AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #1 Skrevet 22. juni 2019 Kan jeg si opp jobben feks lørdag 29. Juni, eller må det være en virkedag? Anonymkode: 867cb...7dc
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #2 Skrevet 22. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg si opp jobben feks lørdag 29. Juni, eller må det være en virkedag? Anonymkode: 867cb...7dc Hvis sjefen er på jobb den dagen, så kan du levere den personlig. Ellers så ville jeg levert den siste dag sjefen er på jobb før helgen. Anonymkode: 71020...a21
Gjest Juks Skrevet 22. juni 2019 #3 Skrevet 22. juni 2019 (endret) Si opp når du vil. Gjerne skriftlig! Men gjør det før 1.juli! Ettersom oppsigelsestiden varer 1-3 måneder fra den 1. i måneden. Endret 22. juni 2019 av Juks
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #4 Skrevet 22. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis sjefen er på jobb den dagen, så kan du levere den personlig. Ellers så ville jeg levert den siste dag sjefen er på jobb før helgen. Anonymkode: 71020...a21 Jeg tenkte å sende SMS eller epost, er det greit? 6 minutter siden, Juks skrev: Si opp når du vil. Gjerne skriftlig! Men gjør det før 1.juli! Ettersom oppsigelsestiden varer 1-3 måneder fra den 1. i måneden. Ja, har 1 mnd. Anonymkode: 867cb...7dc
Gjest Juks Skrevet 22. juni 2019 #5 Skrevet 22. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte å sende SMS eller epost, er det greit? Ja, har 1 mnd. Anonymkode: 867cb...7dc Send det som et formelt brev med underskrift på mail. SMS bør du unngå. Men det beste hadde vært å tatt det face to face på jobb i løpet av uka. Skjønner at det er ubehagelig, men likevel.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #6 Skrevet 22. juni 2019 Akkurat nå, Juks skrev: Send det som et formelt brev med underskrift på mail. SMS bør du unngå. Men det beste hadde vært å tatt det face to face på jobb i løpet av uka. Skjønner at det er ubehagelig, men likevel. Jeg vet ikke når jeg møter på henne, og vil dessuten ha det skriftlig. Jeg har ikke mailen for øyeblikket, så hvis jeg får den før sender jeg der, men hvis ikke må det bli SMS. Jeg skal ikke på jobb før fredag, så får ikke sagt ifra før det uansett. Jeg får ikke svar på SMSene der jeg prøver å ta opp det som gjør at jeg vurderer å si opp, selv om jeg har fått andre SMSer fra henne. Anonymkode: 867cb...7dc
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #7 Skrevet 22. juni 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke når jeg møter på henne, og vil dessuten ha det skriftlig. Jeg har ikke mailen for øyeblikket, så hvis jeg får den før sender jeg der, men hvis ikke må det bli SMS. Jeg skal ikke på jobb før fredag, så får ikke sagt ifra før det uansett. Jeg får ikke svar på SMSene der jeg prøver å ta opp det som gjør at jeg vurderer å si opp, selv om jeg har fått andre SMSer fra henne. Anonymkode: 867cb...7dc Ikke send oppsigelse på SMS. Skriv brev, dater og lever det på kontor eller send per epost. Anonymkode: 70a8d...ed1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #8 Skrevet 22. juni 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke send oppsigelse på SMS. Skriv brev, dater og lever det på kontor eller send per epost. Anonymkode: 70a8d...ed1 Jeg har som sagt ingen epost jeg kan sende det til, og kontoret til sjefen er låst når hun er borte, noe hun er ganske ofte. Anonymkode: 867cb...7dc
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #9 Skrevet 22. juni 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har som sagt ingen epost jeg kan sende det til, og kontoret til sjefen er låst når hun er borte, noe hun er ganske ofte. Anonymkode: 867cb...7dc Du trenger ikke inn på kontoret for å levere oppsigelsen, legg den på et synlig sted og varsle en av medarbeiderne. Anonymkode: 70a8d...ed1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #10 Skrevet 22. juni 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke inn på kontoret for å levere oppsigelsen, legg den på et synlig sted og varsle en av medarbeiderne. Anonymkode: 70a8d...ed1 Det kan jeg dessverre ikke stole på. Da har jeg ingen bevis for at den er levert. Anonymkode: 867cb...7dc
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #11 Skrevet 22. juni 2019 da sender du et rekomandert brev med din oppsigelse. Anonymkode: 94293...e77 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #12 Skrevet 22. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan jeg dessverre ikke stole på. Da har jeg ingen bevis for at den er levert. Anonymkode: 867cb...7dc Gjør begge deler. Skriv et brev som du legger på kontoret, og send en SMS med oppsigelse og fortell hvor du har lagt brevet. Anonymkode: b40da...300
