Gå til innhold

Date enkemann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette en dårlig ide? Kanskje kona som døde var hans livs kjærlighet, og jeg vil aldri kunne nå opp... Å skilles av døden gjør kanskje at man idoliserer den man har mistet, jo noe helt annet enn en skilsmisse. 

Anonymkode: 01b42...8ac

AnonymBruker
Skrevet

Det der varierer veldig. Jeg er «enke». Vi var ikke gift men samboere i 7 år. Det kommer jo litt an på hvor lang tid som har gått, hvordan forholdet var etc. Det er klart det er noe annet å miste noen i døden enn et brudd. Likevel, jeg har blitt dypt forelsket i andre menn i etterkant, som jeg ikke føler har vært mindre viktige enn min avdøde samboer.

Anonymkode: 0d44b...14e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det blir lett sånn at den avdøde ektefellen blir satt på pidestall og man bare føler seg som en dårlig erstatning.  Jeg følte det sånn da jeg var sammen med en enkemann.  Jeg ga opp, men det kan sikkert hende at noen er annerledes.  Går jo an å prøve litt, se det litt an. 

Anonymkode: 9454f...765

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 22.6.2019 den 18.03, AnonymBruker skrev:

Ja, det blir lett sånn at den avdøde ektefellen blir satt på pidestall og man bare føler seg som en dårlig erstatning.  Jeg følte det sånn da jeg var sammen med en enkemann.  Jeg ga opp, men det kan sikkert hende at noen er annerledes.  Går jo an å prøve litt, se det litt an. 

Anonymkode: 9454f...765

Akkurat "truffet" en enkemannen på en nettdatingside, og det første han nevnte var den fantastiske avdøde kona som han aldri kranglet med. Hun var hans sjelevenn. Er det normalt å dra frem eksen sin på den måten? Min eksmann er også fantastisk, men jeg snakker da virkelig ikke om ham til folk jeg kan ende opp med å date...

Anonymkode: 6d3ae...354

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva skal en si om det. Dette har jeg nettopp vært gjennom.  Det tok slutt pga han gikk inn i forholdet altfor tidlig.  Det meste gikk på hans premisser der han ba om tid siden det var vanskelig å begynne på nytt.  Det hele endte med dalende følelser fra hans side, og jeg følte meg mer og mer vurdert og målt opp i mot kona som han hadde hatt. Det ble uholdbart til slutt, og jeg opplevde mye urettferdig frustrasjon fra hans side fordi jeg tydeligvis ikke kunne fylle hennes sko. Han ville vi skulle bare være venner , og møtes når han hadde behov for en tur i skog og mark når han følte på ensomheten.  Jeg takket nei.  De skjønner faktisk ikke selv at de tråkker på andres følelser .

Håper han du har truffet har brukt tid til å bearbeide sorgen skikkelig,  ellers så bør du tenke deg skikkelig om. 

Jeg traff han også på en datingsside,  og han var veldig klar for forhold sa han i starten . Det var desverre ikke tilfelle 

Anonymkode: 22ebf...7d7

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor lenge det er siden konen døde. Er det mange år siden, burde det gå greit. Men er det ikke lenge siden, så vil du nok bli sammenlignet med konen på alt, og hun vil være opphøyet, og hans minner av henne vil nok å være bedre enn det var i virkeligheten.

Nå kan ikke dette sammenlignes helt. Men jeg har opplevd en kjærlighet høyere enn noe annet, en mann bedre enn noen annen jeg har møtt, sex bedre enn jeg trodde det var mulig, en jeg ser på som mitt livs stor kjærlighet. Og jeg er godt voksen, var gift før jeg møtte denne mannen. Men det ble slutt, og jeg brukte flere år på å komme over han. Prøvde jo å date andre, men ingen var bra nok, alle ble sammenlignet med han. Nå er det flere år siden, og nå har jeg helt sluttet å sammenligne han med andre. Så med tid, er det jo lettere å gå videre.

Anonymkode: 071de...1b8

AnonymBruker
Skrevet
På 7.7.2019 den 17.52, AnonymBruker skrev:

Ja, hva skal en si om det. Dette har jeg nettopp vært gjennom.  Det tok slutt pga han gikk inn i forholdet altfor tidlig.  Det meste gikk på hans premisser der han ba om tid siden det var vanskelig å begynne på nytt.  Det hele endte med dalende følelser fra hans side, og jeg følte meg mer og mer vurdert og målt opp i mot kona som han hadde hatt. Det ble uholdbart til slutt, og jeg opplevde mye urettferdig frustrasjon fra hans side fordi jeg tydeligvis ikke kunne fylle hennes sko. Han ville vi skulle bare være venner , og møtes når han hadde behov for en tur i skog og mark når han følte på ensomheten.  Jeg takket nei.  De skjønner faktisk ikke selv at de tråkker på andres følelser .

Håper han du har truffet har brukt tid til å bearbeide sorgen skikkelig,  ellers så bør du tenke deg skikkelig om. 

Jeg traff han også på en datingsside,  og han var veldig klar for forhold sa han i starten . Det var desverre ikke tilfelle 

Anonymkode: 22ebf...7d7

Det var ikke tilfeldigvis på match?

Anonymkode: 6d3ae...354

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...