Gå til innhold

Ekstremt dårlig erfaring med både egen mor, mormor og svigermødre, så er ny svigermor gal

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En veldig ustabil oppvekst med bare dårlige erfaringer rundt mormor og mor. Så flere ustabile/typiske svigermonstre. Så kommer jeg inn i en ny familie der jeg får høre at "svigermor" er mentalt ustabil og gal. Har til gode å høre noe positivt om henne, alt jeg hører er prikklik min egen mor. Min egen mor kuttet jeg ut av eget liv for over 7 år siden, hun har kun brakt meg vonde minner. 

Så når en slik svigermor dukket opp så tenkte jeg at jeg skal holde meg langt unna. Veldig lett ettersom samboer heller ikke har kontakt med moren sin, men hans søsken har jo det da. Så prøvde hun å legge til meg på fb og jeg ble ganske så overrasket. Så fikk jeg panikk, angst og så for meg et liv med drama om jeg ble kjent med henne. 

Så jeg blokkerte henne og tenker at jeg aldri kommer til å forsøke noenting med henne. Var det ok?

Anonymkode: 684d0...941

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt ok. Regner med du stoler på samboeren din, og man kutter ikke ut foreldre uten grunn. Du vet selv hvor mye det krever, hadde du klart det ville du nok ha kuttet ut moren din tidligere. Synes også du bør respektere avstanden samboeren vil ha fra moren, og å komme i kontakt med henne vil nok bare skape konflikt.

Anonymkode: dbd02...467

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det rett og slett er du som er gal og ikke alle andre.

Anonymkode: 73264...76a

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje det rett og slett er du som er gal og ikke alle andre.

Anonymkode: 73264...76a

Det stemmer ofte men ikke alltid. I dette tilfellet høres det ut som det faktisk er alle de andre som er gale. I enkelte familier er det mye rart.

TS: jeg ville gjort det samme. Det høres ut som du har fått din dose med drama.

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En veldig ustabil oppvekst med bare dårlige erfaringer rundt mormor og mor. Så flere ustabile/typiske svigermonstre. Så kommer jeg inn i en ny familie der jeg får høre at "svigermor" er mentalt ustabil og gal. Har til gode å høre noe positivt om henne, alt jeg hører er prikklik min egen mor. Min egen mor kuttet jeg ut av eget liv for over 7 år siden, hun har kun brakt meg vonde minner. 

Så når en slik svigermor dukket opp så tenkte jeg at jeg skal holde meg langt unna. Veldig lett ettersom samboer heller ikke har kontakt med moren sin, men hans søsken har jo det da. Så prøvde hun å legge til meg på fb og jeg ble ganske så overrasket. Så fikk jeg panikk, angst og så for meg et liv med drama om jeg ble kjent med henne. 

Så jeg blokkerte henne og tenker at jeg aldri kommer til å forsøke noenting med henne. Var det ok?

Kjenner til dette selv. Bare å stenge ute før det blir samme som med alle de andre du har hatt med før. 

Svigermontsre..Hvorfor må de lage kvalme..

Anonymkode: c19f7...083

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, hind skrev:

Det stemmer ofte men ikke alltid. I dette tilfellet høres det ut som det faktisk er alle de andre som er gale. I enkelte familier er det mye rart.

TS: jeg ville gjort det samme. Det høres ut som du har fått din dose med drama.

Så alle, mor, mormor, flere "svigermonstre" og en ny svigermor er alle gale? 

Anonymkode: bb1f2...50f

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Så alle, mor, mormor, flere "svigermonstre" og en ny svigermor er alle gale? 

Jeg stusset også på det med flere gale svigermødre, men at både mor og mormor er gale er ikke uvanlig. Det er noe i enkelte familier, som sagt. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er sjeldent det er "alle andre" det er noe galt med. På tide å gå i seg selv ts.

Anonymkode: f82ec...821

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sjeldent det er "alle andre" det er noe galt med. På tide å gå i seg selv ts.

Anonymkode: f82ec...821

Jo, i mange tilfeller så er man så uheldig at man kommer fra en helt klinkoko gærne familie og tillegg møter på andre som er like, det kalles å ha uflaks.

Anonymkode: d8fee...516

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, i mange tilfeller så er man så uheldig at man kommer fra en helt klinkoko gærne familie og tillegg møter på andre som er like, det kalles å ha uflaks.

Så mange? Mor, mormor., flere "svigermonstrer" og en ny svigermor? Da er man jaggumeg veldig uheldig! 

AnonymBruker
Skrevet

Så mange? Mor, mormor., flere "svigermonstrer" og en ny svigermor? Da er man jaggumeg veldig uheldig! 

Jeg har opplevd psysisk mishandlinga av mor og flere tanter. Ble etterhvert sammen med en mann som viste seg å være ustabil, mener du da at det er meg det er noe galt med, når jeg har hatt uflaks med så mange mennesker?

Det finnes dysfunksjonelle familier med folk som ikke burde få barn og dysfunksjonelle mennesker. Folk som blir utsatt for galskap er nødvendigvis ikke de som er gærne, selvom folk med fordommer automatisk tenker det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd psysisk mishandlinga av mor og flere tanter. Ble etterhvert sammen med en mann som viste seg å være ustabil, mener du da at det er meg det er noe galt med, når jeg har hatt uflaks med så mange mennesker?

Det finnes dysfunksjonelle familier med folk som ikke burde få barn og dysfunksjonelle mennesker. Folk som blir utsatt for galskap er nødvendigvis ikke de som er gærne, selvom folk med fordommer automatisk tenker det.

Men igjen, så mange? Og alle er gale? 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men igjen, så mange? Og alle er gale? 

Fordommer.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ok. Regner med du stoler på samboeren din, og man kutter ikke ut foreldre uten grunn. Du vet selv hvor mye det krever, hadde du klart det ville du nok ha kuttet ut moren din tidligere. Synes også du bør respektere avstanden samboeren vil ha fra moren, og å komme i kontakt med henne vil nok bare skape konflikt.

Anonymkode: dbd02...467

Ikke bare han som forteller om henne. Det er ikke vanlige ting hun driver med. Det er ting som er på grensen til psykotisk.

AnonymBruker
Skrevet

Denne moren er ei som kutter seg og viser det frem for å få oppmerksomhet. Hun melder også til barnevernet om hun ikke blir dullet med. Ellers misbruker hun piller. I barnas barndom brukte hun å ha en av de som venninne som var hennes støtte. En annen av barna var hakkekyllingen. Hun brukte mer penger enn familien hadde og hun var ofte utro. Ved mange av utroskapene sine ble barna tvunget til å ikke si noe til pappa. Hun er av typen som gifter seg kun for penger. Hun har også klengete seg på en eldre mann over lengre tid før han døde i håp om å få arven hans.

Kall meg gjerne gal, men sånt orker ikke jeg en runde til med. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...