Eneri Skrevet 22. juni 2019 #13 Skrevet 22. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør begge deler. Skriv et brev som du legger på kontoret, og send en SMS med oppsigelse og fortell hvor du har lagt brevet. Anonymkode: b40da...300 Dette var et godt råd. Høres ut som du har grunn til å være litt 'paranoid' ang å bevise oppsigelsen, så foreslår du tar et bilde av stedet du legger oppsigelsesbrevet også
Eneri Skrevet 22. juni 2019 #14 Skrevet 22. juni 2019 Akkurat nå, Eneri skrev: Dette var et godt råd. Høres ut som du har grunn til å være litt 'paranoid' ang å bevise oppsigelsen, så foreslår du tar et bilde av stedet du legger oppsigelsesbrevet også Og for å si noe mer: antar bedriften har en post-mail der dere kan kontaktes uten at kunde/bruker har et navn på mottaker (siden du sier du ikke har sjefens mailadr) . Du kan maile oppsigelsen dit, der brevet er vedlegg til mailen og du i selve mailen skriver at den bes videresendt sjefen. Huk av for leverings- og lesebekreftelse på mailen.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #15 Skrevet 22. juni 2019 Jeg ville ventet til mandag. Det må foregå skriftlig på brev. Anonymkode: 94922...031
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #16 Skrevet 22. juni 2019 I sms kan du jo også legge til et bilde av oppsigelsen som du har levert? Anonymkode: c1369...601
Lill3My Skrevet 22. juni 2019 #17 Skrevet 22. juni 2019 De et viktige er ta du leverer en SKRIFTLIG oppsigelse med DATO og SIGNATUR. Ta for sikkerhets skyld bilde av oppsigelsen. Legg i konvolutter og legg på kontor eller i postkasse eller et annet sted sjefen kan finne det. Om du i tillegg slikker igjen lukke-greia på konvolutten er det enkltmå se om noen åpner den før sjefen selv gjør det. Send deretter en sms med beskjed om at du har levert oppsigelsen din og hvor den ligger. . Du kan også legge ved bilde av oppsigelsen og skrive noe a la "i tilfelle du ikke får anledning til å hente den med det første")
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #18 Skrevet 22. juni 2019 https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/oppsigelse/#Fraarbeidstakersside "Dersom arbeidstaker sier opp, gjelder ingen spesielle formkrav, bortsett fra at oppsigelsen skal være skriftlig. Vi anbefaler likevel at oppsigelsen leveres personlig eller sendes rekommandert, for å unngå tvil eller uenighet om arbeidstaker faktisk har sagt opp, og eventuelt når oppsigelsen skjedde.” Skriv en enkelt og kortfattet oppsigelse hvor du sier opp fra og med 1. juli, og at siste arbeidsdag iht oppsigelsestid er 31. juli. Spander de ekstra kronene og send det rekommandert så det må signeres for mottak. Anonymkode: c4a1c...f11
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #19 Skrevet 23. juni 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/oppsigelse/#Fraarbeidstakersside "Dersom arbeidstaker sier opp, gjelder ingen spesielle formkrav, bortsett fra at oppsigelsen skal være skriftlig. Vi anbefaler likevel at oppsigelsen leveres personlig eller sendes rekommandert, for å unngå tvil eller uenighet om arbeidstaker faktisk har sagt opp, og eventuelt når oppsigelsen skjedde.” Skriv en enkelt og kortfattet oppsigelse hvor du sier opp fra og med 1. juli, og at siste arbeidsdag iht oppsigelsestid er 31. juli. Spander de ekstra kronene og send det rekommandert så det må signeres for mottak. Anonymkode: c4a1c...f11 Men hvis jeg gjør det vil det jo ikke være fremme før etter 1. juli, og da blir oppsigelsestiden i august istedenfor juli. Anonymkode: 867cb...7dc
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #20 Skrevet 23. juni 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/oppsigelse/#Fraarbeidstakersside "Dersom arbeidstaker sier opp, gjelder ingen spesielle formkrav, bortsett fra at oppsigelsen skal være skriftlig. Vi anbefaler likevel at oppsigelsen leveres personlig eller sendes rekommandert, for å unngå tvil eller uenighet om arbeidstaker faktisk har sagt opp, og eventuelt når oppsigelsen skjedde.” Skriv en enkelt og kortfattet oppsigelse hvor du sier opp fra og med 1. juli, og at siste arbeidsdag iht oppsigelsestid er 31. juli. Spander de ekstra kronene og send det rekommandert så det må signeres for mottak. Anonymkode: c4a1c...f11 Hva betyr det å sende rekommandert? og hvordan gjør man det? Anonymkode: 6fc0b...7ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå