AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #1 Skrevet 22. juni 2019 Har tidenes I-landsproblem 😅(!); Vil så gjerne reise en tur til syden nå i høst, men tenker på baby som ikke får tatt MMR vaksina tidligst før desember (9mnd).. Ville dere reist før den er tatt eller ventet til 9 mnd? Reiste med storebror da han var 8 mnd for et par år siden før han tok vaksina, og da sa helsesøstra at det var greit. Men hun vi har nå anbefalte ikke det... Tenker på å reise til Hellas eller Spania. Anonymkode: 8b770...d25
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #2 Skrevet 22. juni 2019 Vi er invitert i bryllup i både Spania og Tyskland mens babyen er under 9 mnd. Vi reiser til Spania (hvor vi bor i enebolig, og vi vet at brudepar med familie er vaksinert), men ikke Tyskland (hvor det har vært utbrudd, og brudgommens familie er imot vaksiner) Anonymkode: 1fe81...90b 2
Gjest hind Skrevet 22. juni 2019 #3 Skrevet 22. juni 2019 Jeg ville ikke tatt noen som helst sjanser med en baby. Jeg hadde fått noen til å passe og reist selv.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #4 Skrevet 22. juni 2019 Vi skal til kroatia med baby. Spurte helsesøster, og hun sa det var trygt. Kjenner jeg fortsatt er litt usikker til tross for at Kroatia ikke blir frarådet å reise til😬. Anonymkode: d8499...ae1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #5 Skrevet 22. juni 2019 Svaret er nei. Ikke fordi jeg er kun bekymret for eget barn. Men fordi jeg ikke ønsker å påføre andre barn som ikke er vaksinert den faren ved å dra med smitte hjem til Norge. Anonymkode: f6587...49d
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #6 Skrevet 22. juni 2019 Nei. Tør ikke reise før baby er vaksinert, det er stadig utbrudd og på fly og flyplasser er det en reel risiko for å bli smittet da det er så mye folk der. Jeg MÅ ikke reise med babyen nå, så da venter jeg til han er vaksinert. Forferdelig trist om han skulle bli smittet bare fordi jeg følte jeg måtte dra på ferietur før han er 15 måneder. Tør ikke ta sjansen. Anonymkode: 1eead...45c 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #7 Skrevet 22. juni 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Tør ikke reise før baby er vaksinert, det er stadig utbrudd og på fly og flyplasser er det en reel risiko for å bli smittet da det er så mye folk der. Jeg MÅ ikke reise med babyen nå, så da venter jeg til han er vaksinert. Forferdelig trist om han skulle bli smittet bare fordi jeg følte jeg måtte dra på ferietur før han er 15 måneder. Tør ikke ta sjansen. Anonymkode: 1eead...45c Selv ikke om du får tatt vaksina så fort baby er fyllt 9 mnd? Tar du den mellom 9-12 mnd må man jo ta på nytt såklart. Men etter fyllte 1 år trenger man ikke å ta den enda en gang, som jeg har blitt informert om 😊 Anonymkode: 8b770...d25
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #8 Skrevet 22. juni 2019 Vår baby er 5 mnd, og vi skal holde oss hjemme i sommer. Sinnsykt kjipt, men det hadde vært grusomt om baby hadde blitt syk pga vårt egoistiske reisebehov. Anonymkode: 7afbd...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #9 Skrevet 22. juni 2019 Nei, holder meg hjemme til baby har fått vaksinen sin, alt annet er uansvarlig. Anonymkode: 45cb3...28b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #10 Skrevet 22. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi skal til kroatia med baby. Spurte helsesøster, og hun sa det var trygt. Kjenner jeg fortsatt er litt usikker til tross for at Kroatia ikke blir frarådet å reise til😬. Anonymkode: d8499...ae1 Vi var i Kroatia med baby på 3 mnd. i fjor. Da ble hun fortsatt fullammet, så det bidro med noe beskyttelse. Vi konfererte også med helsesøster som sa det var trygt. Det var en veldig fin tur, og den sommeren var det like varmt her hjemme som der, så de ble ikke ekstra utfordringer med det heller. Anonymkode: eef84...549
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #11 Skrevet 22. juni 2019 https://www.fhi.no/sv/vaksine/reisevaksiner/mmr-for-reisen Anonymkode: 8cc77...890 1
Gjest hundeeier Skrevet 22. juni 2019 #12 Skrevet 22. juni 2019 Jeg hadde reist og vi reiste da våre var 6 mnd gammel.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #13 Skrevet 22. juni 2019 Nettopp vært 3 uker på Gran Canaria med baby på snart 6 mnd og storesøsknene 😊 men bodd i leiligheten til mine foreldre og det har ikke vært noen utbrudd der. Jeg hadde ikke reist til et sted hvor det er utbrudd. Anonymkode: 322ae...a09 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #14 Skrevet 22. juni 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi var i Kroatia med baby på 3 mnd. i fjor. Da ble hun fortsatt fullammet, så det bidro med noe beskyttelse. Vi konfererte også med helsesøster som sa det var trygt. Det var en veldig fin tur, og den sommeren var det like varmt her hjemme som der, så de ble ikke ekstra utfordringer med det heller. Anonymkode: eef84...549 Godt å høre 😊. Har sjekket oppdatering på utbrudd der, og i år har de forløpig bare hatt ett tilfelle. Tryggere enn Norge . Anonymkode: d8499...ae1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #15 Skrevet 22. juni 2019 Ja, det hadde jeg lett gjort! Anonymkode: d2f16...7e1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #16 Skrevet 22. juni 2019 Min svigerfamilie bor utenlands. Eneste grunn til at vi reiste med vår 6 mnd gamle baby. Hadde det vært helt opp til meg hadde vi ikke reist så tidlig! Selv om det er liten fare for meslinger akkurat der, så smitte var ikke en veldig stor bekymring. Jo mer turisme, jo mer smittefare. Reise for kosens skyld, f.eks i Hellas, venter vi med til barnet får mer glede av det. Og det blir lenge etter vaksinering Anonymkode: ba785...aa9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #18 Skrevet 22. juni 2019 Vi reiser ikke Anonymkode: 0d763...e0e 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #19 Skrevet 22. juni 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min svigerfamilie bor utenlands. Eneste grunn til at vi reiste med vår 6 mnd gamle baby. Hadde det vært helt opp til meg hadde vi ikke reist så tidlig! Selv om det er liten fare for meslinger akkurat der, så smitte var ikke en veldig stor bekymring. Jo mer turisme, jo mer smittefare. Reise for kosens skyld, f.eks i Hellas, venter vi med til barnet får mer glede av det. Og det blir lenge etter vaksinering Anonymkode: ba785...aa9 Det ér opptil deg, du er jo moren, eller lar du andre avgjøre for deg hvor du skal dra hen selv om det i verste fall er et sted med meslingutbrudd? Det er ikke slik at man skal prioritere besøk av svigerfamilie over helsen til en uskyldig baby. Anonymkode: 45cb3...28b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #20 Skrevet 22. juni 2019 Vi gjorde det i fjor. Mallorca og Kreta. I år er baby vaksinert. Anonymkode: 972ef...8a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå