AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #1 Skrevet 22. juni 2019 Vi fant to små flått på gutten vår som er 11 mnd... hva skal vi gjøre?! Er det store sjanser for at han blir syk? 😥 jeg føler meg som verdens verste mamma nå og er livredd for at babyen min skal bli syk 😥 Anonymkode: 5f729...1b9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #2 Skrevet 22. juni 2019 Til informasjon: vi har fjerna flåtten! ts Anonymkode: 5f729...1b9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #3 Skrevet 22. juni 2019 Ring legevakt. Flott er ikke noe å tulle med, spesielt ikke når det er snakk om babyer. Anonymkode: a13b3...30e 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #4 Skrevet 22. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ring legevakt. Flott er ikke noe å tulle med, spesielt ikke når det er snakk om babyer. Anonymkode: a13b3...30e Hva tenker du legevakten skal gjøre? 🙄 Ts, mest sannsynlig går det helt fint. Blir det noe utslett eller ring rundt, så må dere kontakte lege. Anonymkode: 566f4...a49 9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #5 Skrevet 22. juni 2019 Hvorfor i all verden tar dere med små babyer inn i skogen?? Anonymkode: 6bdd3...7bd
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #6 Skrevet 22. juni 2019 Da min eldste var 8 mnd fikk hun en flått bak øret. Jeg nappet den ut men etter noen dager kom den en stor rød ring rundt området og da gikk vi til legen som satte hun på en antibiotikakur. Tenker at dere må bare vente å se. De fleste flått er helt ufarlige. Anonymkode: f00ee...7e7 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #7 Skrevet 22. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden tar dere med små babyer inn i skogen?? Anonymkode: 6bdd3...7bd Mitt barn fikk flått på et badeland. Man kan ikke være helt hysterisk heller 😂 Anonymkode: f00ee...7e7 13
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #8 Skrevet 22. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden tar dere med små babyer inn i skogen?? Anonymkode: 6bdd3...7bd Vi har ikke vært i noen skog!! vi har kun vært på terrassen og plenen vår! Altså hagen. Ts Anonymkode: 5f729...1b9 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #9 Skrevet 22. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du legevakten skal gjøre? 🙄 Ts, mest sannsynlig går det helt fint. Blir det noe utslett eller ring rundt, så må dere kontakte lege. Anonymkode: 566f4...a49 Legevakten kan gi medisinske råd, så man kan ringe dem å spørre om man er usikker på noe. Så lærte du noe nytt i dag også 😊 Anonymkode: a13b3...30e 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #10 Skrevet 22. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden tar dere med små babyer inn i skogen?? Anonymkode: 6bdd3...7bd Tror du seriøst at flåtten kun finnes i skogen? Anonymkode: a2695...daa 10
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #11 Skrevet 22. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ring legevakt. Flott er ikke noe å tulle med, spesielt ikke når det er snakk om babyer. Anonymkode: a13b3...30e Herregud en ringer da ikke legevakt for dette. Barnet er ikke alvorlig sykt. At det har blitt bitt av flått, er ikke det samme som om det er dødelig såret. Snakk om krisemaksimering. Anonymkode: e60b3...8b9 6
addict Skrevet 22. juni 2019 #12 Skrevet 22. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden tar dere med små babyer inn i skogen?? Anonymkode: 6bdd3...7bd Altså, vi BOR i skogen 😂 Velkommen til Norge liksom. 15
addict Skrevet 22. juni 2019 #13 Skrevet 22. juni 2019 Forøvrig så hadde jeg ringt legevakten for å høre. Bedre med veiledning fra helsepersonell enn fra amøber her inne på forumet som ikke skjønner at det er bedre å ringe en gang for mye enn for lite, spesielt når det gjelder babyer. Det kan godt hende deler av flåtten sitter igjen inni såret også, og da kan det bli ganske stygt betent. Dette kan du helt sikkert få råd om hvordan du sjekker av legevakten 😊 Ring du 😊 7
Sort Skrevet 22. juni 2019 #14 Skrevet 22. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden tar dere med små babyer inn i skogen?? Anonymkode: 6bdd3...7bd Det er vel ikke en utbredt holdning at babyer ikke skal inn i skogen? En tur i skogen gjør da bare godt. 13
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #15 Skrevet 22. juni 2019 9 minutter siden, addict skrev: Forøvrig så hadde jeg ringt legevakten for å høre. Bedre med veiledning fra helsepersonell enn fra amøber her inne på forumet som ikke skjønner at det er bedre å ringe en gang for mye enn for lite, spesielt når det gjelder babyer. Det kan godt hende deler av flåtten sitter igjen inni såret også, og da kan det bli ganske stygt betent. Dette kan du helt sikkert få råd om hvordan du sjekker av legevakten 😊 Ring du 😊 Enig her. Anonymkode: 420ed...def
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #16 Skrevet 22. juni 2019 Ringte legevakten jeg 😊 dama i telefon snakket til meg som om jeg var dum. Det var jo bare en flått, se det an et par dager, det var svaret jeg fikk 😅 ts Anonymkode: 5f729...1b9 5
addict Skrevet 22. juni 2019 #17 Skrevet 22. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ringte legevakten jeg 😊 dama i telefon snakket til meg som om jeg var dum. Det var jo bare en flått, se det an et par dager, det var svaret jeg fikk 😅 ts Anonymkode: 5f729...1b9 Men da vet du det ihvertfall, så har du gjort din del som mor! Det er ikke din feil at dama på legevakta ikke kan normal folkeskikk 😊 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #18 Skrevet 22. juni 2019 Det eneste du kan gjøre er å sjekke hele kroppen til gutten hver kveld så dere oppdager om det er flere flått eller røde ringer. Husk å sjekke mellom tærne, bak ørene og i eventuelle hudfolder, flått elsker slike steder. Siden flåtten var liten har den sikkert ikke sittet så lenge, og da har den ikke hatt så mye tid til å overføre smitte. Husk at dere voksne også bør sjekke dere for flått. Du er ikke verdens verste mamma fordi gutten din får flått. Du er heller ikke en dårlig mamma om gutten din får skrubbsår på knærne. Barn må få lov til å leke ute i hage, kratt og skog, og få gleden av varierte sansemotoriske opplevelser. Anonymkode: 5a9ba...d65 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #19 Skrevet 22. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud en ringer da ikke legevakt for dette. Barnet er ikke alvorlig sykt. At det har blitt bitt av flått, er ikke det samme som om det er dødelig såret. Snakk om krisemaksimering. Anonymkode: e60b3...8b9 Må man være dødelig såret eller alvorlig syk for å kontakte legevakt? Snakk om krisemaksimering. Anonymkode: 966ef...56d 1
Hadena Skrevet 22. juni 2019 #20 Skrevet 22. juni 2019 Dette går HELT fint. Følg med på stikket, rød ring rundt, ring lege. Det er helt vanlig med flått. Om barnet blir sykt, kan du nevne at barnet har fått flåttbitt, for da KAN det være årsaken. Ellers kan det utelukkes 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå