Gå til innhold

Du som har vært forelsket i (fristet av) en annen, men som likevel klarer å ikke være utro, fortell meg....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fortell meg hva det er som gjør at du klarer å ikke være fysisk utro? Hva er det som gjør at du klarer holde igjen, når hele kroppen din lengter etter den andre?

Jeg mener, se for deg at du faktisk forelsker deg i en annen. Det er gjensidig, men h*n er fri og tilgjengelig. Du er bundet.

Du klarer likevel, tross alle følelser, begjær og kanskje til og med kjærlighet (om det har pågått en stund) å si nei til den fysiske biten. Jeg lurer på, hvordan klarer du det? Hva holder deg igjen? Hva er det som slår inn ift moral eller....er det noe annet?

Anonymkode: a3163...fab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ALDRI såret mannen min med å være utro. Aldri. 

Anonymkode: 9ea11...dac

• Liker 18
Skrevet

Jeg tror alle kunne ha vært utro (jeg tror også alle kunne begått drap). Det mest effektive er jo å passe på at det er så mye avstand som mulig. Ikke sette seg i situasjoner hvor det er lett å vingle. Helst ikke se personen i det hele tatt, om det er mulig.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Moral. Og at jeg ikke kunne tenke meg å såre mannen min på den måten.

Oooog det at jeg vet at det går over... fysisk tiltrekning,  selv av en kollega man ser daglig, går over til slutt. 

Er bare snakk om å ha selvkontroll. Går litt i samme kategori som å ikke stjele mat på butikken selvom du er skrubbsulten og har glemt lommeboka hjemme ;) 

Anonymkode: 6b06d...b06

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Det handler mest om moral og respekt for partneren min. Forelskelser går som oftest over og er ikke verdt å risikere et ekteskap for.

Anonymkode: 840c3...75a

• Liker 12
Skrevet

Holde seg langt unna den man er forelsket i, på alle mulige måter 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Fordi jeg elsker samboeren min og vil aldri, aldri, aldri såre han så mye. Selv når vi har en dårlig periode og jeg kan bli "revet med" av andre, så vet jeg at forelskelse går over, og gresset er ikke grønnere på den andre siden. 

Jeg har også selvrespekt nok til å ikke synke ned til det nivået og bli "den utro dama".

Endret av Falkefugl
  • Liker 9
Skrevet

Jeg var ulykkelig gift i mange år og visste at jeg skulle skille meg så snart barna var store nok. Var allikevel aldri utro, pga følgende:

1. Mitt sexliv var så dårlig men var stort sett det eneste jeg hadde opplevd så jeg trodde at jeg egentlig ikke var så glad i sex. Så ideen om ons fristet ikke. Et billig fylleknull ble aldri verdt den smerten det ville påføre kona. Og selv om vi hadde det dårlig så ville jeg aldri henne noe vondt.

2. Var sjekkemessig handicappet. Jeg tro vi snakker 100+ jenter som oppigjennom årene har flørtet og fått NULL respons fra meg. Jeg har alltid tenkt at jeg er så uattraktiv at om en jente viser interesse så er det bare for å være høflig, ikke for at hun liker meg. Så meget lav selvtillit på akkurat det området har reddet meg fra mye fristelser.

3. Ville være en ryddig fyr å gjøre ting i rett rekkefølge. Først skille så sjekke. Er en æressak.

Har siden skillsmissen fått øket min selvtillit til et normalt nivå og funnet ut at sex er helt sjokkerende deilig bare man gjør det med rett person...

• Liker 6
Skrevet
14 minutter siden, Humanoid skrev:

Jeg var ulykkelig gift i mange år og visste at jeg skulle skille meg så snart barna var store nok. Var allikevel aldri utro, pga følgende:

1. Mitt sexliv var så dårlig men var stort sett det eneste jeg hadde opplevd så jeg trodde at jeg egentlig ikke var så glad i sex. Så ideen om ons fristet ikke. Et billig fylleknull ble aldri verdt den smerten det ville påføre kona. Og selv om vi hadde det dårlig så ville jeg aldri henne noe vondt.

2. Var sjekkemessig handicappet. Jeg tro vi snakker 100+ jenter som oppigjennom årene har flørtet og fått NULL respons fra meg. Jeg har alltid tenkt at jeg er så uattraktiv at om en jente viser interesse så er det bare for å være høflig, ikke for at hun liker meg. Så meget lav selvtillit på akkurat det området har reddet meg fra mye fristelser.

3. Ville være en ryddig fyr å gjøre ting i rett rekkefølge. Først skille så sjekke. Er en æressak.

Har siden skillsmissen fått øket min selvtillit til et normalt nivå og funnet ut at sex er helt sjokkerende deilig bare man gjør det med rett person...

Vil bare si at du virker som en utrolig snill fyr! ❤️ 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortell meg hva det er som gjør at du klarer å ikke være fysisk utro? Hva er det som gjør at du klarer holde igjen, når hele kroppen din lengter etter den andre?

Jeg mener, se for deg at du faktisk forelsker deg i en annen. Det er gjensidig, men h*n er fri og tilgjengelig. Du er bundet.

Du klarer likevel, tross alle følelser, begjær og kanskje til og med kjærlighet (om det har pågått en stund) å si nei til den fysiske biten. Jeg lurer på, hvordan klarer du det? Hva holder deg igjen? Hva er det som slår inn ift moral eller....er det noe annet?

Nå kan man faktisk noenlunde kontrollere at man forelsker seg eller ikke, ved å holde seg unnq eller bruke ekstra tid med kjæresten

Folk som lar seg forelske er ikke til å stole på. De finner alle mulige unnskyldninger for å være utro

Anonymkode: c1674...f33

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fysisk og psykisk avstand! Ingen kontakt og unngå steder personen kan være. 

Anonymkode: 015c6...72c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Frykten for overveldende dårlig samvittighet (dét andre kaller moral 😋). Rent praksis er jeg kald som en fisk når det kommer til å unngå "farlige" situasjoner.

Anonymkode: c88c3...914

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg ikke klarer å være utro er enkel: 

- Jeg har det jeg ønsker i forholdet jeg er i.

- Jeg vil gi litt av meg selv, kjempe kampen for forholdet, selv om det koster endel.

- Gresset er ikke grønnere på andre siden.

- Min instilling kan gjøre sex med min nåværende partner enten god eller dårlig, det bestemmer jeg.

Anonymkode: f9894...7d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Moral, samt at jeg aldri har flørtet eller vært bær de jeg har vært betatt av så muligheten ville aldri oppstått. Jeg har tatt avstand fra personen så snsrt jeg har merket at det har beveget seg inn på noe farlig. 

Det å være utro skjer ikke i løse luften, man tar MANGE valg før den tid som er feil og det er de valgene man  må være bevisst på og holde seg unna den andre. Det er her moral kommer inn i bildet

Anonymkode: c9b8f...d02

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fysisk og psykisk avstand! Ingen kontakt og unngå steder personen kan være. 

Anonymkode: 015c6...72c

Hvordan klarer man dette når man er forelsket i personen, da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg har kontroll over hva jeg gjør og klarer å la være å gjøre ting jeg vet er dumt selv om jeg har lyst.

Anonymkode: c05f9...a54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært forelsket i noen andre til nå (gift i 20 år) - men om det scenarioet skjedde så handler det jo om at man tar en vurdering av hva man mister - altså ekteskap og tilværelsen med barn på fulltid.

Det handler igrunnen ikke om moral for meg - men hvorvidt man er villig til å risikere konsekvensene det har. 

Anonymkode: e9f8d...722

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 22.6.2019 den 21.23, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke. Hatt lyst på 1 annen i mitt forhold, og jeg tråkket over grensa. Forelskelsen i den andre ser ikke ut til å gå over og hadde allerede vart 1 år før noe skjedde.

Anonymkode: e7b33...764

Skrevet
På 22.6.2019 den 21.23, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på, hvordan klarer du det? Hva holder deg igjen? Hva er det som slår inn ift moral eller....er det noe annet?

Hvordan klarer du å bli forelsket når du allerede er i et forhold? Hva gjør at du ikke klarer å avslutte forholdet før du hopper over på noen andre? Og hvorfor klarer du IKKE å "holde igjen" om situasjonen først har oppstått:vetikke: 

• Liker 3
Skrevet

Lar bare være 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...