misscampbell Skrevet 22. juni 2019 #1 Skrevet 22. juni 2019 Fikk satt inn hormonspiral for ca 6 mnd siden. Ved eggløsning har jeg enorme smerter i livmor! Må stå stille og knipe øynene sammen og bite tenner! Har hele mitt liv siden jeg var 12 år hatt problemer med menstruasjon. Kraftige og langvarige blødninger. Prøvd alle mulige P piller som jeg tåler svært dårlig. Prøvd nuvaring også. Men det funker ikke etter fødsel 🤣🤣 fikk barn for 5 år siden. Etter dette har jeg hatt mensen 10 dager.. 14 dager pause så mens 14 dager igjen!! Totalt uutolholdelig!! Blør så mye at jeg må bruke grønn tampong +bind! Kan ikke gjøre alt med de store blødninger.. Sliten og slapp i kroppen! Lege og gynekolog anbefalte derfor hormonspiral! Har hatt det helt grusomt etter jeg satt inn denne! Skaaamvondt og blødninger ofte! Stikkende smerter og enorme humørsvininger samt sopp i underlivet etter hver mens! Skal jeg ta den ut og fortsette et liv med monstermensen?? Eller holde ut med en hormonspiral som ødelegger humøret, sexlysten og med sterke magesmerter?? Noen andre med lignende erfaring fra spiral??
Ulrikke Skrevet 22. juni 2019 #2 Skrevet 22. juni 2019 Jeg hadde ikke problemer med hormonspiral første gang jeg satte inn. Men etter at jeg byttet falt den ut(!) to ganger, enorme blødninger, helt uregelmessige og langvarige. Overhodet ikke til å leve med, egentlig... Siste forsøk var p-stav. Den har jeg nå hatt i halvannet år. Småblødninger rett etter innsetting (det er vel normalt), så ekstrem foss etter noen uker.... Men så var det 9 mnd uten mens, faktisk! Nå har jeg hatt et par blødninger som har vært alt fra bittelitt til ganske mye, og jeg er spent på hvordan det fortsetter. MEN: gynekologen sa til meg at jeg absolutt var i "kategorien" til å få fjernet livmorslimhinnen. Det er noe jeg absolutt kommer til å gjøre dersom dette blir kaos igjen nå. "Ulempen" er at man må være ferdig med å få barn før man gjør det, men det er jeg. Hvis du er det, ville jeg tatt opp med gynekolog/lege muligheten for enten det eller rett og slett å fjerne livmor. Å gå sånn i årevis med hemmende blødninger er bare grusomt, så jeg forstår deg SÅ godt!
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #3 Skrevet 22. juni 2019 Jeg tror jeg ville konsultert gynekologen eller legen om dette. Det høres slitsomt ut. Anonymkode: 6a365...386
misscampbell Skrevet 22. juni 2019 Forfatter #4 Skrevet 22. juni 2019 6 minutter siden, Ulrikke said: Jeg hadde ikke problemer med hormonspiral første gang jeg satte inn. Men etter at jeg byttet falt den ut(!) to ganger, enorme blødninger, helt uregelmessige og langvarige. Overhodet ikke til å leve med, egentlig... Siste forsøk var p-stav. Den har jeg nå hatt i halvannet år. Småblødninger rett etter innsetting (det er vel normalt), så ekstrem foss etter noen uker.... Men så var det 9 mnd uten mens, faktisk! Nå har jeg hatt et par blødninger som har vært alt fra bittelitt til ganske mye, og jeg er spent på hvordan det fortsetter. MEN: gynekologen sa til meg at jeg absolutt var i "kategorien" til å få fjernet livmorslimhinnen. Det er noe jeg absolutt kommer til å gjøre dersom dette blir kaos igjen nå. "Ulempen" er at man må være ferdig med å få barn før man gjør det, men det er jeg. Hvis du er det, ville jeg tatt opp med gynekolog/lege muligheten for enten det eller rett og slett å fjerne livmor. Å gå sånn i årevis med hemmende blødninger er bare grusomt, så jeg forstår deg SÅ godt! Fryktelig slitsomt er det!! Stakars deg! Ja lurer rett og slett på om den har falt ut eller gått lenger opp. Kjenner ikke trådene.. Mannen har veldig stor penis.. Haha beklager intime detaljer.. Men han har aldri kjent den ved sameie... Har 1 barn på 5 år.. Er 34 år nå og ønsker meg IKKE flere barn av diverse årsaker 🤣
Ulrikke Skrevet 22. juni 2019 #5 Skrevet 22. juni 2019 Akkurat nå, misscampbell skrev: Fryktelig slitsomt er det!! Stakars deg! Ja lurer rett og slett på om den har falt ut eller gått lenger opp. Kjenner ikke trådene.. Mannen har veldig stor penis.. Haha beklager intime detaljer.. Men han har aldri kjent den ved sameie... Har 1 barn på 5 år.. Er 34 år nå og ønsker meg IKKE flere barn av diverse årsaker 🤣 Da ville jeg tatt kontakt med gynekolog, forklart problemene og bedt om en mer varig løsning! Jeg gjør det om dette fortsetter å være så ustabilt nå! 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #6 Skrevet 22. juni 2019 2 timer siden, misscampbell skrev: Fikk satt inn hormonspiral for ca 6 mnd siden. Ved eggløsning har jeg enorme smerter i livmor! Må stå stille og knipe øynene sammen og bite tenner! Har hele mitt liv siden jeg var 12 år hatt problemer med menstruasjon. Kraftige og langvarige blødninger. Prøvd alle mulige P piller som jeg tåler svært dårlig. Prøvd nuvaring også. Men det funker ikke etter fødsel 🤣🤣 fikk barn for 5 år siden. Etter dette har jeg hatt mensen 10 dager.. 14 dager pause så mens 14 dager igjen!! Totalt uutolholdelig!! Blør så mye at jeg må bruke grønn tampong +bind! Kan ikke gjøre alt med de store blødninger.. Sliten og slapp i kroppen! Lege og gynekolog anbefalte derfor hormonspiral! Har hatt det helt grusomt etter jeg satt inn denne! Skaaamvondt og blødninger ofte! Stikkende smerter og enorme humørsvininger samt sopp i underlivet etter hver mens! Skal jeg ta den ut og fortsette et liv med monstermensen?? Eller holde ut med en hormonspiral som ødelegger humøret, sexlysten og med sterke magesmerter?? Noen andre med lignende erfaring fra spiral?? Hadde perioder med rie-lignende smerter 6mnd-1år etterpå. Men igjen, mistet menstrasjon helt etterpå. Jeg har dog aldri hatt verken mye mens eller hemmende menssmerter. Kan kjenne vondt etter sex etterpå, nå 5år etter har ting gått seg til og føler ikke smerter i det hele. Kan kjenne når jeg har eggløsning da, da har jeg litt murrende vondt og EKSTREMT vonde bryster! Anonymkode: f77dd...d57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå