår jeg at du tar turen innom dyreparken sin nettbutikk. Kanskje det er noe der du kan bruke. Anonymkode: 34fef...4d7
Dumi Skrevet 22. juni 2019 #4 Skrevet 22. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dobbeltpeprede pepperkaker som kake. Fyll huset med fugler nok til et helt orkester. Rist på hamsen og hold en vakker tale. Anonymkode: 519ab...a44 Ah, good memories. Jeg husker en gang min bror og jeg skulle lage pepperkaker, men vi hadde ikke oppskrift. Dette var før Google og internet. Vi lagde etter den sangen. Ikke dobbeltpepperkaker, men den rette. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #5 Skrevet 22. juni 2019 https://www.dyreparken.no/nettbutikk/sok/?q=Hakkebakkeskogen Anonymkode: 34fef...4d7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #6 Skrevet 22. juni 2019 Synes forslaget om å printe ut bilder av dyrene er fin. Dersom du finner bilder man kan fargelegge, kan du lime disse på en papirduk og legge fargestifter på matbordet. Da kan de fargelegge mens de spiser - og de som er raskt ferdige, har noe å holde på med. Når det gjelder mat, kan du kanskje ha skåler med mat som dyrene i skogen spiser? Ellers handler jo halve fortellinga om mat: Klatremus stjeler nøtter, Morten Skogmus ordner kake, Harene baker pepperkaker, Bamsemor serverer honningkake, Stabbursmusa og reven spiser skinke, og alle ender opp som vegetarianere. Et forslag er å lage til skåler med forskjellig mat, så kan du lage et lite skilt med dyrene som spiser maten som pynt i hver skål? Kanskje det er morsommere å smake på nøttene når de er ekornene sine? Kanskje kan alle få litt enkel ansiktsmaling? Det tar ikke lang tid å male et lite musefjes. En aktivitet kan være å lage seg museører? Anonymkode: 519ab...a44 3
Twisted87 Skrevet 23. juni 2019 Forfatter #7 Skrevet 23. juni 2019 Tusen takk for svar. Noen fler som har innspill?
Note92 Skrevet 23. juni 2019 #8 Skrevet 23. juni 2019 Ha det ute i skogen da vell? Bamsefars bursdag? Fest ballonger i trærne og ha tradisjonelle bursdagsleker 😃
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå