Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver. Står opp, jobber og ligger "død" på sofaen resten av dagen før jeg stuper i seng tidlig og påan igjen neste dag. Og slik fortsetter det. Sliter også med hodepine på jobb. 

Er det noe galt med meg? Eller er det slik det er for mange?  

Anonymkode: a7ddb...65c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er feil type jobb for deg? Er det slik uansett arbeidsplass?

Har det delvis slik selv, men kun etter at jeg fikk barn. Nå er jeg helt kaputt...

Anonymkode: 91ffb...6d9

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver. Står opp, jobber og ligger "død" på sofaen resten av dagen før jeg stuper i seng tidlig og påan igjen neste dag. Og slik fortsetter det. Sliter også med hodepine på jobb. 

Er nok slik for mange. Jeg har hatt det slik i mange år. Går desverre utover barna og mannen, at jeg aldri har energi 

Anonymkode: 09a8f...5e7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er viktig å sove nok, trene og spise sunt. Jeg jobber mer enn 100% uten problem i en hektisk jobb, men har god utholdenhet fra mye trening, og det hjelper mye.

Anonymkode: 778bb...bcb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Spiser veldig sunt og prøver trene mest mulig men er vanskelig  når man er så sliten. Har liten tid også ettersom jeg har 3 barn som krever sitt. Det er egentlig sånn uansett hvilken jobb men for tiden er jeg i et støyende miljø med mange kollegaer som jobber tett og det sliter ekstra på meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også sånn og er ikke alene om det på min arbeidsplass. Kanskje du skal høre med dine kollegaer om dere er fler.  Dårlig inneklima eller arbeidsmiljø kan gi utmattelse og hodepine.

Anonymkode: 0fd65...447

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er sånn for veldig mange. En skal være glad en kom seg av denne karusellen i tide.

Anonymkode: f3f0f...9b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Søk ufør. 100% lønn for 0% stilling

Anonymkode: df526...1bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også slik. Har så godt som ikke vært sosial de siste to årene. Jobber, kommer hjem, lager middag, ferdig. Bruker helgen på å hente meg og leiligheten inn. Konstant sliten.

Anonymkode: 0790b...075

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, tenker ikke at det er normalt om man er sunn og frisk, spiser sunt og får nok søvn. 

Kanskje en tur til legen hadde vært en idè

Anonymkode: 8f440...efb

• Liker 3
Skrevet

Hvilke typer jobber er det dere har som gjør dere så slitne? Har dere vært hos lege og f.eks. sjekket for D-vitaminmangel? Søsteren min var helt kjørt etter en arbeidsdag tidligere, og fikk påvist alvorlig D-vitaminmangel. Når nivået hennes ble normalt, fikk hun energien tilbake 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan bare prate for meg selv. Jeg har vært hos legen, tatt allslags prøver, alt bra. Har en del smerter og det kan kanskje bidra til at jeg er mer sliten, finner ingen årsak bak smertene eller utslittheten. Jobber som miljøterapeut. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan bare prate for meg selv. Jeg har vært hos legen, tatt allslags prøver, alt bra. Har en del smerter og det kan kanskje bidra til at jeg er mer sliten, finner ingen årsak bak smertene eller utslittheten. Jobber som miljøterapeut. 

fibro?

Anonymkode: 8950e...0d8

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

fibro?

Anonymkode: 8950e...0d8

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det også slik. Tygger sovepiller, paracet og dvitamin tilskudd. Ingen lege finner noe feil. Var så sliten pg i så mye smerter at jg ble feildisgnotisert med angst/depresjon siden jeg ikke orket å leve...fikk antideoressiva en stund men funker jo ikke. 

Lurer på hva slags underliggende sykdom det er..eller er noen folk bare født sånn?

Anonymkode: 0ffaa...22c

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klassiske tegn på utbrenthet er bla hodepine, smerter i nakke, skuldre osv, samt trøtthet. Kanskje du har en jobb som ikke helt passer for deg? Ikke normalt å skulle være så sliten, med mindre du er småbarnsforelder med lite søvn. Støtter det andre sier om at å trene hjelper, du bygger styrke og energi. Fysisk utholdenhet og styrke fører til en sterkere psyke.

Anonymkode: 82648...ef3

Skrevet

Dette må utredes skikkelig.

Jeg stiller noen åpne spørsmål her du kan tenke litt over:

- Er det jobben som sliter deg ut, eller er det tankene om jobben (fortvilelse over at du er sliten, følelsen av å ikke strekke til, frykt for å falle ut, frykt for å bli ødelagt av dette) som sliter deg ut?

- Har du en jobb som ikke passer personligheten din som gjør at du strever ekstra (f.eks om du er innadvendt og må jobbe med salg, eller at du er utadvendt og må sitte isolert)?

- Har du vært utredet for psykiske vansker (f.eks angst eller depresjon)?

- Er du perfeksjonist / «flink pike»?

- Er det livet ellers som krever for mye av deg (mann som ikke bidrar nok, 3 barn, osv)?

- Får du nok tid til rekreasjon, og får du det ut av fritiden som du ønsker? 

Som du ser kan det være ganske komplekst. Ikke gitt at en sykmelding løser dette. Her må problemet analyseres på bunnen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er også utslitt etter en arbeidsdag, hatt det slik endel år. Var dum tidligere å jobber 12timers dager i mange pr, har aldri kommet meg etter dette. Eneste gangene jeg kommer meg er å ha 3-4 uker ferie, det hjelper litt. Men så er det jo på igjen, med 8timers dager.

Så etterhvert må jeg prøve å gå ned til 50-60%, som er 3 dager i uken. Har regnet på det, skal klare det om et år. Men det vanskelige er å finne en stilling som er slik.

Anonymkode: 5d46c...5d9

• Liker 1
Skrevet

Synes det er altfor mange som har det slik som TS beskriver det. Fryktelig mange. Enten er man slik som dette, eller så springer man på treningssenter og på fjellet etter jobb. 

Ja til 6 timers arbeidsdag, sier nå jeg, for alles del! 

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nok ikke jobben som er problemet...

Anonymkode: 3f887...717

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er sånn for veldig mange. En skal være glad en kom seg av denne karusellen i tide.

Anonymkode: f3f0f...9b7

Hva var løsningen? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...