AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #1 Skrevet 22. juni 2019 Jeg er helt noob når det kommer til vasking, så kritikk er unødvendig fordi jeg vet det så inderlig godt selv. Hvordan vasker jeg baderomsgulvet på raskest og enklest måte? Ei venninne sa jeg skal bruke grønnsåpe... men grønnsåpe er jo for treverk, også lager det ei hinne eller noe, det er ihvertfall ikke til baderommet. Det vet jeg. Så hva skal jeg da bruke?Salmiakk kan jeg ikke bruke i noen form eller mengde, fordi jeg har katter. Selve dusjen, vasken og toalettet er jeg i stand til å vaske. Problemet er gulvet. Jeg har vann-sikkert gulv som vil si at jeg glatt kan bare spyle hele badet med dusjhodet uten fare for skade på gulv og lister (har ingen lister). Det er også såpass lite at dusjhodet treffer alle kanter. Hva kan jeg tømme på gulvet også spyle for å få det rent? Anonymkode: 403b4...9fd 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #2 Skrevet 22. juni 2019 Jeg vasker alltid badegulvet med klorin. Vet ikke om det er helt etter boka 😂 Anonymkode: 4360d...207 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #3 Skrevet 22. juni 2019 Fliser? Våtromsbelegg? Anonymkode: 0be18...a13
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #4 Skrevet 22. juni 2019 Baderomsspray og mopp feks Anonymkode: 2ac18...3bf
solmåneogstjerner Skrevet 23. juni 2019 #6 Skrevet 23. juni 2019 Klorin eller Ajax eller noe slikt. Ikke grønnsåpe nei. Jeg pleier å vaske badegulvet med klut. Altså ligger på alle fire og vasker. Synes ikke det blir rent med mopp, og det er jo ikke så stort så det tar bare et par minutter. Hvis du skal spyle hele gulvet så bør du sørge for at du har på viften og varmekablene. Ellers kan du fort få fuktskader. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #7 Skrevet 23. juni 2019 8 minutter siden, solmåneogstjerner said: Klorin eller Ajax eller noe slikt. Ikke grønnsåpe nei. Jeg pleier å vaske badegulvet med klut. Altså ligger på alle fire og vasker. Synes ikke det blir rent med mopp, og det er jo ikke så stort så det tar bare et par minutter. Hvis du skal spyle hele gulvet så bør du sørge for at du har på viften og varmekablene. Ellers kan du fort få fuktskader. Du ligger ikke på alle fire, du står på alle fire Anonymkode: c7798...e6b 4
solmåneogstjerner Skrevet 23. juni 2019 #8 Skrevet 23. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du ligger ikke på alle fire, du står på alle fire Anonymkode: c7798...e6b Sant nok 😊 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #9 Skrevet 23. juni 2019 38 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Klorin eller Ajax eller noe slikt. Ikke grønnsåpe nei. Jeg pleier å vaske badegulvet med klut. Altså ligger på alle fire og vasker. Synes ikke det blir rent med mopp, og det er jo ikke så stort så det tar bare et par minutter. Hvis du skal spyle hele gulvet så bør du sørge for at du har på viften og varmekablene. Ellers kan du fort få fuktskader. Merkelig råd... Hos oss er vi tre personer som dusjer på deler av badegulvet hver dag, og jeg er sikker på at resten av gulvet tåler å spyles med dusjen de gangene det skal vaskes. Det er membran i hele badegulvet! Anonymkode: bbb3a...b68
solmåneogstjerner Skrevet 23. juni 2019 #10 Skrevet 23. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkelig råd... Hos oss er vi tre personer som dusjer på deler av badegulvet hver dag, og jeg er sikker på at resten av gulvet tåler å spyles med dusjen de gangene det skal vaskes. Det er membran i hele badegulvet! Anonymkode: bbb3a...b68 Fugene tåler ikke at det ligger vanndammer på gulvet over tid. Men vifte og varme i gulvet gjør at det tørker 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #11 Skrevet 23. juni 2019 Dere som vasker med klorin, har dere hvite gulv? Anonymkode: dfb6d...69e
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #12 Skrevet 23. juni 2019 1 time siden, solmåneogstjerner skrev: Fugene tåler ikke at det ligger vanndammer på gulvet over tid. Men vifte og varme i gulvet gjør at det tørker sikkert sant nok, jeg har ikke fliser 😄 så det gjelds kanskje andre men ikke meg heldigvis. Anonymkode: 403b4...9fd
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #13 Skrevet 23. juni 2019 Veldig enkelt: Jif våtmopp. Det er ikke så uhygienisk hos meg at jeg trenger hverken klorin eller salmiakk for å få badet rent. Anonymkode: 0c124...36d 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #14 Skrevet 23. juni 2019 er greit å bruke litt klor i vannet på badet. Tross alt mye føtter uten sokkerder, føtter som kan ha gått i hva som helst. Hell litt klor i ei bøtte, fyll opp med vann ( ha på klær det ikke gjør noe med klorinflekker ) Ta en mopp, dytt ned i vannet, vri opp og aske over gulvet flere ganger. Anonymkode: a7b0d...fed 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #15 Skrevet 23. juni 2019 Bruker jif baderomsspray, ajax, jif skurekrem i dusj og servant. Toalettet vasker jeg først med ajax, så med klorin. Anonymkode: 54e91...b51
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #16 Skrevet 23. juni 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig enkelt: Jif våtmopp. Det er ikke så uhygienisk hos meg at jeg trenger hverken klorin eller salmiakk for å få badet rent. Anonymkode: 0c124...36d Nei, det er det vel ikke Er nå ikke så sikkert at det er uhygienisk hos de som vasker med klorin heller, men tarmbakterier reiser fortere enn man skulle tro.. Anonymkode: 7a4d9...ab0 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #17 Skrevet 23. juni 2019 På 22.6.2019 den 16.41, AnonymBruker skrev: Jeg er helt noob når det kommer til vasking, så kritikk er unødvendig fordi jeg vet det så inderlig godt selv. Hvordan vasker jeg baderomsgulvet på raskest og enklest måte? Ei venninne sa jeg skal bruke grønnsåpe... men grønnsåpe er jo for treverk, også lager det ei hinne eller noe, det er ihvertfall ikke til baderommet. Det vet jeg. Så hva skal jeg da bruke?Salmiakk kan jeg ikke bruke i noen form eller mengde, fordi jeg har katter. Selve dusjen, vasken og toalettet er jeg i stand til å vaske. Problemet er gulvet. Jeg har vann-sikkert gulv som vil si at jeg glatt kan bare spyle hele badet med dusjhodet uten fare for skade på gulv og lister (har ingen lister). Det er også såpass lite at dusjhodet treffer alle kanter. Hva kan jeg tømme på gulvet også spyle for å få det rent? Anonymkode: 403b4...9fd Du bruker mopp på moppekost, bøtte med håndvarmt vann og vasker som ett hvert annet gulv. Bruk Zalo, eller svanemerket Sunlight, Jif gulvvask el. Man vasker ikke innendørs, her i Norge, med å tømme vann på gulvet og spyle. Anonymkode: 311ed...668 1
addict Skrevet 23. juni 2019 #18 Skrevet 23. juni 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig enkelt: Jif våtmopp. Det er ikke så uhygienisk hos meg at jeg trenger hverken klorin eller salmiakk for å få badet rent. Anonymkode: 0c124...36d Hva et hemmeligheten til et bakteriefritt anus? 🙏🏻 5
Djungelvrål Skrevet 23. juni 2019 #19 Skrevet 23. juni 2019 Syns det er spesielt å vaske gulv med klorin. Jeg har fliser på badegulvet, bruker vanlig ajax som jeg bruker i resten av huset. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #20 Skrevet 23. juni 2019 Fuktig mikrofiber (klut eller mopp, det som er mest praktisk på ditt bad) er egentlig alt du trenger til ukentlig vask. Hilsen renholder. Anonymkode: 2b220...989 8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå