Gå til innhold

Hjelp til bror!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror skal gifte seg i juni, og vi gleder oss veldig. MEN Nå har det seg slik at ingen i min familie er noe særlig til talere.

Så mamma og pappa har allerede sagt at de ikke kommer til å holde noe tale. Det samme gjelder min bror. Han har heller ikke tenkt å holde tale. Derfor har familien bestemt at jeg blir representanten for vår familie når det gjelder dette. Noe som er helt greit for meg, jeg er utskuddet i familien og elsker å tale til folk :ler:

Men tenkte kanskje jeg kunne hjelpe dem litt på vei, ihvertfall min bror. Finne et nydelig dikt eller en sang (på norsk) Som alle kunne synge eller lese fra brudgom til bruden. Kanskje også noe lignende fra foreldrene til sin sønn.

Noen forslag?

Skrevet

Du må jo få han til å holde en tale! I det minste får du skrive en sang for ham til bruden... Uff jeg hadde blitt lei meg om mannen min ikke hadde sakt noen ord i bryllupet vårt.....

Et lite dikt som er så vakkert at det ikke trenger mer palss enn et frimerke for å få frem budskapet. Kanskje dette kunne være noe?

Diktet på Valentinsfrimerket heter "Når du er borte" og er skrevet av Tor Jonsson:

Nærast er du når du er borte.

Noko blir borte når du er nær.

Dette kallar eg kjærleik -

Eg veit ikkje kva det er.

Før var kveldane fylte

Av susing frå vind og foss.

No ligg ein bortgøymd tone

Og dirrar imellom oss.

Skrevet

Han kan jo gjøre som min svigerbror gjorde i sitt bryllup. Vi er heller ingen taletrengte folk - men siden noen hadde fortalt ham at han måtte takke for bruden, gjorde han akkurat det:

Han reiste seg sa "Takk førr brura" - og satte seg! Tidenes korteste bryllupstale? :hoho:

Skrevet

Han reiste seg sa  "Takk førr brura" - og satte seg! Tidenes korteste bryllupstale?  :hoho:

:hoho::hoho::hoho:

Får håpe jeg får litt lengre tale enn det

Gjest lillelou
Skrevet
Han kan jo gjøre som min svigerbror gjorde i sitt bryllup. Vi er heller ingen taletrengte folk - men siden noen hadde fortalt ham at han måtte takke for bruden, gjorde han akkurat det:

Han reiste seg sa "Takk førr brura" - og satte seg! Tidenes korteste bryllupstale? :hoho:

Jeg har vært borti nøyaktig det samme- i et bryllup i Troms. Ikke samme tilfellet, vel? Hadde jeg vært bruden hadde jeg nok blitt litt snurt- og dessuten er jeg såpass rødstrømpete at jeg lurte; "Hvem trodde han egentlig han fikk henne av?" :-)

Skrevet

Jeg har vært borti nøyaktig det samme- i et bryllup i Troms. Ikke samme tilfellet, vel?

Kunne vært. Bryllupet var i Svolvær, som er Nordland. (Men vi kommer fra Troms.)

... jeg lurte; "Hvem trodde han egentlig han fikk henne av?" :-)

hehe... godt spørsmål. Men i og med at pappa gikk ned kirkegulvet med henne hadde de jo allerede fulgt gammel tradisjon om å "gi bort" - symbolsk i hvertfall.

Gjest lillelou
Skrevet

Pussig sammentreff, det der :-) . Min familie er såpass taletrengte at den stakkars brudgommen ble enda mer uglesett enn han allerede var (på forhånd var han "en stum, litt dum fyr som kastet seg over kakefatet" i familiens øyne). Heldigvis gikk det bra med dem- de er fortsatt gift og har to søte jenter og virker lykkelige sammen :-) .

Gjest gjest1
Skrevet

:hoho::hoho::hoho:

Får håpe jeg får litt lengre tale enn det

Ja huff, hadde nok blitt skuffet hvis det var alt!

Skrevet
hehe... godt spørsmål. Men i og med at pappa gikk ned kirkegulvet med henne hadde de jo allerede fulgt gammel tradisjon om å "gi bort" - symbolsk i hvertfall.

Bare litt prik fra min side....

Jeg håper virkelig det var opp kirkegulvet med sin far, og ned kirkegulvet med sin mann.... :hoho:

Skrevet

Jeg håper virkelig det var opp kirkegulvet med sin far, og ned kirkegulvet med sin mann....  :hoho:

:oops: Eeeh - ja, det var gjerne sann det var :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...