Gjest Chrizzy Skrevet 2. mai 2005 #1 Skrevet 2. mai 2005 Er det noen som vet hva man tenker på med det? I forhold til lærer-elev, eller elev-elev...At man står på forskjellige plattformer, finne sin posisjon i forhold til andre i kommunikasjon? Takker om noen svarer og om ingen svarer så skjønner jeg det godt
Gjest sexysadie Skrevet 2. mai 2005 #2 Skrevet 2. mai 2005 Det handler om inntrykkskontroll når to eller flere personer skal samhandle. Situasjonsdefinisjonen, dvs anledningen og forståelsen må etableres ( altså her som du etterspør) lærer-elev, så er presentasjonen av selvet viktig. Ens sosio-økonomiske status er viktig, og her vil lærer være dominant. (men ikke alltid)
Gjest Chrizzy Skrevet 2. mai 2005 #3 Skrevet 2. mai 2005 Det handler om inntrykkskontroll når to eller flere personer skal samhandle. Situasjonsdefinisjonen' date=' dvs anledningen og forståelsen må etableres ( altså her som du etterspør) lærer-elev, så er presentasjonen av selvet viktig. Ens sosio-økonomiske status er viktig, og her vil lærer være dominant. (men ikke alltid)[/quote'] Takk
Gjest Chrizzy Skrevet 2. mai 2005 #5 Skrevet 2. mai 2005 Leser til eksamen i pedagogikk, har ikke den boka eller artikkkelen der det står om dette. Under posisjonering i kommunikasjon står det Egenperspektivet og andre perspektivet. Var utrolig lite om det på nettet, eller ingenting egentlig. Men det var flott med noen ideer om hva jeg kan søke videre på.
Gjest sexysadie Skrevet 2. mai 2005 #6 Skrevet 2. mai 2005 Søk på Erving Goffmann. Han er sosiolog og kan det her med kommunikasjon mellom mennesker.
Gjest sexysadie Skrevet 2. mai 2005 #8 Skrevet 2. mai 2005 Men nå må jeg nok komme med et stikk, hadde du fått i det stoffet du skal lese på til rett tid, hadde du sluppet å renne på nett for å finne ut av det. :streng:
Gjest Chrizzy Skrevet 2. mai 2005 #9 Skrevet 2. mai 2005 Den rette tiden er nå Neida, du har sikkert rett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå