AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #1 Skrevet 22. juni 2019 Jeg begynte i ny stilling (vikariat) for litt over et år siden. Jeg var sjeleglad da jeg fikk stillingen, iom. at dette var et firma jeg virkelig ville inn i. Fortsatt er jeg veldig glad for å være der jeg er; det er et flott sted, gode betingelser, særdeles hyggelige kolleger der jeg har fått et par venner, samt mye bra som skjer. Arbeidet er blitt litt monotont med tiden. Det som ble beskrevet som en mindre del av stillingen viser seg å være en stor del av det, og jeg føler attpåtil at det er mye byråkrati, dødtid og unødvendig møteaktivitet. Dette har gjort at jeg har mistet litt futt. For litt siden hadde jeg samtale med sjefen ang. utvidelse av mitt vikariat. Hun ville gjerne ha meg med videre, men stilte spørsmål ved hvor mye jeg brant for arbeidsoppgavene mine. Hun mente et par av de jeg leverer til savnet at jeg var mer proaktiv og fremoverlent. Jeg ble selvfølgelig litt nedfor, slik man blir når man har fått en negativ tilbakemelding på jobb. Umiddelbart tenkte jeg at jeg må stå på mer, for å sikre meg videre. Men jo mer jeg satt og tenkte på dette, jo mer i tvil ble jeg. Tilbakemeldingen var jo sann, og det handler om at jeg ikke har så mye engasjement for mine oppgaver. Jeg tenker egentlig at mange kunne gjort jobben jeg gjør, og kanskje bedre med sine forutsetninger. Jeg har flere ting jeg er veldig god på, men får knapt utløp for dem i denne jobben. Jeg kan utføre jobben min godt nok om jeg legger meg i selen, men jeg føler ikke at på noen måte kan briljere, eller at det egentlig er så mye rom for det overhodet. Jeg jobber i en kunnskapsbedrift, men mitt arbeid er ganske generisk, uten rom for egentlig strategi, kreativitet eller å ta i bruk det jeg tidligere har gjort bra. Jeg begynte å kikke på nye stillinger. Selve tanken på å forlate arbeidsplassen jeg liker så godt gjorde meg også litt trist. Dersom jeg kunne fått en annen stilling i en annen avdeling der jeg jobber, hadde jeg glatt gjort det, men er avhengig av at noe blir utlyst. Jeg tenker at den umiddelbare responsen burde være "nå står jeg på!"; men jeg skal innrømme at den negative tilbakemeldingen heller har gjort at jeg mistet piffen. Nå er jeg redd det ikke dukker opp noe annet jeg både er kvalifisert for og er interessert i og jeg vaker litt imellom. Lurer mest på om det er noen som er, eller har vært, i samme situasjon? Anonymkode: d83fe...eaa
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #2 Skrevet 22. juni 2019 Man bør tåle å få kritikk, men hvis det er det eneste man får mister man fort motivasjon Anonymkode: 19c0a...cd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå