Gå til innhold

Ok husleie for kjæresten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om leiekostnadene for samboeren min er ok. Jeg eier leiligheten. Han vil ikke kjøpe seg inn da vi snart tenker å kjøpe noe større. Vi har også felles bil med lån og forsikring. Så han betaler meg samtidig halvparten av utgiftene til dette samt halvparten av bompenger, får betalingene samlet.

Felleskostander: 3300kr

Strøm 1000kr 

Han betaler halvparten: 2150kr for dette samt 2000kr i «ren» leie. Altså 4000kr ca. 

Anonymkode: 79571...82f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier 100% av leiligheten, samboer betaler ikke leie. Vi deler alle de felles utgiftene 50/50. Felleskostnader, strøm, internett, mat, hus-ting (vaskemiddel, sengetøy, kjøkkenutstyr...), oppussing, møbler, pynt, hundeutgifter, reparasjon av felles ting (vaskemaskin, kjøleskap..) osv. 

Vi bor jo her sammen. For oss er leiligheten begges, men kun min på papiret frem til han har fått sin halvpart på sitt navn, og det papiret forholder vi oss kun til på ting som skattemeldinga. :fnise:

Anonymkode: 47499...cd2

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere tenker å kjøpe noe sammen synes jeg det er idiotisk å ta husleie når han er med på alle fellesutgifter.

Anonymkode: 55ae3...1cc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns nå det er litt merkelig å kreve husleie av samboer, del på utgiftene halvparten hver.

Anonymkode: 43c83...bd6

AnonymBruker
Skrevet

Mannen skal betale alt.

Anonymkode: 4de48...600

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...