Boondocker Skrevet 22. juni 2019 #1 Skrevet 22. juni 2019 S O S ! ! Jeg holder på å vaske huset til det skal legges ut til salgs, men jeg har ett problem. Det er mye kalk i vannet vårt, derfor blir det veldig hvite synlige flekker i dusjen vår. Men uansett hva eller hvordan jeg vasker denne dusjen, så får jeg ikke helt bort disse flekkene. De blir ikke like synlige etter jeg har vasket, men flekkene er fortsatt «i glasset» hvis dere forstår meg... Hva gjør jeg? Kan ikke ta bilder av badet med en dusj som ikke er ren 🤯😩
TulleJenny Skrevet 22. juni 2019 #2 Skrevet 22. juni 2019 Zalo og eddik funker veldig bra på vår dusj 😊 Ellers bruker jeg mikrofiberklut med bare vann. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #3 Skrevet 23. juni 2019 Sjekk ut produktene til Norenco! Både glassfornyeren og kalkfjerneren. Funker helt ærlig fjell. Anonymkode: 68d15...117 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #4 Skrevet 23. juni 2019 Eddik..kanskje cola? Anonymkode: 06216...93f
Antlers Skrevet 23. juni 2019 #5 Skrevet 23. juni 2019 Denne tar alt av kalk på glass, plast og porselen, uten å ripe. OBS: Det lønner seg å teste på et lite synlig område først, da noen dusjkabinett har en spesiell film som kan bli stygg. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #6 Skrevet 23. juni 2019 Kan skrive under på eddik, men gjerne med sitronsaft. Og jeg går også god for Norenco sine produkt. Anonymkode: 84573...4b7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #7 Skrevet 23. juni 2019 30 minutter siden, Antlers skrev: Denne tar alt av kalk på glass, plast og porselen, uten å ripe. OBS: Det lønner seg å teste på et lite synlig område først, da noen dusjkabinett har en spesiell film som kan bli stygg. De flrste, om ikke alle dusjkabinett har herdet glass. Herdet glass skal vaskes med varsomhet og kunnskap, ellers får klasset riper og eksploderer ved neste korsvei. Badebutikkene/vvs forhandler har spesialprodukter. Ellers er kjøttsiden på en sitron skåret i to grei å gni inn hele dusjveggen med, før du vasker ovet med Zalo på bomullsklut, før du syller av hele herligheten. La gjerne sitronen virke en times tid. Anonymkode: ca949...cee
Antlers Skrevet 23. juni 2019 #8 Skrevet 23. juni 2019 41 minutter siden, AnonymBruker said: De flrste, om ikke alle dusjkabinett har herdet glass. Herdet glass skal vaskes med varsomhet og kunnskap, ellers får klasset riper og eksploderer ved neste korsvei. Badebutikkene/vvs forhandler har spesialprodukter. Ellers er kjøttsiden på en sitron skåret i to grei å gni inn hele dusjveggen med, før du vasker ovet med Zalo på bomullsklut, før du syller av hele herligheten. La gjerne sitronen virke en times tid. Anonymkode: ca949...cee Den er i utgangspunktet helt trygg å bruke i dusjkabinett, men siden jeg kjenner én person som fikk et matt utseende på sitt kabinett, tenkte jeg det var greit å advare om det. Det kan jo ha vært snakk om brukerfeil, men det er alltid greit å prøve seg forsiktig frem. Den ble ihverfall redningen her, da ingenting annet tok kalkflekkene. Heller ikke sitron, som jeg ellers ofte bruker til kraner og dusjhode
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #9 Skrevet 23. juni 2019 Grønn jif funker greit Anonymkode: af686...3aa
VinterRose Skrevet 23. juni 2019 #10 Skrevet 23. juni 2019 Bruk en microfiberklut, synes ikke såpen spiller så stor rolle, men en god klut er viktig.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #11 Skrevet 23. juni 2019 Salmiakk funket her Anonymkode: 888b0...692
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #12 Skrevet 23. juni 2019 Edikk og mikrofiberklut. Anonymkode: a2fe6...6b8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #13 Skrevet 25. juni 2019 Synes generelt alle sånne 'spray og skyll'-løsninger aldri funker, men prøvde dette og var utrolig effektivt! https://www.dinside.no/bolig/denne-bor-du-ta-med-deg-i-dusjen/68649806 Jeg vasket over med Jif etterpå og skylte godt. Resultatet ble kjempebra med svært lite jobb - og dusjen var i utgangspunktet grufullt møkkete! Anonymkode: 7e762...2f5 1
Djungelvrål Skrevet 25. juni 2019 #15 Skrevet 25. juni 2019 Å bruke bare microfiberklut som noen nevner her oppe er en vits. Det eneste jeg har funnet som har tatt noe av kalkdråpene er noe felgvask/husvask/multivask /husker ikke navnet) men det var så sterkt at jeg fikk pusteproblemer og det stinket ut hele huset. Ingenting fungerer på inngrodd kalk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå