Gå til innhold

Beste foundation?

jordbær86

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd en hel haug med foundationer og har ikke vært fornøyd med noen. Noen her inne som har en favoritt de kan anbefale? Jeg føler alt kaker seg og sklir av etter en stund, også hvis jeg bruker primer. Men samtidig så klarer jeg ikke å bruke annen sminke uten foundation, føler det ser så rart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest #Rasshøl

Du må finne en for din hudtype. Jeg liker veldig godt Pro Lumiere fra Chanel og en annen fra BareMinerals. Jeg trenger ikke en som dekker. Jeg har litt tørr hud, og disse funker godt på min hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er dessverre bare testing/prøving som vil vise hva som passer for nettopp din hud. Hva slags hudtype har du? Det som passer for fet eller kombinert hud, vil f.eks ikke passe for en tørr hudtype og vice versa. 

Selv elsker jeg Estèe Lauder double wear når jeg vil være sikker på at sminken holder hele dagen. Liker også Dior airflash foundation, Urban Decay naked skin foundation eller IT cosmetics YouTube skin but better CV cream. 

Jeg føler at disse foundationene holder, ser pene ut og har variasjon nok til å dekke mine behov. Ofte bruker jeg i hverdagen bare ett lett dekkende pudder. 

Anonymkode: 06bb3...fad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker MAC og er fornøyd! :) De har masse forskjellige typer, du må nesten bare prøve deg fram til hva du liker. 

Endret av LeneXCII
Trykkleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den som heter Mac Studio face and body foundation. Den er veldig lett, men kan visstnok bygges. Men den blir nok ikke full coverage uansett. Jeg er ikke så glad i mye sminke, vil helst at det skal se naturlig ut, og denne blir iallfall ikke kakete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har prøvd utrolig mange, og den eneste jeg går tilbake til Chanel vitalumiere aqua. Jeg må tydeligvis ha vannbasert foundation. 

Anonymkode: 6ce32...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd vanlig fuktighetskrem med farge? Eller BB krem? Det er ikke dekkende, men gir fin glød. De ligger fint og ser naturlig ut.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tørr hud og bruker NARS Pure Radiant Tinted Moisturizer. Det er jo ikke en foundation, men en lett farget fuktighetskrem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke funnet den perfekte foundation, men det nærmeste jeg kommer er L’oreal True Match og SMART Derma BB-Cream (koreansk merke og bare for veldig bleke jenter dessverre, som jeg er 😅). Er lettere å anbefale om man vet hudtype + primer fungerer ikke med alle foundations. 

Har du tørr hud til kombo hud (som meg) er de jeg nevnte ganske bra. 

Har du oljete vet jeg at ei venninne av meg liker Maybelline Fit Me foundation. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LaptopPute

Dear Klair's sin BB-cream, obs, kommer kun i en farge så ville fått meg en prøve først. Setter den med Laura Mercier pudder og bruker setting spray fra Makeup Mekka. Har tørr hud med noe kombinasjon (kviseutbrydd). Den har lett-dekkevne.  

Tester ikke på dyr.

Endret av LaptopPute
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke prøvd så mange men synes faktisk L’Oréal true match er veldig bra. Har tørr hud med noe linjer men den blir ikke kakete. 

Anonymkode: 4b9fc...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
AnonymBruker
_popcorn_ skrev (På 23.6.2019 den 17.12):

jeg er superfornøyd med Loreal True Match

Er ikke den drepen for huden? Jeg forsøkte et løspudder fra det merket som tenåring og huden eksploderte. Fader for et sinnsykt skadelig produkt 

Anonymkode: d80cd...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
exictence skrev (På 24.6.2019 den 8.23):

Har du prøvd vanlig fuktighetskrem med farge? Eller BB krem? Det er ikke dekkende, men gir fin glød. De ligger fint og ser naturlig ut.

Jeg har voksen hud, og i hverdagen bruker jeg faktisk apotekets med farge. Den er kjempefin i gløden. Men det er sikkert noe annet når man er 20 og ikke har rynker:-)

Anonymkode: 12368...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orangutangen
JamesBlond skrev (På 24.6.2019 den 15.38):

Bare Minerals original  funker best på min hud.

Signerer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Glo Minerals pressed powder og IT Cosmetics cc-cream. 

Anonymkode: aab1e...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...